اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

الطبقه سوریه آزادسازی کامل شد

  • کد خبر : 8160
  • 11 اردیبهشت 1396 - 21:54
الطبقه سوریه آزادسازی کامل شد

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک از آزاد سازی کامل شهر الطبقه از لوث داعش خبر داد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از العربیه؛ طلال سلو سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک از تسلط کامل بر شهر الطبقه خبر داد. وی تاکید کرد که این نیرو‌ها این شهر را به طور کامل از لوث داعش آزاد کرده اند.  نیروهای […]

سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک از آزاد سازی کامل شهر الطبقه از لوث داعش خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از العربیه؛ طلال سلو سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک از تسلط کامل بر شهر الطبقه خبر داد.
وی تاکید کرد که این نیرو‌ها این شهر را به طور کامل از لوث داعش آزاد کرده اند.
 نیروهای سوریه دموکراتیک قبلا بر بیش از ۹۰ درصد از شهر مسلط شده بودند.
عبدالقادر هفیدلی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک از آزاد سازی نود درصد این شهر خبر داده و اعلام کرده بود که داعش متحمل تلفات و خسارات سنگینی شده است.
این در حالی است که قبلا رامی عبدالرحمن مدیر مرکز موسوم به حقوق بشر سوریه گفته بود: فقط دو محله تحت اشغال داعش است و آن محله‌های الوحده و الحریه است که به کوی اول و دوم معروف هستند و مجاور سد فرات بزرگترین شهر سوریه هستند.
نیروهای سوریه دموکراتیک روز گذشته بر بخش قدیمی شهر الطبقه به طور کامل مسلط شده بودند و داعشی‌ها به سوی المدینه الجدیده که به الثوره نیز معروف است و متشکل از سه محله اصلی الوحده، الحریه و الاشتراکیه است (به ترتیب کوی اول، دوم و سوم)، فرار کرده اند.
رامی عبدالرحمن اعلام کرده بود که داعشی‌ها امروز از الاشتراکیه یا کوی سوم فرار کرده اند و درگیری‌های کنونی در کوی‌ها اول و دوم است و به موازات آن حملات هوایی سنگین ائتلاف بین المللی وجود دارد.
وی از تسلط نیروهای سوریه دموکراتیک بر ۸۰ درصد از شهر الطبقه یکی از مهمترین مراکز داعش و مقر برجسته‌ترین سرکرده‌های آن خبر داده بود.
شایان ذکر است که شهر الطبقه در سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش درآمد و در کرانه جنوبی رود فرات و ۵۰ کیلومتری غرب شهر الرقه واقع شده است و تسلط بر آن و سد فرات که در مجاورت آن قرار دارد زمینه را برای پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک به سوی شهر الرقه از جنوب و فشردن گلوی داعشی‌ها هموار می‌کند.
منبع:مهر
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.