اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اخبار رژیم صهیونیستی| از ساخت سلاح جدید تا عقب‌گرد در برابر حماس/ خرید جنجالی بن‌سلمان از تل‌آویو

  • کد خبر : 19664
  • 15 فروردین 1398 - 13:51
اخبار رژیم صهیونیستی| از ساخت سلاح جدید تا عقب‌گرد در برابر حماس/ خرید جنجالی بن‌سلمان از تل‌آویو
یک رسانه صهیونیستی فاش کرده است که بن سلمان، نظام پیشرفته‌ای را از تل آویو برای پیگرد و برخورد با معارضان خود خریداری کرده است.

یک رسانه صهیونیستی فاش کرده است که بن سلمان، نظام پیشرفته‌ای را از تل آویو برای پیگرد و برخورد با معارضان خود خریداری کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای به بررسی سیاست های داخلی و خارجی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پرداخته است. این رسانه صهیونیستی فاش کرده است که بن سلمان، نظام پیشرفته‌ای را از تل آویو برای پیگرد و برخورد با معارضان خود خریداری کرده است.

این روزنامه نوشت بن سلمان و همپیمانانش، نظام پیشرفته ای برای کنترل الکترونیک به کار گرفته اند که شرکت اسرائیلی آن را ساخته و فروخته است، این سامانه برای هدف قرار دادن افراد جدا شده از نظام سعودی و پیگرد آنها به کار می رود.

این رسانه افزود اگر گزارش های اخیر طرف اسرائیلی به چیزی اشاره کند، احتمالا به همکاری عمیق میان دو طرف(آل سعود و رژیم صهیونیستی) اشاره می کند.

هاآرتص خاطر نشان کرد یوفال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل در سال ۲۰۱۷ وجود ارتباطات سری در سطح عالی با عربستان را مورد تایید قرار داد و در همان سال، گادی آیزنکات رئیس وقت ستاد مشترک ارتش اسرائیل، مصاحبه بی سابقه ای با پایگاه ایلاف سعودی انجام داد.

نظرسنجی از همجنس‌بازان صهیونیست درباره انتخابات آتی رژیم اسرائیل

یک نظرسنجی انجام شده از همجنس‌بازان صهیونیست نشان داد که یک سوم آنها به ائتلاف آبی و سفید(کحول-لیفان) به رهبری بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در انتخابات آتی رای خواهند داد.

این نظرسنجی نشان داد که ۲۳ درصد همجنس‌بازان صهیونیست به جنبش میرتز رای خواهند داد که نشان دهنده کاهش حمایت از حزب چپگرای میرتز است،‌این حزب به ائتلاف آبی و سفید پیوسته‌اند، همجنس‌گرایان صهیونیست در انتخابات سال ۲۰۱۵ میلادی به حزب میرتز رای داده بودند.

بر اساس این نظرسنجی، ۲۴ درصد همجنس‌گرایان صهیونیست از حزب کار حمایت می‌کنند که نشان دهنده کاهش حمایت از این حزب در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۵ است که ۳۱ درصد از آن حمایت کرده بودند.

نکته جالب این است که بر اساس این نظرسنجی، تنها ۶ درصد از همجنس‌گرایان صهیونیست از حزب لیکود در انتخابات آتی حمایت می کنند که این میزان در انتخابات سال ۲۰۱۵، ۹ درصد بود.

حدود پنج درصد از همجنس‌گرایان صهیونیست گفته‌ اند در انتخابات آتی به حزب گیشر به ریاست اورلی لیوی آبکسیس رای خواهند داد.

بنی گانتس رئیس ائتلاف آبی و سفید صهیونیستی طی روزهای اخیر به همجنس‌گرایان صهیونیست قول داده بود در صورت پیروزی در انتخابات آتی به طور گسترده از آنها در سطح پارلما حمایت کند.

روزنامه هاآرتص در مطلبی، اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات این رژیم را فشار جدید بر تل آویو خواند.

