اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه به ۴ کیلومتری سیلوهای شرق تدمر رسید

  • کد خبر : 7328
  • 18 اسفند 1395 - 12:09
ارتش سوریه به ۴ کیلومتری سیلوهای شرق تدمر رسید

نیروهای جبهه مقاومت پس از آزادسازی ارتفاع العامریه و مزارع «محمد احمد» به نزدیکی سیلوهای تدمر رسیدند و در صورت پاکسازی سیلوها، تمامی مناطقی که داعش طی دو ماه گذشته اشغال کرده بود، آزاد میشود. ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت در ادامه بازپس گیری مناطق حومه شهر تدمر موفق شدند با تثبیت مواضع خود […]

نیروهای جبهه مقاومت پس از آزادسازی ارتفاع العامریه و مزارع «محمد احمد» به نزدیکی سیلوهای تدمر رسیدند و در صورت پاکسازی سیلوها، تمامی مناطقی که داعش طی دو ماه گذشته اشغال کرده بود، آزاد میشود.

ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت در ادامه بازپس گیری مناطق حومه شهر تدمر موفق شدند با تثبیت مواضع خود در ارتفاع «العامریه»، بطور کامل بر کوههای راهبردی «العامریه» واقع در شمال شهر تدمر مسلط شوند.

سلسله جبال العامریه از محور جنوبی بر شهر و فرودگاه تدمر و از محور شرقی بر مزارع تدمر و از محور شمالی بر میدان گازی تدمر و کوه های شمالی آن از جمله کوه «المزار» اشراف کامل دارد و تحرکات تروریستها در مناطق اطراف آن براحتی رصد می شود و امکان حمله مجدد آنان را خنثی می‌کند.

 نیروهای جبهه مقاومت عملیات خود را به سمت مناطق حومه شمال شرق و شرق تدمر و فرودگاه به نامهای «بیاره محمد بطمان و بیاره جمعه المطلق» آغاز می کنند.

منابع میدانی نیز خبر دادند که مزارع «محمد احمد» واقع در جنوب فرودگاه تدمر نیز بطور کامل پاکسازی شده است.

در حال حاضر ارتش سوریه از محور شرقی کوههای العامریه و فرودگاه تدمر  به ۴کیلومتر و ۵۰۰ متری سیلوهای شهر رسیده است و در صورت پاکسازی سیلوها، نیروهای سوری موفق خواهند شد تمامی مناطقی را پس بگیرند که طی دو ماه گذشته اشغال شده بود.

در محور شمال غربی شهر تدمر نیروهای مقاومت توانستند با تثبیت مواضع خود در میدان نفتی «الجزل» عملیات خود را به سمت منطقه الجزل و کوههای الحمره آغاز کنند.

بدین ترتیب فاصله نیروهای مقاومت با منطقه نفتی آراک به ۱۹ کیلومتر و منطقه نفتی السخنه به ۵۵ کیلومتر رسید

نیروهای متخصص خنثی کننده بمب برای خنثی سازی بمبهای بکار  گذاشته شده در میدان نفتی الجزل توسط تروریستهای داعش راهی این میدان نفتی شدند.

همزمان جنگنده های روسی و سوری با رصد دقیق عناصر داعش مواضع آنها را در مناطق «البارده، اطراف سیلوها و گردان المهجوره» مورد هدف قرار دادند و تعدادی از آنان را از پای درآوردند.

منبع:فارس

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.