اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مقام ارشد کردهای سوریه: به باقی ماندن در چارچوب “سوریه متحد” پایبندیم

  • کد خبر : 1726
  • 11 فروردین 1395 - 15:06
مقام ارشد کردهای سوریه: به باقی ماندن در چارچوب “سوریه متحد” پایبندیم

یکی از روسای منطقه فدرالی اعلام شده در کردستان سوریه تاکید کرد که کردها درصدد تجزیه خاک سوریه نیستند و دیگر گروه‌های سوری نیز باید برای خود چنین طرحی را در دستور کار قرار دهند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از ایسنا، هدیه یوسف، یکی از روسای منطقه مرزی شمال سوریه که از سوی […]

یکی از روسای منطقه فدرالی اعلام شده در کردستان سوریه تاکید کرد که کردها درصدد تجزیه خاک سوریه نیستند و دیگر گروه‌های سوری نیز باید برای خود چنین طرحی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از ایسنا، هدیه یوسف، یکی از روسای منطقه مرزی شمال سوریه که از سوی کردهای سوری به عنوان “منطقه فدرالی” اعلام شده در گفتگو با خبرنگار ایسنا در اربیل مدعی است: اعلام طرح فدرالیسم در مناطق کردنشین سوریه تنها مختص به کردها نبوده است بلکه سایر اقوام و مذاهب نیز این شیوه سیاسی را برگزیده‌اند.

وی در ادامه می گوید: علاوه بر کردها، آشوریان، ارامنه، سریانی‌ها، ترکمن‌ها و چچن‌ها نیز در این پروژه سهیم هستند. این آزمونی جدید بوده که طبق آن همه طیف های ساکن منطقه می‌توانند در اداره جامعه خویش مشارکت کنند. این پروژه بر خلاف نظر مخالفانش به اتحاد و یکپارچگی در سوریه منجر می‌شود.
هدیه یوسف که به عنوان یکی از روسای منطقه فدرال در مناطق کردنشین سوریه تعیین شده است همزمان ازشورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد که براساس مفاد قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت همه طرف‌های درگیر در بحران سوریه را به گفتگوهای صلح این کشور در ژنو دعوت کند.
سخنان هدیه یوسف ناظر بر عدم مشارکت کردها در مذاکرات ژنو است که این روزها روسیه خواهان مشارکت آنهاست.
در خصوص اهداف کردها از اعلام منطقه فدرال در مناطق کردنشین سوریه نیز وی تاکید می‌کند: ما بطور جدی بر یکپارچگی خاک سوریه تاکید داریم و قصد تجزیه خاک کشورمان را نداریم بلکه معتقدیم می‌توانیم که در این سیستم زندگی مسالمت آمیزی با همدیکر داشته باشیم کما اینکه در طول سالهای گذشته ما اینگونه زندگی کرده‌ایم. کردها قبل از اعلام فدرالیسم اقدام به تشکیل سه کانتون «جزیره» «کوبانی» و«عفرین» کرده بودند که با اعلام منطقه فدرال در واقع وحدت این کانتونها با همدیگر را اعلام کردند.
به گزارش ایسنا، اعلام طرح فدرالیسم برای مناطق کردنشین سوریه در دو هفته گذشته با واکنش های متفاوت در سطح جهانی روبرو شد که اکثریت این واکنش‌ها بر عدم قبول این سیستم متمرکز بود. حتی حزب دمکرات کردستان وابسته به مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز با این سیستم و خواسته اعلام مخالفت کرد و تنها مرز خود با مناطق کردنشین سوریه به نام «فیشخابور» را تعطیل کرده و بست که با واکنش تند کردهای سوریه روبرو شد.
مسعود بارزانی همچنین احزاب حاکم بر مناطق کردنشین سوریه را متهم به تک روی کرده و در گفتگو با المانیتور پیش بینی کرد این طرح موفق نمی شود.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.