اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اذعان ریاض به حمله یمن؛ پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان متوقف شد/ پهپادهای یمنی چه مسافتی را برای انجام عملیات طی کردند؟

  • کد خبر : 20644
  • 24 اردیبهشت 1398 - 17:13
اذعان ریاض به حمله یمن؛ پمپاژ نفت شرق به غرب عربستان متوقف شد/ پهپادهای یمنی چه مسافتی را برای انجام عملیات طی کردند؟
مقامات سعودی با بیش از پنج ساعت تأخیر به حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی خود اذعان و اعلام کردند، پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی متوقف شده است.

مقامات سعودی با بیش از پنج ساعت تأخیر به حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی خود اذعان و اعلام کردند، پمپاژ نفت این کشور از شرق و به غرب سعودی متوقف شده است.

به گزارش اخبار جهادی، حدود پنج ساعت بعد از آنکه یمن از حمله پهپادی به «تأسیسات حیاتی» در عربستان سعودی خبر داد، مقامات سعودی به این حمله اذعان کردند.

سخنگوی سازمان امنیت عربستان از حمله به دو تأسیسات نفتی در دو استان در منطقه ریاض خبر داد و هم‌زمان وزیر انرژی سعودی نیز از حریق در تأسیسات نفتی وابسته به شرکت نفت آرامکو خبر داد.

سخنگوی سازمان امنیت کشور عربستان گفت: رأس ساعت شش تا شش‌ونیم صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت محلی دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» به شکل جزئی هدف قرار گرفت.

الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است.


فاصله تقریبی شمال یمن تا هدف (اندازه بزرگ‌تر)

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سخنگو افزود، مسئولان ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام داده‌اند و هر اتفاقی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هم‌زمان، «خالد بن عبد العزیز الفالح» وزیر انرژی و صنعت عربستان سعودی هم اعلام کرد: «ما بین ساعت شش تا شش و نیم صبح امروز سه‌شنبه (۱۴ می)، دو ایستگاه پمپاژ نفت ویژه  لوله‌های نفتی شرق – غرب که نفت سعودی را از چاه‌های منطقه الشرقیه به بندر “ینبع” (غرب) منتقل می‌کرد، مورد حمله پهپاد‌های بمب‌گذاری شده (انتحاری) قرار گرفت و این موضوع منجر به آتش‌سوزی در ایستگاه شماره هشت شد. این آتش‌سوزی خسارت‌های محدودی بر جا گذاشت».

هر دو مقام سعودی تلاش کردند،‌ شدت حمله را کم جلوه دهند. سخنگوی سازمان امنیت کشور حمله را «جزئی» توصیف و وزیر انرژی نیز خسارت را «محدود» اعلام کرد.

توقف پمپاژ نفت

خالد الفالح افزود، شرکت آرامکو عملیات پمپاژ نفت در خطوط لوله مذکور را متوقف کرده تا پس از تعمیر خسارت‌های وارد شده به ایستگاه، وضعیت به حالت طبیعی خود بازگردد.

خالد الفالح در ادامه گفت: «عربستان این حمله بزدلانه را محکوم می‌کند؛ این اقدام تروریستی و خرابکارانه و  آن اقدامی که اخیرا در خلیج (فارس) علیه تأسیسات حیاتی انجام شد، تنها عربستان را هدف قرار نمی‌گیرد بلکه تأمین امنیت انرژی جهان و اقتصاد جهانی را هدف قرار می‌دهد و بار دیگر بر اهمیت مقابله با تمامی طرف‌های تروریستی عامل در این اقدامات تخریبی از جمله حوثی‌ها مورد حمایت ایران در یمن تأکید می‌کند».

وزیر انرژی عربستان در پایان تأکید کرد، تولید و صادرات نفت خام این کشور بدون وقفه ادامه پیدا خواهد کرد.

اشاره وزیر انرژی عربستان سعودی در بخش پایانی سخنش، به حادثه بندر فجیره امارات است؛ روز یکشنبه (دوازدهم می) چندین رسانه از وقوع انفجار در بندر فجیره و حریق در دست‌کم هفت نفتکش خبر دادند. عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دو کشتی متعلق به این کشور بوده است.

یک منبع نظامی یمنی صبح امروز از حمله به تأسیسات حیاتی در عربستان و در پاسخ به حملات اخیر این کشور به غیرنظامی‌ها در صعده خبر داده بود.

این منبع که هویتش فاش نشد به شبکه یمنی «المسیره» گفت: با هفت پهپاد تأسیسات حیاتی عربستان سعودی هدف قرار داده شد.

همچنین «فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرد، عملیاتی که امروز یگان پهپادی ارتش یمن انجام داد تحولی منحصر به فرد بود که چندین پیام داشت؛ مهم‌ترین پیام‌ها این بود «کسانی که جز کلاشینکف، سلاحی در اختیار نداشتند، امروز پهپادهایی می‌سازند که به عمق کشورهای عضو ائتلاف سعودی می‌رسد»

همچنین «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در این خصوص به شبکه الجزیره گفت که این حمله «در چارچوب توسعه دایره هدف‌های سعودی و اماراتی است» تا این دو کشور در سیاست خود (علیه یمن) بازنگری کنند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن از فروردین‌ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و بهانه واهی آنها برای این حمله، بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن بود اما ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابل این ائتلاف ایستادند و حتی با موشک و پهپاد عمق عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.