اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ شکست دوباره آنکارا با استقرار نیروهای سوری در نوار مرزی شمال شرق استان حسکه + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22829
  • 16 آبان 1398 - 12:14
آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ شکست دوباره آنکارا با استقرار نیروهای سوری در نوار مرزی شمال شرق استان حسکه + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش سوریه در ادامه تثبیت مواضع در شمال شرق استان حسکه، در حدفاصل «قامشلی - المالکیه» مستقر شدند و ۷۶ کیلومتر دیگر از نوار مرزی را به کنترل در آوردند.

نیروهای ارتش سوریه در ادامه تثبیت مواضع در شمال شرق استان حسکه، در حدفاصل «قامشلی – المالکیه» مستقر شدند و ۷۶ کیلومتر دیگر از نوار مرزی را به کنترل در آوردند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر گروهک های تروریستی در روزهای گذشته با نقض توافق سوچی، حملاتی را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر راس العین در شمال غرب استان حسکه انجام دادند.نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری به دلیل مجهز نبودن به تجهیزات سنگین نظامی، تعدادی مناطق را تخلیه و مسیر ارتباطی در حدفاصل «تل التمر – تل ابوراسین» زیر آتش مستقیم نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی قرار گرفت و تا حدود زیادی مسدود شد.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه پس از چند روز دوباره موفق شدند در مناطق تخلیه شده در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر راس العین مستقر و کنترل جاده الاسدیه – ابوراسین – تل التمر را یک بار دیگر در دست گیرند.

همزمان نیز گروهی جدید از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه برای تقویت مواضع به این محور اعزام شده اند تا هرگونه حمله احتمالی را از سوی نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها دفع کنند؛ ارتش ترکیه نیز در مقابل چند گروه از نیروهای جدید نظامی خود را به مناطق مرزی مشترک با سوریه اعزام کرده است.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، درگیری های نیروهای ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه با نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به صورت پراکنده در حومه جنوب شرق و شرق شهر راس العین جریان دارد.

خبرها حاکیست، «وضاح احمد الترکی» ملقب به «ابوعمر» سرکرده تیپ ۲۵۷ گروهک تروریستی «جیش الاسلام» نیز در جریان درگیری ها با نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در محور شرقی شهر راس العین هدف قرار گرفت و به هلاکت رسید.

از محور شمال و شمال شرق استان حسکه خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه در نهایت در حدفاصل حومه شرقی شهر قامشلی تا منطقه المالکیه که شامل مناطق و روستاهای «دیرغصن، عتبه، تل حسنات، تل السید، ملاعباس، قحطانیه، کرشامو، تل جهاد و تل خرنوب» می شود و  حدود ۷۶ کیلومتر طول دارد، مستقر شدند تا از نفوذ نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی در این محور جلوگیری کنند.

با استقرار نیروهای سوری در حدفاصل شرق قامشلی تا منطقه المالکیه، ساکنان روستاها و مناطق مرزی که ماه گذشته با حملات ارتش ترکیه و تروریست ها آواره شده بودند در حال بازگشت به خانه های خود هستند.

پیشتر نیروهای ارتش سوریه در نوار مرزی مشترک با ترکیه در حدفاصل قامشلی – راس العین و محور های «قامشلی – حومه شرقی راس العین، قامشلی – تل بیدر – تل تمر، قامشلی – حسکه – تل تمر»  که بیش از ۹۰ کیلومتر طول دارد مستقر شده بودند.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از نیروهای ارتش سوریه نیز در حومه چاه های نفتی «ملا عباس» در حومه میدان نفتی «رمیلان» در شمال شرق استان حسکه مستقر شده اند.

به نظر می رسد یکی از اهداف استقرار نیروهای سوری در شمال شرق استان حسکه جلوگیری از ورود مجدد آمریکایی ها به منطقه نفتی «رمیلان» و متوقف کردن تحرکات آنان در این محور است.

به گزارش اخبار جهادی، وضعیت میدانی در استان الرقه نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نکرده است و نیروهای ارتش سوریه به صورت گسترده در محور مرکزی و شمالی این استان مستقر هستند و موقعیت خود را به طور کامل تثبیت کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.