اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عراق برای حفاظت از مراقد شریف «نجف» تجهیزات نظامی ارسال کرد

  • کد خبر : 22937
  • 07 آذر 1398 - 14:37
عراق به دنبال اقدامات خرابکارانه روز گذشته عناصر ناشناس در پوشش معترضان در شهر نجف تجهیزات نظامی برای حفاظت از زیارتگاه‌ها و دفاتر مراجع دینی فرستاد.

عراق به دنبال اقدامات خرابکارانه روز گذشته عناصر ناشناس در پوشش معترضان در شهر نجف تجهیزات نظامی برای حفاظت از زیارتگاه‌ها و دفاتر مراجع دینی فرستاد.

به گزارش اخبار جهادی، منابع عراقی از ارسال تجهیزات نظامی و وسایل نقلیه زرهی به بخش قدیمی نجف برای حفاظت از زیارتگاه‌ها و دفاتر مراجع دینی خبر دادند.

«هشام الهاشمی» یک کارشناس امنیتی در توئیتی در صفحه توئیتر خود گفت: یگان رزمی «العباس» یکی از تشکیلات سازمان «الحشد الشعبی» و نزدیک به مرجعیت نجف، تجهیزات نظامی به مرکز شهر نجف فرستاد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، به گفته الهاشمی این تجهیزات برای کمک به حفاظت از زیارتگاه‌ها و بخش قدیمی نجف و دفاتر مراجع و مدارس دینی رسیده است.

گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند چهارشنبه شب به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در جریان این حمله ۴۷ نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند. بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزان به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.

عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برخی اعتراضات به فساد و ناکارآمدی است که با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صحنه آشوب و اغتشاش بدل شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.