اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دو فرمانده «جهاد اسلامی» در دمشق و غزه هدف ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفتند

  • کد خبر : 22862
  • 21 آبان 1398 - 13:29
دو فرمانده «جهاد اسلامی» در دمشق و غزه هدف ترور رژیم صهیونیستی قرار گرفتند
رژیم صهیونیستی هم‌زمان دو تن از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را یکی در غزه و دیگری در دمشق را ترور کرد اما عملیات دمشق، در تحقق هدف ناکام بود.

رژیم صهیونیستی هم‌زمان دو تن از سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین را یکی در غزه و دیگری در دمشق را ترور کرد اما عملیات دمشق، در تحقق هدف ناکام بود.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه (دوازدهم نوامبر-بیست‌ویکم آبان) دو تن از سران جنبش فلسطینی «جهاد اسلامی» را هدف عملیات تروریستی قرار داد.

«بهاء ابوالعطا» عضو شورای نظامی جهاد اسلامی در نوار غزه و «اکرم العجوری» در دمشق بامداد امروز هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در حمله نخست، ابوالعطا، از فرماندهان «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد و عضو شورای نظامی این جنبش در منزل خود در محله «الشجاعیه» در شرق شهر غزه هدف حداقل یک موشک قرار گرفت و خودش به همراه همسرش به شهادت رسید. به گزارش «فلسطین الیوم»، در این حمله دو کودک او مجروح و به بیمارستان «مجتع پزشکی شفاء» غزه منتقل شدند.

جهاد اسلامی در بیانیه‌ای، شهادت او را تأیید و رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که قطعا پاسخ این ترور را خواهد داد و برای پاسخ، هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. جهاد اسلامی در واکنشی اولیه، شماری موشک و راکت به فلسطین اشغالی شلیک کرد. شبکه الجزیره به نقل از سرایا القدس اعلام کرد که تل‌آویو هدف موشک قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی نیز رسما مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت. وزارت خارجه این رژیم اعلام کرد که این رژیم از خود دفاع کرده و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن رژیم در کانال تلگرامی خود نوشت، این عملیات تروریستی پیشنهاد «فرمانده کل ارتش» و «رئیس شاباک» بوده و «پس از توافق کابینه، نخست وزیر و وزیر امنیت» دستور اجرای ترور صادر شده است.

در ترور دوم که همزمان با ترور اول انجام شد، منزل «اکرم العجوری» از سران جنبش حماس در محله «المزه» دمشق در نزدیکی سفارت لبنان هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرد، این حمله به شهادت «معاذ العجوری» پسر اکرم و شخصی دیگر به نام «عبدالله یوسف حسن» منجر شد. اکرم العجوری نیز به همراه نوه خود (دختر معاذ) و نُه نفر دیگر مجروح شد و رژیم صهیونیستی در حذف او ناکام ماند.


محل حمله در دمشق

خبرنگار سانا گزارش کرد که در این حمله سه موشک شلیک شده که یک موشک را پدافند سوریه مقابله کرده و در آسمان داریا منهدم شده اما دو موشک دیگر به منزل این عضو جهاد اسلامی در المزه اصابت کرده است. محمد خالد الرحمون وزیر کشور سوریه، ساعاتی بعد از محل حادثه بازدید کرد.


بازدید وزیر کشور سوریه

واکنش‌ها

در پی این دو عملیات، جهاد اسلامی در ساعات نخست صبح سه‌شنبه حداقل پنجاه موشک به شهرک‌های صهیونیستی‌ و همچنین شهر تل‌آویو، شلیک کرد. در فرمانده جبهه داخلی رژیم، ساعات رسمی کاری (جز امور سیاسی) و تحصیلی در شهرهای جنوبی و تل‌آویو را لغو  و امروز را تعطیل اعلام کرد.

تعطیلی، شامل همه شهرک‌های شمالی مجاور غزه شد. حرکت قطارها از اشدود (شمال) تا بئر السبع در شرق نوار غزه متوقف و دانشگاه بن گوریون در بئر السبع نیز تعطیل شد.

یک منبع اسرائیلی در دولت نتانیاهو نیز از طریق سرویس اطلاعات مصر و دیگر واسطه‌ها اطلاع داد که تل‌آویو قصد تشدید وضعیت را ندارد. منابع رسانه‌ای اسرائیلی نیز گفتند، مقامات نظامی پیش‌بینی می‌کنند که شلیک موشک از غزه تا چند روز ادامه پیدا کند.

جنبش‌های حماس، کتائب المقاومه الوطنیه، فتح و کتائب ابو علی مصطفی (شاخه نظامی الجبهه الشعبیه) این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. حماس گفت، این اقدام دشمن «بدون مجازات نخواهد ماند». المقاومه الوطنیه هم نیروهای خود را به حال آماده‌باش درآورد و شاخه نظامی الجبهه الشعبیه هم با آماده‌باش نیروهای خود اعلام کرد که «جنایت دشمن، بی پاسخ نخواهد ماند».

دستور مقاومت برای حملات دقیق

پس از شلیک پنجاه موشک، اتاق عملیات مشترک مقاومت دستور داد که اماکن حساس با دقت هدف گرفته شوند. اتاق عملیات همچنین تأکید کرد که مقاومت برای پاسخ به دشمن طی ساعات آینده کاملا آماده است.

رژیم صهیونیستی نیز همه پناهگاه‌ها به عمق ۷۵ کیلومتر از مرز غزه را باز اعلام کرد. آژیر خطر در همه شهرک‌های شمالی مجاور نوار غزه و همچنین ریشون لتسیون، گِدِرا و اشدود به صدا در آمد.

گروه «ألویه ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی «کمیته‌های مقاومت مردمی» (لجان المقاومه الشعبیه) از شلیک دو موشک به تل‌آویو خبر داد. حداقل چهار صهیونیست به دلیل اصابت موشک به نزدیکی محله «گان یاونه» در نزدیکی شهرک سدیروت مجروح شدند.

علت ترور ابو العطا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که یکی از علل ترور این فرمانده جهاد اسلامی، فعالیت او در حوزه موشکی مقاومت بوده است. اخیرا روزنامه جروزالم پست در گزارشی، ابوالعطا را در کنار دبیر کل حزب‌الله لبنان و فرمانده نیروی قدس سپاه ایران از خطرناک‌ترین شخصیت‌ها برای این رژیم نام برده و گفته بود که «او در برنامه‌ریزی برای حملات به اسرائیل و نظارت بر ساخت سلاح و بهبود توان شلیک موشک‌های دوربرد مشارکت داشت و سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل او را عامل تشدید [اوضاع] قلمداد می‌کرد».

روزنامه اسرائیل هیوم نیز گزارش کرده است که ارزیابی‌های نظامی رژیم صهیونیستی حاکی از این بوده که ابوالعطا «مسئول تشدید تنش» بوده اما اسرائیلی‌ها از خود نپرسیده‌اند که به چه علت اقدام به شلیک موشک [به اسرائیل] کرده است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.