اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در شمال سوریه +نقشه

  • کد خبر : 5090
  • 31 شهریور 1395 - 13:00

آمریکا نیروهای ویژه خود را حداقل در ۷ پایگاه در شمال سوریه مستقر کرده و این پایگاه‌ها در اطراف «قامشلی»، «عین عیسی»، «کوبانی»، «حسکه» و «تل‌ابیض» قرار دادند. به گزارش اخبار جهادی استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در شمال سوریه  خبری بود که هفته گذشته رسانه‌ای شد و مقامات پنتاگون به آن اذعان کردند اما اطلاعات […]

آمریکا نیروهای ویژه خود را حداقل در ۷ پایگاه در شمال سوریه مستقر کرده و این پایگاه‌ها در اطراف «قامشلی»، «عین عیسی»، «کوبانی»، «حسکه» و «تل‌ابیض» قرار دادند.

به گزارش اخبار جهادی استقرار نیروهای ویژه آمریکایی در شمال سوریه  خبری بود که هفته گذشته رسانه‌ای شد و مقامات پنتاگون به آن اذعان کردند اما اطلاعات بیشتری در خصوص پایگاه‌های آمریکا در شمال سوریه در اختیار رسانه ‌ها قرار نگرفت.

نقشه ذیل محل ۷ پایگاه نیروهای آمریکایی را در شمال سوریه نشان می‌دهد:

اندازه بزرگ نقشه اینجا

اندازه بزرگ نقشه اینجا

پایگاه شماره ۱: نیروهای آمریکایی با توسعه فرودگاه «رمیلان» در شرق شهر مرزی قامشلی درصدد هستند این فرودگاه را به اتاق عملیات جدید خود تبدیل کنند.

نیروهای آمریکایی دو برابر کردن ظرفیت این فرودگاه را در دستور کار قرارداده‌اند تا بالگردها براحتی در این فرودگاه مستقر شوند.

پایگاه شماره ۲: روستای «مبروکه» در غرب شهر «قامشلی» دومین پایگاه نیروهای آمریکایی در غرب شهر مرزی قامشلی است.

منابع میدانی اعلام کردند حداقل ۴۵ نیروی ویژه ارتش آمریکا در این منطقه مستقر شده‌اند.

پایگاه شماره ۳: کارخانه سیمان «لارفارج» در نزدیکی روستای  «خراب عشق» در شمال غرب شهر «عین عیسی» سومین پایگاه نیروهای آمریکای است.

منابع مطلع در روزهای اخیر از افزایش نیروهای آمریکایی در این پایگاه خبر داده اند و اعلام کردند: پایگاه دیگر برای آموزش شبه‌نظامیان و فرود بالگردها در حال ساخت است.

پایگاه شماره ۴: شهرک عین عیسی نیز چهارمین پایگاه ارتش آمریکا در شمال سوریه به شمار می‌آید؛ بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای آمریکایی وارد این شهرک شده‌اند.

پایگاه شماره ۵: پنجمین پایگاه ارتش آمریکا در شمال سوریه شهر کوبانی است؛ بیش از ۳۰۰ تن از نیروهای آمریکایی در این شهر مستقر شدند.

پایگاه شماره ۶: منطقه «تل‌بیدر » در شمال استان حسکه و غرب شهر مرزی قامشلی به عنوان ششمین پایگاه نیروهای آمریکایی دارای باند فرود بالگردهای نظامی است.

آموزش به شبه نظامیان در این منطقه انجام می شود و همچنین مکانی برای ساخت دیگر پایگاه آمریکایی به شمار می آید.

پایگاه شماره ۷: شهرک «تل ابیض» به عنوان هفتمین پایگاه، شاهد بیشترین تحرکات نیروهای آمریکایی بوده است.
حداقل ۲۰۰ تن از نیروهای آمریکایی با خودروهای زرهی در پایگاه شهرک تل ابیض مستقر شده اند و پرچم‌های این کشور در برخی مکان های دولتی نصب شده است.

به گزارش گروه بین الملل فارس، تعداد نیروهای آمریکایی در این پایگاه‌ها صدها نفر تخمین زده می‌شود اما تاکنون عدد مشخصی از آن به دست «بین‌الملل فارس» نرسیده است.

با وجود این که آمار دقیقی از تجهیزات استقرار یافته در این پایگاه وجود ندارد اما خودروهای زرهی، سلاح های نیمه سنگین، موشک‌های ضد زره «تاو»، دوربین‌های حراراتی، بی‌سیم‌های پیشرفته، دوربین‌های دید در شب فقط بخشی از تجهیزات نیروهای آمریکایی است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=5090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.