اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها در ادلب، حماه و حلب

  • کد خبر : 20391
  • 07 اردیبهشت 1398 - 12:14
درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها در ادلب، حماه و حلب
ارتش سوریه در جنوب حلب، شمال حماه و جنوب غرب ادلب با حملات تروریست‌ها مقابله و این حملات را دفع کرد و مواضع و مقرهای آنان را هدف حملات خود قرار داد.

ارتش سوریه در جنوب حلب، شمال حماه و جنوب غرب ادلب با حملات تروریست‌ها مقابله و این حملات را دفع کرد و مواضع و مقرهای آنان را هدف حملات خود قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه بار دیگر مواضع ارتش سوریه را هدف حمله قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که «در چارچوب پاسخ به نقض مکرر توافق منطقه کاهش تنش توسط تروریست‌ها، یگان‌های فعال ارتش سوریه، حملات گسترده‌ای به محورهای عملیاتی گروه‌های تروریستی در چند روستا و شهرک ریف شمالی حماه انجام دادند».

خبرنگار سانا از حماه گزارش داد که ارتش سوریه تحرکات تروریستی «جبهه النصره و الحزب الترکستانی» را در روستاها و شهرک‌های «العنکاوی الحویز، الشریعه، قلعه المضیق، و الحویجه واقع در سهل الغاب» در شمال غرب حماه، رصد و آنان را هدف قرار داد.

نیروهای سوری همچنین مواضع النصره را در روستاهای «شهرناز و سحاب» در شمال حماه بمباران کرد و شماری از تروریست‌ها را از پای درآورد.

یک گروه دیگر از عناصر النصره نیز در تلاش بودند در «تل هواش» واقع در شمال غرب حماه، به سمت مناطق مسکونی نفوذ کنند که ارتش سوریه آنان را هدف حملات خود قرار داد.

ارتش سوریه همچنین مخفیگاه‌های تروریست‌های «کتائب العزه» را در اطراف شهرک های «اللطامنه و کفرزیتا» شناسایی و بمباران کرد که به کشته و زخمی شدن چند تروریست منجر شد.

دفع حملات انتحاری تروریست‌ها در جنوب حلب

در همین ارتباط، یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان‌های شناسایی ارتش سوریه، تحرکات تروریست‌های انتحاری وابسته به النصره و «حرس الدین» را در محورهای جنوبی حلب بشدت تحت نظر داشتند.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تروریست های انتحاری قصد داشتند به سمت مواضع ارتش سوریه در جبهه «خان طومان» واقع در جنوب حلب نفوذ کنند.

منبع مذکور گزارش داد که یگان توپخانه‌ای ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها در این منطقه و مسیر امدادرسانی آنان در «تل ممو، زمار، خاصه، ریف المهندسین و أروم الکبرى» واقع در ریف جنوبی و غربی حلب را رصد و آنان را هدف قرار داد.

این منبع با اشاره به شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در تمامی محله‌های شهر حلب و ریف آن، از تداوم این درگیری‌ها خبر داد.

یک منبع میدانی نیز با اشاره به درگیری در جبهه‌های جنوب غربی حلب، تأکید کرد که هیچ تغییری در مناطق تحت تسلط ارتش سوریه رخ نداده است.

دفع حملات النصره و حراس الدین به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب

از ریف جنوبی ادلب نیز گزارش می‌رسد که عناصر وابسته به حراس الدین، از مواضع اشغالی خود در منطقه «عاری از سلاح»-که بر اساس توافق سوچی  ایجاد شد- در جنوب ادلب، به سمت مواضع ارتش سوریه در محور «المشاریع الحاکوره» حمله کردند.

یک منبع نظامی گفت که در جریان این حملات که سه ساعت به طول انجامید، ارتش سوریه با تروریست‌ها درگیر شد و مسیرهای امدادرسانی آنان به این منطقه را هدف قرار داد.

این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه پس از اینکه شماری از تروریستها را از پای درآورد، توانست کنترل وضعیت را به دست گیرد.

شماری از تروریست‌ها نیز که از این درگیری‌ها جان سالم به در برده بودند، به سمت جنوب غرب ادلب گریختند. در جریان دفع حملات تروریست‌ها نیز چند نفر از نیروهای ارتش سوریه زخمی شدند.

از جنوب غرب ادلب هم یک منبع میدانی گفت که نیروی هوایی ارتش سوریه با ۶ حمله، مواضع النصره را «جبل الزاویه» بمباران کرد.

در جریان این حملات، یکی از مراکز ارتباطی تروریستها در جنوب غرب ادلب منهدم شد.

جبهه النصره، شاخه سوری گروه تروریستی «القاعده» است. عناصر حراس الدین نیز فرمانبردار «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده هستند.

فرماندهی حراس الدین بر عهده «مجلس شورا» است که بیشتر عناصر آن، اردنیهایی هستند که در افغانستان، عراق، بوسنی، قفقاز و یمن جنگیده‌اند و ید طولایی در جنگ دارند.

در سال ۲۰۱۶ که جبهه النصره به «جبهه فتح الشام» و سپس «هیئه تحریر الشام» تغییر نام داد، حراس الدین نیز اعلام وجود کرد و با چند گروه تکفیری وارد ائتلاف شد.

پایگاه اصلی حراس الدین، ریف جنوبی ادلب است و عناصر عرب و خارجی آن در این منطقه حضور دارند، ولی نیروهای ضربتی آن که در گردان «العصائب الحمراء» هستند، در مناطق شمال غربی سوریه، وظیفه پشتیبانی از حملات النصره را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.