بر اساس گزارش این روزنامه، رئیس کمیته مرکزی انتخابات رژیم اسرائیل دستور تحقیق علیه حزب لیکود در پی تبلیغات انتخاباتی این حزب صادر کرد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم از تخلفات قانونی حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو نامزد حزب برای نخست وزیری، یک هفته مانده به انتخابات رژیم صهیونیستی خبر داد.

رئیس کمیته انتخابات مرکزی رژیم صهیونیستی، نمایندگان حزب لیکود در این کمیته را توبیخ کرد به این دلیل که آنها اطلاعات دروغینی را در جریان تبلیغات انتخاباتی خود منتشر کرده بودند.

این روزنامه نوشت وزیر قضایی رژیم صهیونیستی گفت ساکنان تل آویو به سبب رخدادهای جنایتکارانه مهاجران و نفوذی‌ها همچون اسیران در خانه‌هایشان شده ‌اند.

روزنامه معاریو دیگر رسانه رژیم صهیونیستی نوشت اداره زندان های اسرائیل از عملیات ربایش و چاقو زدن به زندانبانان به دست اسیران امنیتی نگران است.

معاریو درباره سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه نوشت نتانیاهو نخست وزیر فردا به روسیه می رود تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند، این سفر در حالی است که انتقادهای داخلی از این سفر به راه افتاده است.

اما این روزنامه در یک خبر انتخاباتی نوشته است گابی اشکنازی چهارمین فرد حزب کاحول-لیفان(آبی و سفید) گفته است دستیابی به صلح با حماس بدون بازگردادن نظامیان اسیر ممنوع است.

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی هم نوشت جنبش حماس در نوار غزه گزارش‌ها درباره قرارداد مبادله اسیران در جریان تفاهمات آتش بس با اسرائیل با نظارت مصر را تکذیب کرد.

این روزنامه از وخامت حال همسر رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی خبر داد که تحت عمل جراحی در بیمارستان بینلسون قرار گرفته بود.

کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از انتقال نتانیاهو از رئیس رژیم خبر داد و نوشت نتانیاهو گفت رئیس ریولین به دنبال هر بهانه‌ای است تا گانتس را مامور تشکیل کابینه کند که در چنین حالتی، ضرر خواهیم کرد.

این رسانه به نقل از اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نوشت موشکی که به هشارون(در شمال تل آویو)شلیک شد، اشتباهی شلیک شد، ولی آنچه را برای دشمن در جنگ آینده آماده کرده‌ایم، اثبات کرد.

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر گفت ما موفق به برقراری مجدد بازدارندگی در برابر تحرکات حماس در غزه شده‌ایم و برای تحقق بازدارندگی در برابر ایران هم تلاش می کنیم.

این رسانه افزود ارتش اسرائیل رزمایش های نظامی در نزدیکی شهر بیت شان در مرزهای اردن برگزار می کند.

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی از نظرسنجی جدید درباره انتخابات رژیم خبر داد و افزود در نظرسنجی جدید، حزب لیکود با اختلاف بسیار اندک بر حزب کاحول و لیفان(ابی و سفید) پیشی گرفته است.

این رسانه همچنین از نوشته شدن شعارهایی بر منازل صهیونیست‌ها در محله وادی النسناس حیفا برای تحریم انتخابات آتی رژیم صهیونیستی خبر داد.

این رسانه از گزارش‌های عربی خبر داد مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات مصر به دولت لبنان درباره وجود عناصر داعشی که قصد انجام عملیات تروریستی در لبنان را دارند، هشدار داده است.

در فاصله کمتر از یک هفته مانده به انتخابات رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در یک سفر فوری به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد.

این دیدار بسیار کوتاه خواهد بود و در ادامه گفت‌وگوی تلفنی صورت می گیرد که دو روز پیش نتانیاهو با پوتین درباره اوضاع منطقه انجام داده بود. نتانیاهو بلافاصله پس از پایان این دیدار به مناطق اشغالی بازخواهد گذشت.

