اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات کرکوک بعداز عملیات موصل

  • کد خبر : 8412
  • 27 اردیبهشت 1396 - 0:52
آغاز عملیات کرکوک بعداز عملیات موصل

نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی به محض پایان عملیات نظامی در موصل عملیات جدیدی را بر ضد عناصر داعش در استان کرکوک آغاز خواهند کرد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزار‌ی آناتولی، نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی به محض پایان عملیات نظامی در موصل عملیات جدیدی را بر ضد عناصر […]

نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی به محض پایان عملیات نظامی در موصل عملیات جدیدی را بر ضد عناصر داعش در استان کرکوک آغاز خواهند کرد.
 به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرگزار‌ی آناتولی، نخست وزیر عراق اعلام کرد نیروهای امنیتی به محض پایان عملیات نظامی در موصل عملیات جدیدی را بر ضد عناصر داعش در استان کرکوک آغاز خواهند کرد.حیدرالعبادی در پایان نشست هفتگی هیئت دولت در کنفرانس خبری در بغداد گفت نیروهای امنیتی در روند آزاد سازی بخش های غرب موصل از اشغال عناصر داعش در روزهای اخیر دستاوردهای بزرگی کسب کردند و پیشروی ارتش برای آزاد سازی کامل بخش غربی موصل با قدرت ادامه دارد.

عبادی افزود همزمان با اجرای طرح های نظامی ارتش در غرب موصل عملیات خروج آوارگان عراقی از مناطق درگیری نیز ادامه دارد.

وی تاکید کرد داعش از غیر نظامیان و شرایط جغرافیایی شهر موصل برای طولانی تر شدن جنگ در این منطقه استفاده می کند.

نخست وزیر عراق گفت عملیات آزادسازی موصل در روزهای‌ آینده به پایان خواهد رسید و به محض پایان نبرد موصل عملیات جدید ارتش برای پاکسازی شهر حویجه در استان کرکوک از عناصر داعش آغاز خواهد شد.

عناصر داعش هنوز بخش های زیادی از جنوب غرب استان کرکوک از جمله شهر حویجه و مناطق الریاض و الزاب را تحت اشغال دارند.

از طرف دیگر سرلشکر شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در بیانیه تلویزیونی اعلام کرد نیروهای عراقی دو محله جدید در بخش قدیمی موصل را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند.

شاکر جودت افزود نیروهای امنیتی عراق با درهم شکستن استحکامات دفاعی عناصر داعش موفق شدند دو محله الاقتصادین و ۱۷ تموز در شمال غرب موصل را به طور کامل از اشغال تروریست ها آزاد کنند.

فرمانده پلیس فدرال عراق تاکید کرد دهها تن از عناصر داعش از جمله دو تن از سرکرده های این گروه به نام های ابو حفضه التونسی و ابو علی الانصاری در درگیری های سه شنبه در محله های الاقتصادیین و ۱۷ تموز به هلاکت رسیدند.

نیروهای مقاومت مردمی  عراق (‌حشدالشعبی ) نیز سه شنبه شب در بیانیه اعلام کردند این نیروها با پشتیبانی حملات هوایی ارتش عراق توانستند سه روستای دیگر در غرب موصل و به طرف مرزهای عراق و سوریه را تحت کنترل خود درآوردند.

حشد الشعبی در این بیانیه تاکید کرد در پنجمین روز عملیات نیروهای مقاومت مردمی در مناطق غرب موصل سه روستای باشوک، تل الضلع و ثری الکراح از اشغال تروریست های داعش آزاد شدند و دست کم ۳۱ عضو گروه داعش نیز به هلاکت رسیدند.

حشد الشعبی از پنج روز پیش عملیات گسترده ای را برای پاکسازی عناطر داعش در مناطق غرب موصل و در مجاورت مرزهای عراق با سوریه آغاز کرد.

منبع:صدا وسیما

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.