اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

فرمانده هوافضا سپاه توان موشکی ایران را به رخ آمریکا کشید

  • کد خبر : 2360
  • 29 فروردین 1395 - 20:02
فرمانده هوافضا سپاه توان موشکی ایران را به رخ آمریکا کشید

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: روزی که بخواهند ما را مورد تجاوز قرار دهند و آتش جنگ را شعله‌ور سازند، تک تک موشک‌های ما به نقاطی که پیش‌بینی شده، به فضل الهی اثابت خواهد کرد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده درباره شهید طهرانی مقدم و توانمندی‌های موشکی سپاه اظهار داشت: وقتی جنگی اتفاق می‌افتد، طرف مقابل […]

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه گفت: روزی که بخواهند ما را مورد تجاوز قرار دهند و آتش جنگ را شعله‌ور سازند، تک تک موشک‌های ما به نقاطی که پیش‌بینی شده، به فضل الهی اثابت خواهد کرد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده درباره شهید طهرانی مقدم و توانمندی‌های موشکی سپاه اظهار داشت: وقتی جنگی اتفاق می‌افتد، طرف مقابل با دیدن خرید تجهیزات و تسلیحات جدید دشمن، معمولا باید ناراحت شود؛ ولی ما از خریدهای عراق خوشحال می‌شدیم. چون ابتدای جنگ، دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیحاتی در اختیار ما نمی‌گذاشت، به همین خاطر امید داشتیم عملیاتی صورت گیرد تا طی آن بتوانیم سلاحی را از عراق غنیمت بگیریم.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه اولین هسته موشکی ما در سال ۶۳ شکل گرفت، اضافه کرد: اگر چه اولین هسته موشکی ما در سال ۶۳ شکل گرفت، اما شاید کسی باور نکند که آن زمان تمام امکانات ما دو سکوی پرتاب و هشت فروند موشک بود که دولت لیبی به ما داده بود.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در ادامه یادآور شد: آن روز که این کمک‌ها از سوی لیبی به ایران شد؛ قذافی به این امید آن امکانات را داد که ما بنا به درخواست اش می بایست چهار فروند از این موشک‌ها را به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس شلیک می‌کردیم و این هم به علت ضدیتی بود که لیبی با این کشورها داشت.
وی سپس با اشاره به فناوری پیچیده موشک، عنوان کرد: موقعی که یکی از موشک‌ها را باز کردیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از مهندسی معکوس مشابه آن را بسازیم، متوجه شدیم این کاری بسیار پیچیده است و این کار به این راحتی‌ها هم عملی نمی‌شود؛ چون داخل آن از تمام فناوری‌های روز دنیا استفاده شده بود.
سردار حاجی‌زاده سپس با اشاره به موضوع اتحاد شرق و غرب در رابطه با موضوع ایران در دوران جنگ سرد، گفت: شاید تنها موضوعی که به جرأت بشود گفت در دوران جنگ سرد شوروی سابق و آمریکا با هم هماهنگ بودند، مسئله ایران بود؛ یعنی هم توان آمریکا و هم توان شوروی سابق به میدان آمد و کمک کردند تا سیستم موشکی تازه‌تأسیس ایران در جنگ، عقیم شود و نتوانیم هیچ موشکی به سمت عراق شلیک کنیم.
وی در ادامه افزود: به همین خاطر بود که صدام در جمع فرماندهان خود قول می‌دهد و قسم می‌خورد خیال‌شان از بابت موشک‌های ایران راحت باشد و بروند در جبهه‌های زمینی کارشان را ادامه دهند و حملات هوایی را هم شروع کنند؛ چون ایران نمی‌تواند کاری انجام دهد. همان گروهی که کار روی مهندسی معکوس ساخت موشک را شروع کرده بودند، با شناختی که به دست آورده بودند، در راه‌اندازی سیستم‌های پرتاب موشک خیلی کمک کردند.
سردار حاجی‌زاده با اشاره به حملات وحشیانه موشکی عراق گفت: رژیم بعثی در یک مقطع ۵۰ روزه حدود ۱۷۰ فروند موشک شلیک کرد.
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم در عرصه موشکی بیان کرد: هدف‌گذاری شهید طهرانی مقدم این بود که باید ما به یک برد ۲۰۰۰ کیلومتری دست یابیم؛ چون اعتقاد داشت رژیم صهیونیستی دشمن ما است و روزی ممکن است با آنها درگیر شویم؛ لذا به‌واسطه بعد طولانی مسافت، نیاز داریم تا رژیم صهیونیستی را بتوانیم با موشک مورد هدف قرار دهیم.
سردار حاجی زاده سپس اظهار داشت: بعدها می‌بینیم موشک سوخت مایع ما شهاب ۳ می‌شود که ۱۱۰۰ کیلومتر برد دارد؛ یعنی باید می‌بردیم کنار مرز و از آنجا شلیک می‌کردیم؛ اما بعد توانستیم برد موشک‌ها را به ۱۳۵۰ کیلومتر و ۱۶۵۰ کیلومتر برسانیم و در ادامه موشک‌هایی با قابلیت‌های بالاتر یعنی موشک‌های «قدر اف» و «قدر اچ» را با برد ۲۰۰۰ کیلومتر، بسازیم.
ساخت موشک‌های ویژه برای انهدام پایگاه‌های منطقه‌ای آمریکا
وی با بیان این مطلب که بدین شکل ما در حال پر کردن خلأهای موجود هستیم، بیان داشت: بعدها متوجه شدیم برای اینکه اهداف آمریکا در منطقه را در تیر رس داشته باشیم، به موشک‌هایی با برد ۸۰۰ کیلومتر هم نیاز داریم؛ ولی نه با مشخصات و اندازه‌های بزرگ؛ به عبارت دیگر نیاز به موشکی در ابعاد شهاب ۳ ولی با برد ۸۰۰ کیلومتر داشتیم.
سردار حاجی‌زاده گفت: تمام این فعالیت ها در حالی صورت می گرفت که برنامه دشمنان ما این بود که کشوری مثل ایران موشک نداشته باشد؛ به همین خاطر ابتدا جلوی ورود موشک را گرفتند؛ ولی وقتی اولین توانمندی ساخت موشک در کشورمان ایجاد شد، زیرمجموعه‌های ساخت موشک را تحریم کردند؛ اما هنگامی که دیدند ساخت موشک بومی شده، گفتند سکوهای پرتاب موشک را در مواضع اولیه‌شان می‌زنیم.
وی در ادامه تأکید کرد: بعد از این وقتی رصد کردند، متوجه شدند تعداد یگان‌ها، سکوهای موشکی و نیز تعداد موشک‌های ما به قدری زیاد است که تا بخواهند به خودشان بجنبند، اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داده و نابود کردیم. بر این اساس طرحی را تهیه کردند تا به‌عنوان سپر موشکی بتوانند در نقطه اصابت، موشک‌ها را مورد اصابت قرار دهند.
وی تأکید کرد: مطمئن باشند روزی که بخواهند ما را مورد تجاوز قرار دهند و آتش جنگ را شعله‌ور سازند، تک تک موشک‌های ما به نقاطی که پیش‌بینی شده، به فضل الهی اثابت خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=2360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.