اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترکیه: عملیات ما در شمال سوریه مبارزه با داعش را تضعیف نکرد

  • کد خبر : 22750
  • 13 آبان 1398 - 21:36
ترکیه: عملیات ما در شمال سوریه مبارزه با داعش را تضعیف نکرد
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه مدعی شد عملیات این کشور در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضعیف نکرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه مدعی شد عملیات این کشور در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضعیف نکرده است.

به گزارش اخبار جهادی، «ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه در کنفرانس خبری مدعی شد کشورش پس از آغاز عملیات «چشمه صلح» علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه هدف هجمه‌های تبلیغاتی قرار گرفته است.

وی در ادامه مدعی شد «عملیات چشمه صلح تا حد زیادی هدف تاسیس یک دولت تروریستی در راستای شمال سوریه را از بین برد.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه اضافه کرد: «همه باید در قبال هجمه‌های تبلیغاتی که به دنبال تحت الشعاع قرار دادن پیروزی که عملیات چشمه صلح بدست آورد، هوشیار باشند.»

کالن گفت: «دور کردن گروه‌های تروریستی پ‌ک‌ک/وای‌پی‌جی از مرزهای ترکیه در چارچوب عملیات چشمه صلح بدین معنا نیست که مبارزه ما با این گروه‌ها به پایان رسیده یا کُند شده است.»

وی اضافه کرد: «ادعا در این باره که عملیات چشمه صلح و مبارزه با گروه تروریستی پ‌ک‌ک مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضعیف می‌کند چیزی جز حمایت از یک سازمان تروریستی معنای دیگری ندارد.»

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از هفده مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتند که طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.