به رسمیت شناخته شدن حماس از سوی تل آویو

یک کارشناس صهیونیستی مسائل عربی در تحلیلی نوشته است تفاهمات غزه به معنای این است که اسرائیل، جنبش حماس را به رسمیت می شناسد. شلومو ألدار در مقاله‌ای در پایگاه اسرائیل پلاس نوشت اتهامات اسرائیل به جنبش حماس مبنی بر اینکه این جنبش یک سازمان تروریستی است، مانع از دستیابی به توافقی برای جلوگیری از رویارویی نظامی مضر نشد، درست است که این تفاهمات با میانجی‌‌گری طرف مصری و در خصوص مسائل انسانی و معیشتی و آتش بس به دست آمد، ولی می توان آن را به مثابه تفاهمات سیاسی توصیف کرد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود سخنگوی نظامی ارتش اسرائیل دیگر، جنبش حماس را گروه تروریستی خطاب نمی کند، با وجودی که اسرائیل در سطح رسمی دستیابی به توافق با حماس را انکار می کند یا حداقل علنا این مسئله را اعلام نمی کند، این در حالی است که رهبران احزاب اسرائیلی داخل ائتلاف دولتی یا معارض، آن را توافق تسلیم شدن در برابر حماس قلمداد کرده و برای مانع تراشی در برابر آن و عدم پیشبرد این توافق تلاش می کنند.

ألدار که کتاب موسوم به غزه همانند مرگ و حماس را به رسمیت می شناسم، نوشت صرف نظر از برخی توصیفاتی که اسرائیلی‌ها درباره تفاهمات با حماس به کار می برند، صرف توافق با حماس به این معناست که این جنبش دیگر تروریستی نیست و اسرائیل آن را به عنوان امری که واقعیت دارد، به رسمیت می شناسد واین علت اساسی است که نتانیاهو را بر آن داشت تا مانع درخواست برای برگزاری نشست اضطراری کابینه امنیتی برای بررسی تفاهمات با حماس شود.

وی افزود این توافق اولیه که با نظارت مصر میان حماس و اسرائیل به دست آمده، ممکن است مقدمه ای برای توافق گسترده تر در آینده باشد، ما فقط از توافق برای آتش بس سخن نمی گوییم، زیرا اسرائیل در گذشته در پی هر دور از درگیری‌ها به چنین توافقاتی دست می یافت، با این حال اسرائیل عادت داشت که به حماس به عنوان یک سازمان تروریستی نگاه کند همانطور که سخنگوی نظامی اسرائیل در پی هر رویارویی نظامی به صدور بیانیه ای دست می زد و می گفت که نیروی هوای چند هدف و زیرساخت تروریستی وابسته به حماس را مورد حمله قرار داده است.

این تحلیلگر صهیونیست اظهار داشت پس از پایان راهپیمایی های روز شنبه برای بزرگداشت روز زمین که با آرامش نسبی و بدون تلفات زیاد انسانی فلسطینی پایان یافت، سخنگوی نظامی اسرائیل بیانیه‌ای را به این شکل بیان کرد: راهپیمایی های مرزهای نوار غزه با کمترین میزان خشونتی که انتظار می رفت، و گروهی که بر نوار غزه مسلط است(در اشاره به جنبش حماس) به مهار تظاهرکنندگان به طرز بی سابقه ای اقدام کرد.

این نویسنده صهیونیست افزود در بیانیه ارتش اسرائیل از واژه «گروهی که بر نوار غزه سیطره دارد» استفاده شده، این در حالی است که حماس از نامیده شدن مسائل با عناوین خود ترسی ندارد، توافق یعنی توافق، با وجودی که ما در برابر توافق صلح میان حماس و اسرائیل قرار نداریم.

چه چیزی از پیمان کمپ دیوید باقی مانده است؟

از سوی دیگر یک کارشناس رژیم صهیونیستی گفت آنچه از صلح با مصر باقی مانده، توافق یک پیمان نظامی و امنیتی است.

