اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یدیعوت منتشر کرد؛ چرا اسرائیل در جنگ آینده پیروز نمی‌شود؟

  • کد خبر : 21025
  • 12 خرداد 1398 - 13:35
یدیعوت منتشر کرد؛ چرا اسرائیل در جنگ آینده پیروز نمی‌شود؟
تحلیلگر یک روزنامه صهیونیستی ضمن برشمردن دلایل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های اخیر منطقه‌ای، اعلام کرد، در صورت ادامه دلایل مذکور، رژیم صهیونیستی در جنگ آینده نیز شکست خواهد خورد.

تحلیلگر یک روزنامه صهیونیستی ضمن برشمردن دلایل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های اخیر منطقه‌ای، اعلام کرد، در صورت ادامه دلایل مذکور، رژیم صهیونیستی در جنگ آینده نیز شکست خواهد خورد.

به گزارش اخبار جهادی، «رون بن یشای» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در یادداشتی به بررسی دلایلی پرداخت که باعث شکست این رژیم در جنگ‌های اخیر در منطقه شده و در ادامه نوشت، استمرار این دلایل مانع از پیروزی در جنگ‌های آینده نیز خواهد شد.

بن‌یشای در این یادداشت با تیتر «چرا در جنگ آینده پیروز نخواهیم شد؟» نوشت: اسرائیل در جنگ آینده خواه با حماس در غزه یا با حز‌ب‌الله و سوریه، شکست نخواهد خورد اما پیروز هم نخواهد شد. دلایل شکست ارتش در تحقق پیروزی واضح است: عدم قبول حقیقت خسارت‌های وارد شده به صفوف ارتش، ورود سیاست به ارتش، فرهنگ تسویه (از بین رفتن) فرماندهان ارتش که در میدان می‌جنگند، حساسیت زیاد اسرا و مداخله پدران سربازان در کار ارتش.

فاجعه نفربر نظامی اسرائیلی

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه به آنچه «مشارکت رسانه‌های اسرائیل در بزرگ کردن پیروزی‌های حماس در جنگ ۲۰۱۴» پرداخت.

در جنگ ۵۱ روزه علیه نوار غزه در سال ۲۰۱۴ ، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس یک نفربر اسرائیلی را منطقه «شجاعیه» غزه با خمپاره «تاندم» هدف قرار داد که در پی آن دو نظامی صهیونیست کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

بن‌یشای در اشاره به این موضوع نوشت: به عنوان مثال حادثه هدف قرار گرفتن نفربر در شرق غزه، به یک پیروزی معنوی و مادی بزرگ برای حماس تبدیل شد و این (پیروزی) پس از آن حاصل شد که از این حادثه – که ممکن است در هر جنگی رخ دهد- به «فاجعه نفربر» تعبیر شد.

وی در ادامه به ربوده شدن نظامیان صهیونیست توسط مقاومت فلسطین برای استفاده در عملیات تبادل اسرا پرداخت و گفت؛ حساسیت جامعه صهیونیستی به مسأله نظامیان ربوده شده پس از بهای زیادی که برای آزادی «گلعاد شالیت» به حماس پرداخت شد، باعث شده «حماس به شکل شرم‌آوری» از اسرائیلی‌ها باج‌خواهی کند و مأموریت ربوده شدن نظامیان صهیونیست را در رأس اولویت‌ها در هر رویارویی قرار دهد.

در سال ۲۰۱۱ رژیم صهیونیستی ناچار شده برای آزادی گلعاد شالیت، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی را آزاد کند.

بن‌یشای سپس نوشت: شیوه تعامل اسرائیل با تلفات انسانی‌اش (در جنگ‌ها) خسارتی راهبردی در سطح منطقه (برای این رژیم) ایجاد کرده زیرا ارسال کننده پیام ضعف برای ملت‌های منطقه است و این امید راهبردی را به آنها می‌دهد که امکان خط زدن اسرائیل از نقشه خاورمیانه در درازمدت وجود دارد.

وی افزود: انتفاضه جدید و وجود سلاح هسته‌ای یا (موشک) بالستیک ایران، جامعه اسرائیل را از داخل از هم فرو خواهد باشید و یهودیان نازپرورده عاشق زندگی در سرتاسر زمین پراکنده خواهند شد و دنبال مکانی امن و آرام زیر آفتاب خواهند گشت.

بن‌یشای در پایان گفت، ارتش رژیم صهیونیستی باید در رویارویی آینده «پیروزی آشکار » به دست بیاورد تا «دشمنان» از وجود فرصتی برای پیروزی ناامید شوند.

در جنگ دو روزه اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه (در نیمه اردیبهشت‌ماه ۹۸) ، مقاومت بیش از ۶۰۰ راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد و این رژیم ناجار شد دست به دامن میانجی ها برای آتش‌بس شود.

بنیامین نتانیاهو برای فرار از سیل انتقادهای داخلی در صفحه توئیتر خود نوشت: درگیری پایان نیافته و نیاز به صبر است و ما آماده مراحل پیش رو هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.