اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تازه ترین تحولات میدانی استان الجوف/ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در مناطق «الظهره، المهاشمه و صبرین» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21896
  • 13 مرداد 1398 - 13:45
تازه ترین تحولات میدانی استان الجوف/ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در مناطق «الظهره، المهاشمه و صبرین» + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان یمنی در جریان عملیات در غرب استان الجوف موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد کنند.

رزمندگان یمنی در جریان عملیات در غرب استان الجوف موفق شدند ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی از رزمندگان یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه ای را علیه مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی در منطقه «الظهره» در بخش «خب و الشعف» در غرب استان الجوف انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات ناگهانی موفق شدند شماری از مزدوران سعودی را کشته و زخمی کنند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان در این محور وارد آورند.

از منطقه «المهاشمه» در غرب بخش «خب والشعف» خبر می رسد، رزمندگان یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند گروهی از نیروهای مزدور سعودی را در کمین گرفتار کنند و تمامی آنان را به هلاکت برسانند.

اعلام الحربی

منطقه راهبردی «المهاشمه» در مسیر البقع (شمال شرق استان صعده) – الحزم (جنوب غرب الجوف) واقع شده است؛ پاکسازی این منطقه به معنای تامین امنیت این مسیر ارتباطی و قطع خطوط کمک رسانی نیروهای مزدور است.

به گزارش اخبار جهادی، کنترل بر منطقه «المهاشمه» همچنین مزدوران سعودی را از محور شمالی در محور کوه «سرحان» محاصره می کند و رزمندگان یمنی یک گام دیگر به پایگاه نظامی مهم «الخنجر» نزدیک می شوند.

از حومه شرقی کوه «صبرین» در غرب بخش «خب و الشعف» خبر می رسد، رزمندگان یمنی عملیات جدید و غافلگیرانه ای را علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی انجام دادند و توانستند شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

کوه راهبردی «صبرین» در کنترل رزمندگان یمنی است و بر مناطق حومه اشراف کامل دارد و همین مسئله باعث شده حملات مزدوران سعودی در این محور به طور کامل دفع و از نفوذ آنان به غرب استان الجوف جلوگیری شود.

نیروهای مزدور سعودی درصدد هستند کوه های «صبرین و خلیفین» را به اشغال دربیاورند و خود را به جاده «البقع – الحزم» برسانند و راه را برای نفوذ در بخش غربی استان الجوف باز کنند اما با مقاومت رزمندگان یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

در حال حاضر، بخش های وسیعی از کوه های راهبردی «صبرین، خلیفین و عقبه» که بر مناطق حومه اشراف کامل دارند در کنترل رزمندگان یمنی است و همین مسئله تلاش مزدوران سعودی را برای پیشروی در منطقه ناکام گذاشته است.

اعلام الحربی

به گزارش اخبار جهادی، راهبرد رزمندگان یمنی در استان الجوف پاکسازی کامل غرب بخش «خب و الشعف» است و تامی امنیت بخش بیشتری از جاده «الجوف – صعده» است که همچنان این عملیات ادامه دارد.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۵ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.