جاکی خوگی یک نویسنده صهیونیست امور عربی در مقاله‌ای در روزنامه عبری معاریو نوشته است پس از گذشت چهل سال از توافق صلح کمپ دیوید میان مصر و اسرائیل، فرصت مناسبی برای پاسخ به این سئوال است که چگونه موفق شدیم و چرا شکست خوردیم؟ زیرا گذشت چهار دهه، چیزی از این توافق جز یک پیمان نظامی که روز به روز ارتقا می یابد، باقی نگذاشته است.

وی افزود هیچ کس روزی گمان نمی کرد که چگونه ممکن است مصر و اسرائیل به چنین پیمان نظامی نیاز نداشته باشند، زیرا هیچ اسرائیل در سال ۱۹۷۷ میلادی تصور نمی کرد که ما همپیمان منطقه‌‌‌ای بزرگی همچون ایران را به سبب انقلاب(اسلامی سال ۱۲۵۷) از دست دهیم و آنگاه مصر به ریاست انور سادات را به دست آوریم(رژیم پهلوی تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از همپیمانان رژیم اشغالگر قدس بود)

وی درباره مصر هم اظهار داشت امروز برای ما مشخص شده که اسرائیل از نظر مصر، دوست و برادر نیست، بلکه در بهترین حالت، شریک تجاری به شمار می رود

پس از گذشت چهل سال(از معاهده کمپ دیوید)،‌به نظر می رسد که مصر به اسرائیل اجازه نمی دهد که رد پایی در جهان عرب از طریق عادی سازی داشته باشد، زیرا آن را گذرگاه اساسی برای این نفوذ اسرائیلی به منطقه می داند و به همین سبب آن را از چهل سال پیش بسته است که این مسئله در تحریم فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و دانشگاهی نمود یافته است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود نتیجه این است که مصری‌ها به خاطر عدم عادی سازی روابط با اسرائیل زیان دیدند، آنها به ده‌ها هزار مجوز کار در اسرائیل و عدم همکاری فناوری دست نیافتند، تمام این مسائل در شرایطی رخ می دهد که دیپلمات های اسرائیلی به ما اعلام می کنند که ارتباط با مصر در حال حاضر به اوج خود و به سطح بی سابقه ای رسیده است، ولی این مسئله توهم است، درست است که ژنرال‌های ارتش‌‌ها و دستگاه های امنیتی دو طرف به صورت دوره ای با هم دیدار می کنند، همچنانکه روابط عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و بنیامین نتانیاهو شاهد پیشرفت و بهبود نسبت به گذشته نبوده است.

تحلیلگر صهیونیست در پایان می گوید در تحولات سال های اخیر مصر، اسرائیل تنها طرفی بود که دوشادوش مصر جنگید و امروز صحنه در توافق صلح مصر و اسرائیل در زمینه امنیتی واضح‌تر و شفاف تر است، مصری‌ها اطلاعاتی را در اختیار اسرائیلی ها قرار می دهند و در مقابل اطلاعاتی را از اسرائیلی ها دریافت می کنند.

ساخت سلاح جدید در رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم اشغالگر قدس امروز چهارشنبه از ساخت جدیدی خبر داد و مدعی شد این سلاح هوا به زمین برای ضربه زدن به اهداف نظامی حزب  الله لبنان در سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت صنایع نظامی اسرائیل، مجموعه جدیدی از موشک های دقیق هوا به زمین را که با لیزر فعالیت می کند و قادر است با دقت بالایی به هدف اصابت کند، دریافت کرده است.

وی افزود بمب جدید قادر است اهداف را در اماکن شلوغ و مستحکم و همچنین کامیون‌های حمل سلاح با دقت بالایی هدف قرار دهد.

این سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد سلاح جدید از سوی صنایع نظامی اسرائیل برای هدف قرار دادن کامیون های سلاح وابسته به حزب الله در سوریه طراحی شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.