اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا “مصر” و “پاکستان” در تجاوز زمینی سعودی‌ها به “یمن” همکاری می‌کنند؟

  • کد خبر : 1649
  • 10 فروردین 1395 - 7:52
آیا “مصر” و “پاکستان” در تجاوز زمینی سعودی‌ها به “یمن” همکاری می‌کنند؟

عربستان راه دشواری برای همراه کردن “مصر” و “پاکستان” در تجاوز زمینی به “یمن” دارد و باید دید آیا دولت ژنرالی “السیسی” در این‌باره همکاری می‌کند؟ به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ارتش عربستان مدتی است جنگی را در “یمن” به راه انداخته است که هدف آن، از بین بردن […]

عربستان راه دشواری برای همراه کردن “مصر” و “پاکستان” در تجاوز زمینی به “یمن” دارد و باید دید آیا دولت ژنرالی “السیسی” در این‌باره همکاری می‌کند؟

به گزارش اخبار جهادی به نقل از خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ارتش عربستان مدتی است جنگی را در “یمن” به راه انداخته است که هدف آن، از بین بردن تاسیسات زیربنایی در “یمن” و ایجاد فاجعه انسانی است تا فقیرترین کشور عربی “غرب آسیا” را بنا به گفته رسانه‌ها به زانو درآورد.
در این مسیر کشورهایی ضمن حمایت لفظی و ضمنی در نظر دارند تا کمک‌های عملی انجام دهند که از جمله این کشورها می‌توان به “مصر” و “پاکستان” اشاره کرد که بعضا در نظر دارند با عربستان همکاری کنند.
**ساز و کار حمایت “مصر” و “پاکستان” چیست؟
سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا “مصر” و “پاکستان” حاضرند با عربستان همکاری کنند و این همکاری‌ها چه ساز و کاری دارند و دو طرف چگونه متعهد می‌شوند و چگونه به تعهدات خود عمل می‌کنند. به نظر می‌رسد “مصر” و “پاکستان” در نظر دارند تا هم از مزایا و مواهب مالی مشارکت در کنار عربستان بهره ببرند و هم کمترین دردسر را به خود بپذیرند.
۳۰۸۵۲۲۸_۲۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین “مهدی طائب” رئیس قرارگاه عمار در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره امکان حمایت و یا عدم حمایت “مصر” و “پاکستان” از عربستان در تجاوز زمینی اظهار داشت: آن‌ها در این عملیات شرکت نخواهند کرد.  کشورهایی مانند “مصر” و “پاکستان” آنقدر مشکل دارند که سعی می‌کنند هم دلار عربستان را از دست ندهند و هم در آتش شرکت نکنند و به نحوی با عربستان بازی می‌کنند، لذا قول می‌دهند اما در عمل شرایط متفاوت است.
۳۰۸۵۲۲۹_۳۷۵
ارتش چند ملیتی عربستان سعودی که از “جنگنده‌های کلاس فانتوم”، “یورو” و “تورنادو” و “تانک‌های کلاس آبرامز” و “لئوپارد” که همه ساخت بلوک غرب و آمریکاست استفاده می‌کنند آیا می‌تواند به تنهایی در برابر “انصارالله”، ارتش “یمن” و نیروهای مردمی بایستد، حال آنکه در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰  یک شکست سنگین در منطقه “صعده” در شمال “یمن” را در کارنامه دارند و این سوال مطرح می‌شود که چه میزان عربستان به این پیروزی امیدوار است؟

U.S. Marines perform premission checks on an M1A1 Abrams Tank in Camp Fallujah, Iraq, Jan. 21, 2007. (U.S. Marine Corps photo by Lance Cpl. Joseph A. Lambach) (Released)

یمن گورستان متجاوزان خواهد شد

 “محمد علی مهتدی” کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با “شبکه ۱ سیما” درباره تحولات یمن و تجاوزات عربستان اظهار داشت: “ائتلاف عربستان” دکوری است و اجلاس “شرم  الشیخ” هیچ تاثیری بر تجاوز عربستان به “یمن” ندارد.
وی درباره نحوه پاسخ “انصارالله” گفت: قطعا “انصارالله” استراتژی خاص خود را دارد و تا زمانی که حملات هوایی بوده اقدام نمی‌شود و پس از انجام حملات هوایی و با شروع عملیات زمینی “یمن” آماده دفاع جانانه خواهد بود و این کشور گورستان متجاوزان خواهد شد.
کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: تحولات اخیر و بمباران های این مدت نشان از مظلومیت ملت یمن دارد.
گفتنی است طی چند روز گذشته عربستان سعودی به بهانه حمایت از مردم “یمن ” بمباران‌های گسترده‌ای را با هدف نابودی زیر ساخت‌های این کشور و به شکست کشاندن انقلاب مردمی “یمن” آغاز کرده است و ده‌ها نفر را به شهادت رسانده و یا زخمی کرده است.

Saudi special forces display some of their skills and equipment during a ceremony as they prepare for the influx of people participating in the annual Hajj, in Arafat 15 kms outside of Mecca, Saudi Arabia, Tuesday, Nov. 1, 2011. Security is a major concern during the pilgrimage by Islam's devout to the holy sites of Saudi Arabia. The Hajj will begin on November 5. (AP Photo/Hassan Ammar)

اخیرا “ژنرال عبدالفتاح السیسی” رئیس دولت ژنرالی “مصر” در اظهاراتی با اشاره به مخالفت در ائتلاف عربی ضد “یمن” گفت: ارتش “مصر” متعلق به ملت “مصر” بوده و فقط برای تامین امنیت این کشور باقی خواهد ماند.
“پاکستان” بسته به شرایط گاهی به حضور و گاهی به تکذیب حضور در ائتلاف عربی بسنده کرده است؛ نکته‌ای که محرز بوده این است که عربستان راه دشواری را برای همراهی “مصر” و “پاکستان” برای تجاوز به “یمن” دارد و ائتلاف عربی از هم اکنون در تجاوز زمینی با چالش‌های جدی روبه روست .
گزارش از : محمد زرچینی
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.