اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای تحت امر امارات ستادهای امنیتی در «أبین» را محاصره کردند

  • کد خبر : 22218
  • 29 مرداد 1398 - 13:13
نیروهای تحت امر امارات ستادهای امنیتی در «أبین» را محاصره کردند
شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب ستادهای امنیتی دولت منصور هادی در استان أبین در جنوب یمن را محاصره و از نیروهای این مراکز خواستند ساختمان‌ها را تحویل شورای انتقالی بدهند.

شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب ستادهای امنیتی دولت منصور هادی در استان أبین در جنوب یمن را محاصره و از نیروهای این مراکز خواستند ساختمان‌ها را تحویل شورای انتقالی بدهند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات قرار دارند مقر پلیس در استان أبین و مقر نیروهای ویژه امنیتی در شهر زنجبار، مرکز این استان واقع در جنوب یمن را به محاصره خود درآوردند.

نیروهای کمربند امنیتی از نیروهای پلیس و نیروهای ویژه امنیتی خواستند از ستادهای امنیتی عقب‌نشینی کرده و آنجا را تحویل شورای انتقالی بدهند.

به نوشته العربی الجدید، وسایل نقلیه زرهی نیروهای کمربند امنیتی، این دو ستاد امنیتی را محاصره کرده‌اند و این در حالی است که میانجی‌گری‌های محلی برای آرام کردن اوضاع در جریان است.

این در شرایطی است که نیروهای پلیس و امنیت ویژه استان أبین ضمن اعلام حمایت از دولت منصور هادی، کودتای نیروهای شورای انتقالی جنوب در عدن و تسلط آنها بر نهادهای دولت منصور هادی در دهم آگوست جاری را رد کرده بودند.

جنگ میان شورای انتقالی جنوب با دولت منصورهادی در حال انتقال به سایر استان‌های تحت سیطره آنها در جنوب و شرق یمن است.

روز دوشنبه ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان از عقب‌نشینی نیروهای شورای انتقالی جنوب از ساختمان‌های دولتی در عدن خبر داده بود که برخی منابع آن را تکذیب کردند.

در حالی که تلاش‌های سعودی‌ها برای کنترل مجدد اوضاع در شهر عدن در جنوب یمن ادامه دارد، امارات همچنان تلاش می‌کند تا از شرایط ناشی از نبرد اخیر در عدن برای تکمیل شعاع کنترل خود بر ساحل جنوب غربی یمن بهره‌برداری کند. در این زمینه پیش بینی می‌شود که استان تعز هم طی روزهای آتی با توجه به تلاش طرف‌های درگیر در آن برای تقویت بنیه نظامی خود تنش‌های روز افزونی را شاهد باشد.

مناطق جنوبی این استان مشرف به ساحل غربی یمن و باب المندب از پنجشنبه شب گذشته به صحنه جنگی باز بین شبه‌نظامیان طرفدار حزب «التجمع الیمنی للإصلاح» (شاخه إخوان المسلمین) و شبه نظامیان طرفدار ابوظبی تبدیل شده که تاکنون بیش از چهل کشته و زخمی از صفوف دو طرف برجای گذاشته و خسارات سنگینی را هم به خانه‌ها و اموال مردم رسانده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.