اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله ارتش عراق به محله‌های استراتژیک و مقرهای خطرناک داعش در غرب موصل

  • کد خبر : 8340
  • 24 اردیبهشت 1396 - 16:37
حمله ارتش عراق به محله‌های استراتژیک و مقرهای خطرناک داعش در غرب موصل

ارتش عراق در ادامه عملیات خود در غرب موصل امروز (یکشنبه) جبهه‌هایی را علیه داعش در چهار محله اطراف موصل قدیم باز کرد که از جمله آن حمله به خطرناک‌ترین مقرهای داعش در این منطقه بود. یک منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروهای عراقی دو محله استراتژیک مهم را آزاد کرده و […]

ارتش عراق در ادامه عملیات خود در غرب موصل امروز (یکشنبه) جبهه‌هایی را علیه داعش در چهار محله اطراف موصل قدیم باز کرد که از جمله آن حمله به خطرناک‌ترین مقرهای داعش در این منطقه بود.

یک منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: نیروهای عراقی دو محله استراتژیک مهم را آزاد کرده و به دو محله دیگر از آخرین مقرهای داعش در موصل یورش بردند.

به گفته این منبع، نیروهای عراقی محله الاقتصادیین را در شمال غرب موصل و نیروهای عراقی خیابان ۶۰ را به طور کامل از دست داعش آزاد کردند.

این منبع افزود: نیروها به دو محله ۳۰ و ۱۷ تموز در غرب نیز یورش بردند. این محله‌ها از خطرناک‌ترین و آخرین مقرهای داعش در غرب موصل هستند. در سه محله مذکور داعش خسارت‌ زیادی را متحمل شد.

یک منبع امنیتی دیگر عراق به شبکه اسکای نیوز عربی گفت: در حال حاضر عملیات یورش نیروهای نظامی عراق به محله “۱۷ تموز” در غرب موصل آغاز شده و به این ترتیب بخش قدیمی موصل از همه طرف محاصره شده است.

این منبع در ادامه افزود: پس از آزادسازی این محله تنها بخش قدیمی موصل باقی مانده که آزاد خواهد شد و با آزادسازی این منطقه غرب موصل به طور کامل از چنگال داعش خارج خواهد شد.

محله ۱۷ تموز آخرین و بزرگترین مقر داعش در موصل است که از سال‌ها پیش حتی قبل از سقوط شهر به دست اعضای داعش خطرناک‌ترین مقر داعش محسوب می‌شود.

پیشتر حیدر المطوری، فرمانده نیروهای ویژه تکاور عراق به المیادین گفته بود: منطقه الهرمات به طور کامل تحت کنترل نیروهای ما درآمده است.

این فرمانده عملیات خاطرنشان کرد: پلیس فدرال درصدد آزادسازی محله “الهرمات الثالثه” است و به محله ۱۷ تموز رسیده است.

وی در ادامه گفت: نبرد موصل طی چند روز آینده پایان خواهد یافت.

وی همچنین گفت: ما نقشه بزرگی برای خروج خانواده‌ها از موصل قدیم داریم.

همچنین شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال روز شنبه گفت:‌ نیروهای پلیس خطوط دفاعی داعش را در این دو محله محاصره کرده‌اند.

وی افزود: با آزادسازی این دو محله آنها به مرزهای موصل قدیم می‌رسند. نیروهای ما توانستند مناطق آزاد شده را از بمب و مین پاکسازی کنند و در محورهای باب الطوب و الفاروق و باب جدید پیشروی‌های ما ادامه دارد و یورش به سمت مسجد النوری کُند است.

در این راستا حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شب گذشته از مقر فرماندهی عملیات “نینوا می‌آییم” بازدید کرد.

دفتر اطلاع رسانی العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد: العبادی اخیرا از مقر فرماندهی عملیات مشترک بازدید و با فرماندهان نظامی و امنیتی دیدار کرد و در جریان شرح مفصلی از روند عملیات، پیشروی نیروها در محورهای مختلف و نزدیک بودن آزادسازی غرب موصل  به طور کامل قرار گرفت.

براساس گزارش دفتر اطلاع رسانی نخست‌وزیر عراق، العبادی به منظور تداوم روند پیروزی‌ها و تسریع بخشیدن به پایان یافتن جنگ با تاکید بر اهمیت حفظ جان نیروها و غیرنظامیان دستوراتی صادر کرد.

منبع:ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.