اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات مشکوک در غرب استان الانبار عراق/ توزیع اعلامیه‌های تهدیدآمیز داعش همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی «الولید» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22604
  • 02 مهر 1398 - 2:39
تحولات مشکوک در غرب استان الانبار عراق/ توزیع اعلامیه‌های تهدیدآمیز داعش همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی «الولید» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی الولید را در غرب استان الانبار تخلیه کردند و همزمان گروه تروریستی داعش اعلامیه های تهدیدآمیزی را برای اشغال منطقه الرطبه توزیع کرده است.

نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی الولید را در غرب استان الانبار تخلیه کردند و همزمان گروه تروریستی داعش اعلامیه های تهدیدآمیزی را برای اشغال منطقه الرطبه توزیع کرده است.

 به گزارش اخبار جهادی، اواخر تیرماه امسال مستشاران و نیروهای آمریکایی پایگاه نظامی «الولید» را در غرب استان الانبار و نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه ترک کردند و به پایگاه نظامی «عین الاسد» در شمال استان الانبار منتقل شدند.پایگاه نظامی الولید در نزدیکی گذرگاه مرزی «الولید» واقع شده و از توابع منطقه مهم و حساس «الرطبه» محسوب می شود و تاکنون آمریکایی ها دلایل خروج نیروهای خود را از این پایگاه نظامی اعلام نکرده اند.

خروج نیروهای به اصطلاح ائتلاف ضد داعش نگرانی اعضای شورای استانداری الانبار و کمیته امنیتی شهر الرطبه را به دنبال داشته چرا که از حمله احتمالی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش هراس دارند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه حضور دارند و در انتظار یک فرصت مجدد هستند تا به مناطق غربی استان الانبار از جمله شهر «الرطبه» حمله و ایجاد ناامنی کنند.

شرایط خاص جغرافیایی غرب استان الانبار به خصوص گستردگی مناطق بیابانی یکی از موضوعاتی است که شرایط را برای حمله تروریست های داعش تسهیل می کند و همین مسئله اعزام و استقرار نیروهای کمکی و تازه نفس عراقی را در این محور ضروری کرده است.

به گفته منابع میدانی، ناامن کردن استان الانبار مسئله ای است که از ماه های گذشته در دستور کار قرار گرفته است و این موضوع را آمریکایی ها با سناریوهای مختلف از جمله پشتیبانی گسترده از عناصر مخفی داعش دنبال می کنند.

پاکسازی مناطق اشغالی عراق به خصوص آزادی و تامین امنیت استان الانبار موضوعی نیست که آمریکایی ها به آن رضایت دهند چرا که منطبق به منافع آنان نیست و به همین دلیل با راهبردهای مختلف درصدد ایجاد بحرانی کردن منطقه هستند.

به گزارش اخبار جهادی، بیشترین فعالیت و حمایت آمریکایی ها از هسته های خاموش داعش برای حمله به مواضع نیروهای مسلح عراقی در استان الانبار در مرزهای مشترک سوریه و عراق صورت می گیرد.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، برنامه واشنگتن برای احیای تروریست های داعش با مشکل خاصی روبه رو نشده و پیشرفت هم داشته است و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی «الولید» نیز نشانه آن به شمار می آید.

کاخ سفید پیشتر در سال ۲۰۱۴ و در آستانه حمله گروه تروریستی داعش، نیروهای خود را از برخی پایگاه ها از جمله «الحبانیه» خارج کرد و در حال حاضر نیر برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، نیروهایش را از پایگاه نظامی الولید به پایگاه نظامی عین الاسد انتقال داده است.

با خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی الولید و حمایت کاخ سفید از عناصر مخفی داعش، گروهی از نیروهای عراقی به صورت ناگهانی از شهر الرطبه خارج شده اند و این مسئله نگرانی ها در خصوص حمله به مناطق غربی استان الانبار را چند برابرکرده است.

همزمان با تحرکات مشکوک آمریکایی ها در استان الانبار، گروهک تروریستی داعش نیز اعلامیه‌های تهدیدآمیزی را در شهر الرطبه توزیع کرده و از مردم خواسته به تروریست ها بپیوندند و شهر را در اختیار آنان قرار دهند و در غیر این صورت با زور و درگیری وارد خواهند شد.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه و شهر راهبردی الرطبه یکی از نقاط اتصال به مرزهای کشورهای اردن، سوریه و عربستان محسوب می شود و نزدیکی به گذرگاه های مرزی «الولید و طریبیل» بر اهمیتش افزوده است.

منطقه «الرطبه» از محور شرقی و شمالی به ترتیب به شهرهای الرمادی، فلوجه و در نهایت بغداد و گذرگاه مرزی القائم متصل می شود و ناامنی در این منطقه به معنای در معرض خطر قرار گرفتن این دو مسیر ارتباطی مهم است.

این منطقه مهم و حساس در جنوب دره راهبردی «حیران» که از مرموزترین مناطق در عراق محسوب می شود واقع شده و گفته می شود هسته های خاموش داعش با حمایت آمریکایی ها در این دره آمورش می بینند و رشد می کنند.

به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی در مناطق غربی استان الانبار و مرزهای مشترک با سوریه با دخالت های آشکار آمریکایی ها به سمت پیچیده شدن بیشتر پیش می رود و ضرورت دارد با هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در این محور به شدت برخورد شود.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.