اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وقوع انفجار تروریستی در استان حماه سوریه

  • کد خبر : 981
  • 10 اسفند 1394 - 11:53
وقوع انفجار تروریستی در استان حماه سوریه

وقوع سه انفجار در حومۀ استان حماه در غرب سوریه چندین کشته و زخمی برجای گذاشت. انفجار یک خودروی بمب گذاری شده، یک موتورسیکلت و یک تلۀ انفجاری در سه حادثۀ جداگانه در حومۀ استان حماه در سوریه منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شده است. * انفجار اول […]

وقوع سه انفجار در حومۀ استان حماه در غرب سوریه چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

۲-۱۱

انفجار یک خودروی بمب گذاری شده، یک موتورسیکلت و یک تلۀ انفجاری در سه حادثۀ جداگانه در حومۀ استان حماه در سوریه منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن ۹ نفر دیگر شده است.

* انفجار اول در ایست بازرسی البطاطا در شهر سلمیه رخ داد و در این حادثه دو تن کشته و چهار نفر زخمی شدند.

حادثۀ دوم در شهر سلیمه در اثر انفجار یک موتور سیکلت بمب گذاری شده در روستای طیبه رخ داد که در پی آنچهار نفر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

انفجار سوم که مربوط به یک تلۀ انفجاری بود در روستای خنیفس در حومۀ سلیمه روی داد و منجر به زخمی شدن ۱ نفر شد.

بر اساس گزارش‎ها، یک گروه تروریستی وابسته به داعش مسئولیت این انفجار‌ها را به عهده گرفت.

در همین حال درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌های داعش در روستای المفکر در حومه شرقی شهر سلمیه در جریان است.

این در حالیست که آتش بس موقت در سوریه از بامداد امروز (شنبه) آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت.

سوریه از حدود ۵ سال پیش عرصه درگیری‌های مرگباری بوده است. به گزارش مرکز تحقیقات سیاسی سوریه، درگیری‌ها در این کشور تا کنون حدود ۴۷۰ هزار کشته و یک میلیون و ۹۰۰ هزار زخمی به جا گذاشته است. با این حال گزارشهای دیگر تعداد کشته‌های بحران سوریه را بیش از ۲۶۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

دولت دمشق می‌گوید کشورهای عربستان، قطر و ترکیه از گروه‌های تروریستی از جمله داعش حمایت مالی‎-‎تسلیحاتی به عمل می‌آورند.

ابنا

 

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.