اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

داعش بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه را منفجر کرد

  • کد خبر : 6615
  • 20 دی 1395 - 9:56

گروه تروریستی داعش مدعی شد بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه در شرق حمص را به طور کامل منفجر کرده است. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه ارم نیوز، خبرگزاری “اعماق” وابسته به داعش، اعلام کرد که با تعداد زیادی بمب، پالایشگاه گاز حیان در شرق حمص، بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه را به طور کامل […]

گروه تروریستی داعش مدعی شد بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه در شرق حمص را به طور کامل منفجر کرده است.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه ارم نیوز، خبرگزاری “اعماق” وابسته به داعش، اعلام کرد که با تعداد زیادی بمب، پالایشگاه گاز حیان در شرق حمص، بزرگترین پالایشگاه گاز سوریه را به طور کامل منهدم کرده است.

منابعی در وزرات نفت سوریه نیز اعلام کردند تصاویری که داعش از بمب‌گذاری پالایشگاه گاز حیان منتشر کرده تصاویر داخل این پالایشگاه است.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، تصاویر اولیه بمب‌گذاری این پالایشگاه مربوط به داخل این پالایشگاه بوده و تصاویر انفجار بسیار دور است و امکان تایید این انفجار وجود ندارد.

این منابع تاکید کردند در صورت اثبات درستی ادعای داعش درباره انفجار پالایشگاه حیان، این بزرگترین منبع اقتصادی سوریه خواهد بود که از آغاز درگیری‌ها در این کشور در مارس ۲۰۱۱ هدف تخریب قرار می‌گیرد.

انهدام پالایشگاه گاز حیان به نظر پس از اخباری مبنی بر آمادگی ارتش سوریه برای عملیات نظامی جهت بیرون راندن تروریست‌ها از بخش‌های نفتی و گازی سوریه و منطقه تدمر صورت گرفته است. گفته می‌شود تمامی مقدمات برای این عملیات فراهم شده و ارتش سوریه منتظر دستور برای آغاز عملیات نظامی است.

پالایشگاه گاز حیان در شرق حمص از آغاز سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده و ۳ میلیون متر مکعب گاز و حدود ۱۸۰ تن گاز خانگی تولید و ساخت آن بالغ بر ۲۹۰ میلیون یورو هزینه داشته است.

منبع : ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=6615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.