اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه پیشروی ارتش سوریه در حما و حمص و حلب

  • کد خبر : 7703
  • 10 فروردین 1396 - 13:10
ادامه پیشروی ارتش سوریه در حما و حمص و حلب

ارتش سوریه همزمان با دفع حمله تروریست ها به جاده “محرده السقیلبیه” شهر دیر حافر، بزرگترین و مهم ترین پایگاه باقی مانده در دست گروه تروریستی داعش در حومه شمال شرقی حلب را به طور کامل به تصرف خود درآورد.  روزنامه الوطن چاپ دمشق با انتشار این خبر اعلام کرد ارتش همچنان مواضع گروه تروریستی […]

ارتش سوریه همزمان با دفع حمله تروریست ها به جاده “محرده السقیلبیه” شهر دیر حافر، بزرگترین و مهم ترین پایگاه باقی مانده در دست گروه تروریستی داعش در حومه شمال شرقی حلب را به طور کامل به تصرف خود درآورد.
 روزنامه الوطن چاپ دمشق با انتشار این خبر اعلام کرد ارتش همچنان مواضع گروه تروریستی جبهه النصره درعمق محله “جوبر” در شرق دمشق و حومه شمالی حمص را زیر آتش دارند. در این میان، در انفجار بمبی که در داخل اتوبوسی در حمص جاسازی شده بود، ۵ نفر کشته شدند.
یک منبع میدانی به روزنامه الوطن گفت که ارتش سوریه با نفوذ به ۲۷ شهرک و روستا در اطراف شهر دیر حافر و پاکسازی ۲۴ کیلومتر از جاده بین المللی حلب – رقه، این شهر را به طور کامل به تصرف خود درآوردند.
این منبع میدانی گفت: ارتش با تصرف منطقه “تل المهدوم” در اطراف شهرک “المهدوم”، فقط ۱۵ کیلومتر تا آخرین پایگاه مهم گروه تروریستی داعش در نزدیک مرزهای اداری استان رقه فاصله دارد.
وی خاطرنشان کرد که داعش با مین گذاری، شهر دیر حافر را تبدیل به دژ مستحکمی کرده بود و در آن تعدادی کارگاه ساخت سلاح و مهمات ساخته و مقر فرماندهی خود را به این شهر منتقل کرده بود.
همزمان تلاش تروریست ها را نیز برای قطع مسیر مواصلاتی در “محرده السقیلبیه” در حومه شمال غربی حما خنثی کرد. تروریست ها همزمان از چند محور به این جاده حمله کرده بودند اما یگان های مشترک ارتش و نیروهای داوطلب مردمی با کمین در مسیر پیشروی آنها، پس از درگیری های شدید، با پشتیبانی نیروی هوایی و توپخانه مسیر پیشروی آنها را سد کردند.
ارتش و نیروهای مردمی همچنین تلاش گروه تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان همدست آنها را برای پیشروی به سمت منطقه المجدل و تله الشیحه در شمال غرب حما خنثی کردند.
ارتش همچنین محور روستاهای کفر الطون و کفر عمیم و اصلیه و الجید را ایمن سازی کرده و استحکامات لازم را برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها از این محور یا باز کردن جبهه علیه آن ایجاد کردند.
این منبع آگاه در ادامه گفت ارتش پاسگاه القرامطه را هم ازاد کرده و محور محرده السقیلبیه را باز پس گرفته و دو دستگاه تانک متعلق به تروریست ها را منهدم کرد.
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک منبع نظامی اعلام کرد ارتش مناطق بیشتری را در مسیر صوران بازپس گرفته و دامنه تصرفات خود در اطراف معرزاف و شمال غرب شهرک قمحانه تا راه آهن جنوب “طیبه الامام” را توسعه داده است.
در استان حمص نیز یک منبع نظامی به روزنامه الوطن گفت که ارتش دیشب در اطراف روستاهای المحطه و سنیسل در حومه شمالی حمص با عناصر جبهه النصره درگیر شده و خسارات و تلفات سنگینی به آنها وارد کرده است کما اینکه یگانی از نیروی نظامی سوریه تمام افراد یک گروه تروریستی وابسته به جبهه النصره را که در نزدیک ارتفاعات ابو السناسل در شمال حمص مشغول تحرکاتی بودند، به هلاکت رساندند.
از سوی دیگر سرتیپ “خالد هلال”، رئیس پلیس استان حمص به “الوطن” گفت که تروریست ها ظهر دیروز یک بمب را در داخل اتوبوس مسافربری کوچکی در خیابان “الستین” در منطقه الزهرا در شهر حمص منفجر کردند. به گفته حسان الجندی، مدیر دایره بهداشت، در این انفجار ۵ شهروند کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شدند.
در دمشق نیز کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش خطوط پشت جبهه جبهه النصره در عمق محله جوبر در شرق دمشق را دو بار مورد حمله قرار دادند؛ همزمان مواضع این گروه تروریستی در این منطقه آماج توپخانه سنگین و موشک های زمین به زمین کوتاه برد ارتش قرار گرفت.
منبع:العالم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.