اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات جدید لیبی؛ سقوط فرودگاه طرابلس؛ اسارت ده‌ها نیروی «حفتر»

  • کد خبر : 19785
  • 17 فروردین 1398 - 11:34
تحولات جدید لیبی؛ سقوط فرودگاه طرابلس؛ اسارت ده‌ها نیروی «حفتر»
شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» با وجود تلاش‌های بین‌المللی همچنان به پیشروی خود به سمت طرابلس پایتخت این کشور ادامه می‌دهند؛ فرودگاه طرابلس تحت کنترل آنان قرار گرفت.

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» با وجود تلاش‌های بین‌المللی همچنان به پیشروی خود به سمت طرابلس پایتخت این کشور ادامه می‌دهند؛ فرودگاه طرابلس تحت کنترل آنان قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای شرق لیبی تحت امر «خلیفه حفتر» اعلام کرد که نیروهای حفتر کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس در جنوب این شهر و منطقه «قصر بن غشیر» و شهر ترهونه واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس را به دست گرفتند.

المسماری روز جمعه (دیروز) در یک کنفرانس خبری در شهر بنغازی گفت، نیروهای حفتر همچنین شهر العزیزیه واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب طرابلس را تصرف کردند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، المسماری تصریح کرد که عملیات نظامی در اطراف طرابلس همچنان ادامه دارد و تا اجرای کامل این مأموریت متوقف نخواهد شد.

وی افزود که نبرد روز شنبه در اطراف طرابلس خواهد بود و نیروهای حفتر با هر تهدیدی علیه آنها به شدت مقابله خواهند کرد.

وبگاه «العربی‌الجدید» نیز گزارش داد که پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس با مقاومت شدید نیروهای طرابلس وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای طرابلس روز جمعه موفق شدند مناطقی را که نیروهای حفتر روز پنجشنبه تصرف کرده‌ بودند، آزاد کرده و نیروهای حفتر را به عقب برانند.

اسارت ده‌ها نیروی حفتر

برخی سایت‌های خبری نیز با انتشار تصاویری از اسارت ده‌ها نفر از نیروهای حفتر به دست نیروهای طرابلس خبر دادند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، منطقه نظامی غربی وابسته به دولت وفاق ملی روز جمعه (دیروز) از دفع حمله نیروهای حفتر به دو منطقه ابوشیبه و الهیره در جنوب طرابلس خبر داد و افزود: «هرگز کوتاه نخواهیم آمد و تمامی اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنیم».

منطقه نظامی مذکور در بیانیه خود سرشناسان و مسئولان مناطق و شهرهای لیبی را به اولویت دادن به مصلحت کشور و دور کردن شبح جنگ از این مناطق دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، ده‌ها نفر از نیروهای حفتر در منطقه الزاویه واقع در نزدیکی طرابلس در جریان درگیری در یکی از ایست‌های امنیتی، به اسارت نیروهای دولت وفاق ملی درآمده‌اند.

طبق این گزارش، یک منبع آگاه نزدیک به حفتر این خبر را تأیید کرده است.

شورای نظامی «گردان‌ها و گروهان‌های انقلابیون الزاویه» با انتشار تصویری در صفحه فیسبوک خود تأکید کرد که این اسرا از «تیپ ۱۰۶» و «گردان پیاده‌نظام ۱۰۷» وابسته به حفتر هستند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز جمعه (دیروز) بعد از دیدار با «خلیفه حفتر» اعلام کرد که این کشور را ترک می‌کند.

او بعد از این دیدار که در پایگاه نظامی «الرجمه» واقع در شهر «بنغازی» صورت گرفت، گفت: «لیبی را با نگرانی شدید و قلبی ناراحت ترک می‌کند».

دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که از «درگیری‌های خونین» در طرابلس، پایتخت رسمی لیبی اجتناب شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.