اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات سوریه/ پیشروی ارتش سوریه در رقه

  • کد خبر : 3064
  • 19 خرداد 1395 - 15:17
آخرین تحولات سوریه/ پیشروی ارتش سوریه در رقه

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تلویزیون العالم، ارتش سوریه شهرک بئر زیدان در مسیر عثریا- طبقه را به کنترل خود در آورده است تا حلقه را علیه تروریست های داعش در رقه غربی تنگ تر کند. مکانی که در حال حاضر ارتش به کنترل خود در آورده است تا  فرودگاه نظامی طبقه، هدف اصلی […]

به گزارش اخبار جهادی به نقل از تلویزیون العالم، ارتش سوریه شهرک بئر زیدان در مسیر عثریا- طبقه را به کنترل خود در آورده است تا حلقه را علیه تروریست های داعش در رقه غربی تنگ تر کند. مکانی که در حال حاضر ارتش به کنترل خود در آورده است تا  فرودگاه نظامی طبقه، هدف اصلی عملیات، فقط چند کیلومتر فاصله دارد.

بالگردهای ارتش سوریه نیز  برای دومین روز متوالی به حملاتشان علیه مواضع داعش در مناطق مختلف عملیاتی از جمله رصافه، معدان و طبقه ادامه می دهند.
خبرنگار العالم با بیان اینکه نیروهای ارتش سوریه هجوم عناصر داعش را علیه مراکز نظامی در مسیر عثریا-شیخ هلال در شرق حماه دفع کرده اند، افزود: رسیدن به فرودگاه نظامی طبقه  از نظر نظامی اهمیت زیادی دارد زیرا می تواند سبب کنترل مثلث عثریا، طبقه و تدمر شود، این دستاورد به معنی تسلط ارتش سوریه بر مناطق مرکزی و شرق کشور است، این مناطق مرکز اصلی استقرار فرودگاهها، و منابع انرژی، اعم از نفت و برق در کشور است. درگیری عثریا- طبقه می تواند جریان حوادث در سوریه را تغییر دهد و سبب تغییر موازنه در نبرد زمینی شود.
هزاران غیر نظامی از شهر منبج در سوریه گریختند
به گزارش تلویزیون فرانس بیست و چهار، روز گذشته هزاران تن از غیر نظامیان از شهر منبج که یکی از پایگاه های گروه تروریسی داعش نزدیک مرزهای ترکیه است، گریختند.
شهر منبج را هم اکنون نیروهای دموکراتیک سوریه محاصره کرده اند. نیروهای دموکراتیک سوریه از نیروهای کرد و مبارزان عرب تشکیل شده است. این عملیات با حملات هوایی ائتلاف بین المللی پشتیبانی می شود.
سه مورد نقض آتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته
مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه از ثبت سه مورد نقض آتش بس طی ۲۴ساعت گذشته در این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مرکز که در پایگاه هوایی حمیمیم مستقر است و وابسته به وزارت دفاع روسیه می باشد در بیانیه ای اعلام کرد  همه موارد نقض جدید آتش بس در استان دمشق صورت گرفته است و تروریستهای وابسته به گروه جیش الاسلام علاوه بر حملات خمپاره ای به شهرک عربین  مواضع ارتش سوریه را در منطقه جوبر و المیدان و شهرک عربین هدف قرار داده اند.
گفتنی است آتش بس سوریه که با توافق مسکو و واشنگتن صورت گرفته از  اواخر فوریه به اجرا در آمده است اما گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و برخی دیگر گروه های تروریستی که شورای امنیت سازمان ملل متحد تروریستی می داند ، در این چارچوب قرار ندارند.
سوریه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را به این کشور تکذیب کرد
ستاد تبلیغات جنگ در سوریه، حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی را به تعدادی از مناطق این کشور تکذیب کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ، ستاد تبلیغات جنگ در سوریه تأکید کرد هر آنچه را که برخی رسانه ها و ستاد هماهنگی افراد مسلح  و پایگاههای اینترنتی آنها نقل می کنند کاملا نادرست است و صحت ندارد.
لاوروف و کری درباره هماهنگی مسکو- واشنگتن در سوریه گفتگو کردند
وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در گفتگویی تلفنی، درباره هماهنگی های دو کشور در رویارویی با تروریسم در سوریه رایزنی کردند.
به گزارش تلویزیون العالم، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، سرگئی لاوروف و جان کری در این گفتگوی تلفنی هماهنگی میان دو کشور را در مقابله با داعش، جبهه النصره و دیگر گروههای تروریستی فعال در سوریه بررسی کردند.

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.