اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ساخت موشکی با موتور پلاستیکی

  • کد خبر : 8149
  • 11 اردیبهشت 1396 - 12:17
ساخت موشکی با موتور پلاستیکی

محققان دانشگاه ام ای تی نخستین موتور تمام پلاستیکی موشک را با استفاده از چاپگر سه بعدی ساختند. اگر قرار باشد یک موشک با چاپگر سه بعدی ساخته شود، تصور همه برآن است که  جنس آن باید از فولاد باشد تا بتواند در برابر فشار مقاومت کند. درهمین راستا محققان MIT به طور موفقیت آمیز […]

محققان دانشگاه ام ای تی نخستین موتور تمام پلاستیکی موشک را با استفاده از چاپگر سه بعدی ساختند.
اگر قرار باشد یک موشک با چاپگر سه بعدی ساخته شود، تصور همه برآن است که  جنس آن باید از فولاد باشد تا بتواند در برابر فشار مقاومت کند.
درهمین راستا محققان MIT به طور موفقیت آمیز نخستین موتور موشکی از جنس پلاستیک را به طور آزمایشی تولید کردند.
این در حالی است که اصولا پلاستیک سریع ذوب می شود و در مجاور هوای داغ توربین ها ضخامت آن کاهش یافته و به اندازه یک تار مو می شود.
هرچند به نظر می رسد این روند دردسرساز باشد اما محققان آزمایش موتور پلاستیکی موشک را موفقیت آمیز اعلام کرده اند. به طوریکه موتور چاپی توانست نیروی واقعی تولید کند و البته خسارت ناچیزی به گلوگاه موتور وارد شد. اما آزمایش دوم چندان خوب پیش نرفت. به هرحال محققان MIT تصمیم داشتند از این موتور یکبار استفاده کنند.
البته چاپ سه بعدی با فلز بسیار گرانبها است. بهای چاپگر به تنهایی صدها هزار دلار هزینه دارد. به عنوان مثال چاپگر MIT حدود ۱۳۵۰۰ دلار هزینه داشت. با این وجود برای گروهی از محققان فرصت ساخت موشکی با بودجه کم را فراهم کرد.
به نظر می رسد سازمان های فضایی بزرگتر نیز برای کاهش هزینه ها از این چاپگرها استفاده می کنند، به خصوص برای موشک هایی که فقط یکبار مصرف هستند یا به سفرهای طولانی مدت ارسال می شوند.
به هرحال محققان به دنبال ساخت موتورهای بزرگتر و مقاوم تر با چاپگرها هستند. آنها سعی دارند به تدریج موشک های قدرتمندی از پلاستیک بسازند.

منبع : mehrnews

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.