اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سوریه احتمالا با بدترین خشکسالی در طی۹۰۰ سال گذشته روبرو است

  • کد خبر : 1123
  • 13 اسفند 1394 - 6:45
سوریه احتمالا با بدترین خشکسالی در طی۹۰۰ سال گذشته روبرو است

آفتاب :  روزنامه گاردین در این گزارش عنوان کرد که یافته های جدید نشان می دهند که تغییرات آب و هوایی در تشدید بحران و تنش ها در منطقه شرق خاورمیانه از جمله سوریه نقش داشته اند. گاردین نوشت: جریان بی امان آوارگان از خاورمیانه به سوی کشورهای اروپایی همزمان با افزایش تنش ها در […]

آفتاب :

 روزنامه گاردین در این گزارش عنوان کرد که یافته های جدید نشان می دهند که تغییرات آب و هوایی در تشدید بحران و تنش ها در منطقه شرق خاورمیانه از جمله سوریه نقش داشته اند.
گاردین نوشت: جریان بی امان آوارگان از خاورمیانه به سوی کشورهای اروپایی همزمان با افزایش تنش ها در سراسر این منطقه همچنان ادامه دارد.
این روزنامه با اشاره به تلاش اخیر دولت فرانسه برای برچیدن کمپ آوارگان در حاشیه بندر کاله موسوم به اردوگاه جنگل و تلاش سایر کشورهای اروپای برای محکم کردن مرزهای خود برای جلوگیری از ورود پناهجویان نوشت: در سال گذشته یک میلیون آواره وارد خاک اروپا شده اند و اینها تنها بخشی از ۴٫۲ میلیون سوری هستند که آواره شده اند ضمن اینکه بیش از ۷٫۶ میلیون سوری در داخل خاک سوریه بی خانمان شده اند.
این روزنامه افزود: گر چه جنگ سبب به حرکت درآوردن این موج آوارگان شده است اما در پشت سر این رخداد مجموعه پیچیده ای از متغیرهای سیاسی و اجتماعی در داخل منطقه و بیرون از آن قرار دارد.
به نوشته این روزنامه، براساس یکی از مطالعات بحث برانگیز صورت گرفته ریشه این بحران می تواند به یک سری از خشکسالی های شدید که از اواخر دهه ۹۰ میلادی شروع شده است، باز گردد. 
گاردین افزود: تحقیقات قبلی ضمن توصیف برخی از خشکسالی ها، به تاثیرات آنها بر روی ساختارهای اقتصادی – اجتماعی در منطقه خاورمیانه اشاره داشت و یافته های جدید که به تازگی در نشریه تحقیقات ژئو فیزیک – اتمسفر، منتشر شده حاکی از آن است که خشکسالی کنونی بدتر آثار را در طی ۹۰۰ سال گذشته در منطقه داشته است.
این روزنامه با بیان اینکه منطقه مدیترانه در کل تحت تاثیر خشکسالی در ۲۰ سال گذشته بوده است، افزود: ‘بن کوک’ یک محقق تغییرات آب و هوایی در موسسه تحقیقاتی فضایی ‘گودارد’ ناسا می گوید: خشکسالی اخیر که می تواند حاکی از تغییرات آب وهوایی باشد، سبب ایجاد نگرانی های شدید شده و این خشکسالی در شرق مدیترانه و سوریه کاملا مشهود بوده است.
گاردین افزود: ‘بن کوک’ و اعضای تیمش با استفاده از حلقه های موجود برروی تنه درختان توانسته اند که تاریخ خشکسالی در ۹۰۰ سال گذشته در حوزه خاورمیانه استخراج کنند.
به نوشته این روزنامه، براساس یافته های بن کوک، خشکسالی کنونی در منطقه خاورمیانه که از سال ۱۹۹۸ میلادی شروع شده ، احتمالا خشک ترین دوره در طی ۹۰۰ سال گذشته و بدون تردید بدترین خشکسالی در ۵۰۰سال گذشته شمرده می شود و این مساله نشانگر آن است که تغییرات آب و هوایی احتمالا در حال ظهور در منطقه است.
گاردین نوشت: کوک می گوید: آنچه ما می بینیم حاکی از همگرایی شدید میان تغییر آب و هوایی و تغییرات صورت گرفته در منطقه است.
اندیشکده بین المللی’موسسه منابع جهانی’ در گزارشی که در شهریورماه گذشته منتشر کرد هشدار داده بود که منطقه خاورمیانه با داشتن ۳۵۰ میلیون جمعیت، در طی ۲۵ سال آینده با تنش های شدید آبی مواجه خواهد بود.
به گزارش ایرنا،این اندیشکده ( دبلیو آی ای ) در گزارش خود عنوان کرده بودکه کمبود آب به همراه افزایش جمعیت، ضمن اینکه زندگی میلیون ها تن را در منطقه خاورمیانه تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند سبب تشدید درگیری ها در این منطقه شود.
در گزارش اندیشکده موسسه منابع جهانی نیز تصریح شده بود که کمبود آب و بروز قحطی در سوریه که همراه با مهاجرات ۱٫۵ میلیون نفری به مناطق شهری بوده، احتمالا در بروز ناآرامی ها در این کشور که از سال ۲۰۱۱ میلادی شروع شده، نقش داشته است.

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=1123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.