اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش تروریست‌ها برای جبران شکست‌ها در شمال استان حماه با حملات خمپاره‌ای به مناطق مسکونی + عکس و نقشه میدانی

  • کد خبر : 21634
  • 25 تیر 1398 - 1:28
گروهک های تروریستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک در شمال استان حماه، مناطق مسکونی را با حملات خمپاره ای هدف قرار دادند.

گروهک های تروریستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک در شمال استان حماه، مناطق مسکونی را با حملات خمپاره ای هدف قرار دادند.

 از شمال استان حماه سوریه خبر می رسد، گروهک های تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در میدان نبرد، حملات خمپاره ای به مناطق مسکونی را در دستور کار قرار داده اند.حملات خمپاره ای تروریست ها، خسارت هایی را به منازل شهروندان سوری در شهرک های «العزیزیه و حمامیات» وارد کرده است؛ یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه نیز در واکنش به حملات صورت گرفته، مواضع گروهک های تروریستی را هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریست ها را در شهرک های «الجبین، تل ملح، الحویجه و کفرزیتا» به شدت هدف قرار داد و خسارت هایی را به تجهیزات نظامی آنان وارد کرد.

اعلام الحربی

به گفته منابع میدانی، شماری از عناصر تروریستی در این حملات کشته و زخمی شدند؛ یگان های موشکی و توپخانه ای همچنین پایگاه ها و مقرهای تروریست ها را پس از دریافت اطلاعات دقیق در حومه شهر «خان شیخون» هدف قرار دادند.

در جریان حملات موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه یک کاروان گروهک های تروریستی که از شهر خان شیخون به سمت شهرک الهبیط در حال حرکت بود هدف قرار گرفت و تجهیزات نظامی زیادی از این کاروان منهدم شد.

گروهک های تروریستی درصدد هستند شکست های سنگین در شمال و شمال غرب استان حماه و جنوب استان ادلب را با حمله خمپاره ای به مناطق مسکونی جبران کنند و از این طریق فشار را بر دولت و نیروهای ارتش سوریه افزایش دهند.

حملات خمپاره ای گروهک های تروریستی در حالی افزایش یافته که پیشتر حملاتی را از حومه غربی و جنوب غربی شهرک «کفرزیتا» علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در حومه شرقی شهرک «الحمامیات» انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه رو شدند.

به گزارش اخبار جهادی، تروریست ها درصدد بودند با عقب راندن نیروهای سوری، امنیت مناطق غربی شهرک «کفرزیتا «را تامین کنند و همچنین شهرک حمامیات را به اشغال دربیاورند تا راه برای رسیدن به شهرک «الکرناز» باز شود اما هرچه زدند به در بسته خورد.

نیروهای ارتش سوریه پس از ۲ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند اوضاع میدانی را به سود خود تغییر دهند و حملات عناصر تروریستی را برای اشغال شهرک حمامیات به طور کامل دفع کنند و ناکام بگذارند.

خبرگزاری سانا

دهها تن از تروریست ها در جریان دفع حملات کشته و زخمی شدند؛ شهرک حمامیات دروازه شرقی برای ورود به شهرک الکرناز محسوب می شود و همین مسئله اهمیتش را برای نیروهای ارتش سوریه و گروهک های تروریستی چند برابر کرده است.

شهرک الکرناز نیز دروازه جنوبی شهرک راهبردی و بسیار مهم «کفرنبوده» است؛ همزمان با دفع حملات در حومه شرقی شهرک حمامیات، یگان های توپخانه و موشکی ارتش سوریه نیز مواضع گروهک های تروریستی را هدف قرار دادند.

شهرک های «الجبین، الزکاه، تل ملح، حصرایا، الاربعین و لطمانه» مناطقی به شمار می آیند که در این حملات هدف قرار گرفتند؛ در جریان این حملات، خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی تروریست ها وارد آمد و شماری از آنان کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، گروهی از نیروهای اطلاعات ارتش سوریه در یک عملیات دقیق به مناطق اشغالی در مرکز استان ادلب نفوذ کردند و یک انبار سلاح تروریست ها را در منطقه «جبل الاربعین» در جنوب شهر اریحا منهدم کردند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.