اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش‌سوریه در۳۰ کیلومتری فرودگاه الطبقه

  • کد خبر : 3023
  • 18 خرداد 1395 - 15:34
ارتش‌سوریه در۳۰ کیلومتری فرودگاه الطبقه

نیروهای ویژه ارتش سوریه در عملیات آزاد سازی رقه ۲ روستای دیگر را آزاد و تا پنج کیلومتری میدان گازی الرصافه پیشروی کرده و ۳۵ داعشی را از پای در آوردند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس نیروهای ویژه ارتش سوریه در ادامه عملیات در استان الرقه موفق شدند از محور جنوبی به […]

نیروهای ویژه ارتش سوریه در عملیات آزاد سازی رقه ۲ روستای دیگر را آزاد و تا پنج کیلومتری میدان گازی الرصافه پیشروی کرده و ۳۵ داعشی را از پای در آوردند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از فارس نیروهای ویژه ارتش سوریه در ادامه عملیات در استان الرقه موفق شدند از محور جنوبی به سوی منطقه «الرصافه» پیشروی کنند.

نیروهای سوری همچنین توانستند پس از درگیری سنگین با عناصر تروریستی داعش، روستای «مداخه» را نیز آزاد کنند.

ارتش سوریه با عقب راندن عناصر داعش، همچنین موفق شد روستای «خربه زیدان» را بازپس بگیرد. نیروهای سوری در مجموع توانستند با پاکسازی این دو روستا به پنج کیلومتری میدان گازی الرصافه برسند.

بنا بر این گزارش، در عملیات نیروهای ویژه ارتش سوریه بیش از ۳۵ تن از عناصر تروریستی داعش کشته شدند.

بر خلاف آنچه رسانه‌ها درباره فاصله ۱۸ کیلومتری نیروهای سوری با فرودگاه راهبردی الطبقه می‌گویند، فاصله ارتش سوریه به ۳۰ کیلومتری این فرودگاه رسیده است.

نیروهای سوری تلاش می‌کنند در عملیات آزادسازی استان الرقه، در مرحله نخست عملیات، فرودگاه راهبردی «الطبقه» را  بازپس بگیرند و در مرحله دوم  به سمت شهر الرقه حرکت کنند.

عملیات نیروهای سوری از حومه شرقی منطقه «اثریا» در شمال شرق استان حماه و جنوب شرقی استان حلب شروع شده است.

نیروهای ویژه ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله همچنین روز یکشنبه (۵ می) موفق شدند با بازپس‌گیری روستای «ابوالعلاج» برای اولین بار پس از سقوط الرقه وارد این استان شوند.

در صورت اجرای موفق عملیات پاکسازی شهر الرقه، ارتباط تروریست‌های داعش از خاک سوریه با کشور ترکیه به طور کامل قطع و مسیر فروش نفت به این کشور مسدود می‌شود.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=3023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.