اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزمایش دی‌ان‌ای مرگ فرمانده داعش «فیلیپین» را تأیید کرد

  • کد خبر : 20056
  • 25 فروردین 1398 - 12:33
آزمایش دی‌ان‌ای مرگ فرمانده داعش «فیلیپین» را تأیید کرد
وزیردفاع فیلیپین گفت نتایج آزمایش «دی‌ان‌ای» مرگ «ابو دار» فرمانده داعش فیلیپین را تأیید کرده است.

وزیردفاع فیلیپین گفت نتایج آزمایش «دی‌ان‌ای» مرگ «ابو دار» فرمانده داعش فیلیپین را تأیید کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، با انجام آزمایش «دی‌ان‌ای»، مرگ فرمانده داعش فیلیپین که با اسم «ابو دار» شناخته می‌شد، تأیید شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «دلفین لورنزانا» وزیر دفاع فیلیپین در این خصوص اعلام کرد: «این بدان معناست که رهبر خودخوانده داعش مرده است. گروه وی از آن تاریخ بدون رهبر است و همچنین بعد از عملیات موفقیت‌آمیز ارتش پراکنده شده‌اند».

لورنزانا گفت: «تلاش آن‌ها برای انتخاب رهبری دیگر و چگونگی وضعیت بازماندگانشان را تحت‌نظر داریم».

«رومئو براونر» فرمانده ارتش در ماراوی گفت: «آن‌ها در تکاپوی فرار بودند و شاید به این دلیل که او (ابو دار) را که مرده بود رها کردند، هنگامی که جسد او را یافتیم صورتش متلاشی شده بود، احتمالاً به‌ همین دلیل نتوانستیم او را شناسایی کنیم».

ارتش فیلیپین مرگ ابو دار با نام واقعی «بنیتو ماروهومسار» را ماه مارس اعلام کرد، اما شبهاتی در خصوص وجود داشت که منتج به انجام آزمون دی‌ان‌ای شد.

ابو دار در طراحی حمله خون‌بار در شهر ماراوی فیلیپین در سال ۲۰۱۷ دست داشت. تلاش ارتش برای در دست گرفتن کنترل این شهر منجر به پنج ماه درگیری شد که طی آن مرکز شهر ماراوی با خاک یکسان شد. تأخیر در بازسازی این محدوده موجب خالی از سکنه ماندن آن شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.