اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تکذیب خبر مربوط به تشکیل پدافند هوایی الحشد الشعبی عراق

  • کد خبر : 22412
  • 15 شهریور 1398 - 14:11
تکذیب خبر مربوط به تشکیل پدافند هوایی الحشد الشعبی عراق
یک منبع در الحشد الشعبی اعلام کرد که سند منتشر شده درباره دستور نایب رئیس این سازمان برای تشکیل پدافند هوایی صحت ندارد.

یک منبع در الحشد الشعبی اعلام کرد که سند منتشر شده درباره دستور نایب رئیس این سازمان برای تشکیل پدافند هوایی صحت ندارد.

به گزارش اخبار جهادی، برخی از منابع خبری پنجشنبه (روز گذشته) از صدور دستور تازه‌ای از سوی «ابو مهدی المهندس» رئیس سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق خبر دادند.

این منابع سندی را که منتسب به المهندس بود، منتشر و اعلام کردند که وی دستور داده است اداره نیروی هوایی سازمان الحشد تشکیل شود.

پایگاه خبری وابسته به الحشد الشعبی به نقل از یک منبع در این سازمان، این خبر را تکذیب کرد.

این منبع تصریح کرد که صدور دستوری برای تشکیل پدافند هوایی وابسته به الحشد الشعبی، صحت ندارد.

در این سند منتشر شده در رسانه‌ها، آمده است که این اقدام با استناد به دستور حکومتی شماره ۷۹ صادره در سال ۲۰۱۴ است.


سندی که در رسانه‌ها منتشر شد

المهندس اعلام کرد که نخست وزیر عراق دستور این اقدام و اختیارات لازم را به الحشد داده و در این زمینه منافع عمومی را در نظر گرفته است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که پهپادهای رژیم صهیونیستی اخیرا چندین بار مواضع و انبارهای متعلق به الحشد را در مناطق مختلف عراق بمباران کردند.

این تجاوز صهیونیست‌ها، با واکنش‌ها و محکومیت‌های مسئولان و احزاب سیاسی عراق مواجه شد؛ به گونه‌ای که سران عراق اعلام کردند که حمله الحشد به منزله نقض حاکمیت عراق است.

 حزب «الدعوه الاسلامیه» عراق هم اعلام کرد که حمله به الحشد به منزله خدشه وارد کردن به حاکمیت، امنیت، ثبات و تمامیت ارضی عراق است.

این حزب ضمن درخواست از دولت عراق برای انجام «تحقیقات فراگیر درباره ماهیت این عملیات تروریستی»، تأکید کرد که بغداد باید فورا به شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی دیگر درباره این حملات شکایت کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.