اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

احتمال استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه

  • کد خبر : 883
  • 04 اسفند 1394 - 16:35
احتمال استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نسبت به استفاده مجدد سلاح های شیمیایی در شمال سوریه نگران است. شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای نسبت به استفاده مجدد سلاح های ممنوعه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد. بر اساس این گزارش شورای امنیت پس از تشکیل جلسه و […]

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نسبت به استفاده مجدد سلاح های شیمیایی در شمال سوریه نگران است.

۲-۱

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای نسبت به استفاده مجدد سلاح های ممنوعه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد.

بر اساس این گزارش شورای امنیت پس از تشکیل جلسه و تبادل نظر در خصوص نتایج اولیه گزارش مشترک ارائه شده توسط سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی و کمیته مستقل تحقیق در رابطه با گروه های استفاده کننده از این سلاح های شیمیایی، تصریح کرد: این گزارش که برگرفته از مدارک مستند اخذ شده از کشورهای همسایه سوریه است، بیانگر این است که ۵ مرتبه از سلاح های ممنوعه در ادلب، حماه و حلب استفاده شده است.

در همین راستا کمیته مستقل تحقیق در رابطه با استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه اعلام کرده است که از ماه مارس آینده ماموریت خود را در این کشور جنگ زده مجددا شروع خواهد کرد و این بار در انجام ماموریت هایش بسیار جدی تر خواهد بود.

شایان ذکر است شورای امنیت در ماه آگوست گذشته با صدور قطعنامه ۲۲۳۵ از دبیر کل سازمان ملل درخواست کرد تا با تشکیل کارگروهی ویژه به بررسی استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه بپردازد.

مهر

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.