اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تجهیز یگان‌های “جهاد اسلامی” به موشک “اس-۳۵۰” + تصاویر

  • کد خبر : 3997
  • 15 مرداد 1395 - 10:13

در صورت وقوع جنگ در منطقه، موشک‌های “اس -۳۵۰” می‌تواند یکی از تاکتیک‌های فلسطین برای حمله به سرزمین‌های اشغالی باشد. به گزارش اخبار جهادی ،قدرت نظامی “حماس” و “جهاد اسلامی” در سال های اخیر به شکل تصاعدی افزایش یافته است و این توانمندی توانسته موجبات شکست های ارتش اسرائیل را در منطقه پدید آورد. در […]

در صورت وقوع جنگ در منطقه، موشک‌های “اس -۳۵۰” می‌تواند یکی از تاکتیک‌های فلسطین برای حمله به سرزمین‌های اشغالی باشد.
به گزارش اخبار جهادی ،قدرت نظامی “حماس” و “جهاد اسلامی” در سال های اخیر به شکل تصاعدی افزایش یافته است و این توانمندی توانسته موجبات شکست های ارتش اسرائیل را در منطقه پدید آورد.

در ۱۰ سال گذشته مقاومت اسلامی فلسطین نشان داده که می تواند در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل بایستد. نکته قابل توجه اینکه در جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی “حماس” و “جهاد اسلامی” توانستند،  در نوار غزه و منطقه “شجاعیه” تانک های ارتش اسرائیل را با موشک های ضد زره هدایت شونده از بین ببرند.

این بخشی از قدرت نظامی مقاومت اسلامی فلسطین بوده که در قالب نبرد زمینی ظهور یافته است. مقاومت اسلامی فلسطین که روزی برد بلندترین موشکش ۱۳ تا ۱۵ کیلومتر بود، امروز به موشک هایی مجهز شده که برد آن حداقل بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ کیلومتر است.

**مقاومت فلسطین توان موشکی خود را نوسازی کرده است

مقامات  “حماس” و “جهاد اسلامی” از جمله “ناصر ابوشریف” نماینده جهاد اسلامی در ایران اعتقاد دارند که مقاومت اسلامی فلسطین پس از جنگ  “غزه” توانسته توان موشکی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

رضا روح الله زاده تحلیلگر مسائل فلسطین درباره توانمندی محور مقاومت عنوان داشت: جریان سازش در فلسطین پیمانکار رژیم صهیونیستی است و مقاومت توانسته دستاوردهای بسیار خوبی در مقابل رژیم صهیونیستی بدست آورد.

اخیرا مقاومت اسلامی فلسطین موشک هایی را با نام “اس-۳۵۰” تولید و رونمایی کرده که این موشک ها قابلیت رزمی جهاد اسلامی را افزایش خواهند داد.  منابع رسانه ای گزارش دادند که گردان های قدس، اخیرا در مراسم بزرگداشت “رباطه الدم” از موشک “اس-۳۵۰” رونمایی کرده است.

تجهیز یگان‌های

گردان های قدس، به جای نام اس-۳۵۰، سه علامت سئوال بر روی موشک درج کرده است. این موشک از دقت بالایی در اصابت به هدف و همچنین از قدرت تخریبی زیادی برخوردار است.

سایت خبری ” العهد” نیز درباره موشک “اس-۳۵۰” نوشت: “”سرایا القدس” شاخه نظامی جنبش “جهاد اسلامی” از موشک جدید خود طی مراسمی در شهر “رفح” در نوارغزه رونمایی کرد.”

تجهیز یگان‌های

العهد در ادامه گزارش داد: این موشک “اس-۳۵۰” نام دارد و اینک در تشکیلات نظامی “سرایا القدس” به عنوان یکی از موشک های آماده شلیک استفاده می شود. این سایت خبری در ادامه افزود: «این موشک قابلیت انفجاری بزرگی دارد و اهداف خود را به نحو دقیق مورد اصابت قرار می دهد.

**اطلاعات کافی درباره موشک “اس-۳۵۰” وجود ندارد

یک نکته درباره موشک های مقاومت اسلامی فلسطین و به صورت خاص جهاد اسلامی توجهات را جلب می کند و آن نبود اطلاعات کافی درباره موشک “اس-۳۵۰” است.

تجهیز یگان‌های

سلمان رضوی کارشناس مسائل فلسطین در گفت و گو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قدرت نظامی و موشکی مقاومت اسلامی فلسطین و اینکه چرا از موشک جدید مقاومت اطلاعات کافی وجود ندارد، می گوید: مقاومت اسلامی در راهبرد  اصلی خود شیوه مسلحانه را انتخاب کرده است، توان موشکی مقاومت نیز ، زمانی که عملا عملیاتی می‌شود ؛ مشخص خواهد شد که چه میزان قدرت دارد.

کارشناس مسائل فلسطینی با اشاره به اینکه برد موشک‌های فلسطینی ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر است و این برد ارتقا یافته، گفت: مقاومت اسلامی در جنگ سال ۲۰۱۴ به خوبی توانست مناطق حساس سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

رضوی ادامه داد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی و جهاد اسلامی در جنگ سال ۲۰۱۴ توانستند مناطقی همچون “فرودگاه بن گوریون”،  “شهرک اشدود” و ….  را هدف قرار دهند.

کارشناس مسائل فلسطینی با اشاره به اینکه برد موشک‌های مقاومت یکی از پارامترهای توان نظامی “حماس” و “جهاد اسلامی” است، تصریح کرد: حجم و قدرت تخریب موشک‌‌ها می‌تواند بسیار مهم باشد.

رضوی در پاسخ به این سوال که آیا این روش تقویت توان نظامی مقاومت در جهت تضعیف اسرائیل موثر است، عنوان داشت: تسلیح  “کرانه باختری” نیز یکی از روش‌هایی است که می‌تواند مفید باشد.

پس از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴؛ نبرد جدیدی بین “حماس و جهاد اسلامی” با ارتش رژیم صهیونیستی رخ نداده ، اما در صورت وقوع چنین جنگی، موشک های “اس -۳۵۰” می توانند یکی از تاکتیک های جهاد اسلامی برای حمله به سرزمین های اشغالی باشند.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.