اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دستاوردهای مرحله پنجم عملیات اراده نصر/ تامین امنیت زائران امام حسین (ع) با پاکسازی مناطق آلوده در شمال استان کربلا و جنوب استان الانبار + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22592
  • 01 مهر 1398 - 20:53
دستاوردهای مرحله پنجم عملیات اراده نصر/ تامین امنیت زائران امام حسین (ع) با پاکسازی مناطق آلوده در شمال استان کربلا و جنوب استان الانبار + نقشه میدانی و عکس
چند گروه از رزمندگان عراقی با پشتیبانی هوایی ارتش موفق شدند در یک عملیات گسترده، بخش وسیعی از مناطق مرکزی و جنوبی کشور را امن کنند.

چند گروه از رزمندگان عراقی با پشتیبانی هوایی ارتش موفق شدند در یک عملیات گسترده، بخش وسیعی از مناطق مرکزی و جنوبی کشور را امن کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان بسیج مردمی، نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش عراق از دوشنبه هفته گذشته (بیست و پنجم شهریورماه) مرحله پنجم عملیات اراده نصر را در شمال استان کربلا، جنوب، جنوب شرق و غرب استان الانبار و بخش هایی از استان نجف آغاز کردند.نیروهای عراقی عملیات جست و جوی نقطه به نقطه را با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در مساحت هزاران کیلومتر مربعی برای شناسایی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش ترتیب دادند و در همان گام نخست در صحرای «الرزازه» پیشروی کردند.

تامین امنیت محور جنوبی جاده بین المللی الانبار – بغداد برای جلوگیری از نفوذ عناصر مخفی داعش به استان های کربلا و نجف یکی از اهداف اصلی نیروهای مسلح عراق در مرحله پنجم عملیات اراده نصر بود که با موفقیت به پایان رسید.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ های ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ بسیج مردمی و نیروهای ارتش عملیات پاکسازی مناطق جنوبی جاده بین المللی الانبار – بغداد را از ۴ محور انجام دادند و ۵ روز توانستند امنیت این محور را به طور کامل تامین کنند.

اعلام الحربی

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مسلح عراق در جریان مرحله پنجم عملیات اراده نصر حدود ۵ هزار کیلومتر مربع از مناطق آلوده را در غرب استان الانبار پاکسازی کردند و امنیت بخش هایی از مرزهای مشترک با اردن و عربستان را هم تامین کردند.

تامین امنیت فرودگاه های نظامی «الطبعات و الولید» در غرب استان الانبار که از مهم ترین پایگاه های نظامی در منطقه به شمار می آیند یکی دیگر از دستاوردهای نیروهای عراقی در این عملیات محسوب می شود.

شناسایی و انهدام ۴ مقر هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در منطقه «وادی اتبل» در غرب استان الانبار و تامین امنیت مناطق بیابانی در حد فاصل غرب استان کربلا و شرق استان الانبار در مرحله پنجم عملیات اراده نصر به سرانجام رسید.

نیروهای مسلح عراق در جریان این عملیات امنیت منطقه «وادی القذف» را در مرکز استان الانبار به طور کامل تامین کردند؛ نیروهای عراقی در جریان این عملیات ۲۱ تن از عناصر مخفی داعش را هم دستگیر کردند.

به گزارش اخبار جهادی، در مرحله پنجم عملیات اراده نصر، نقاط آلوده در حد فاصل منطقه «النخیب» در جنوب شرق استان الانبار (هم مرز با غرب استان کربلا) تا دریاچه الرزازه (شمال غرب استان کربلا و شرق استان الانبار) تا عمق ۷۰۰ کیلومتر پاکسازی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در جریان مرحله پنجم عملیات اراده نصر موفق شدند امنیت مناطق بیابانی را در حدفاصل دریاچه «الرزازه» تا جنوب غرب منطقه جرف النصر در شمال استان بابل تامین کنند.

دریاچه «الرزازه» در شمال غرب استان کربلا و در شرق استان الانبار واقع شده و از محور شرقی حدود ۶ کیلومتر با غرب شهر کربلا فاصله دارد و جاده های «فلوجه – کربلا و الرمادی – کربلا» نیز در حومه شمال شرقی این دریاچه واقع شده است.

از حومه جنوب شرقی این دریاچه نیز جاده «کربلا – نجف» می گذرد و جاده «کربلا – النخیب – مرز عربستان» در حومه جنوبی دریاچه «الرزازه» واقع شده و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده چرا که نا امن شدن این دریاچه، امنیت استان کربلا و مناطق شمال شرقی الانبار را تحت تاثیر قرار می دهد.

اعلام الحربی

در این عملیات تمامی مناطق و روستاهای منطقه «جرف النصر» در شمال استان بابل پاکسازی شدند؛ نیروهای تیپ ۱۹ بسیج مردمی امنیت روستاهای «ملاشه، بوعلوان، المحسن»، پایگاه نظامی «الضبعات»، دره های «لوزین و القذف» و سد «حوران» را در استان الانبار تامین کردند.

به گزارش اخبار جهادی، بخش های وسیعی از استان الانبار که بیابانی است به مکانی مناسب برای رشد هسته های خاموش داعش تبدیل شده و این احتمال وجود داشت تروریست ها از این مناطق به استان کربلا نفوذ و به زائران حمله کنند اما نیروهای مسلح عراقی با اقدام پیش دستانه ابتکار عمل را در این محور در دست گرفتند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.