اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسرائیل، متحد سعودی را بدون مولفه‌های قدرت می‌خواهد

  • کد خبر : 19188
  • 19 اسفند 1397 - 14:33
اسرائیل، متحد سعودی را بدون مولفه‌های قدرت می‌خواهد

وبگاه خبری الخلیج الجدید، مخالفت رژیم صهیونیستی با دستیابی ریاض به رآکتور هسته‌ای از طرف آمریکا را در راستای تلاش بی وقفه تل آویو برای مقابله با قدرت گرفتن متحد سعودی آن توصیف کرد. به گزارش اخبار جهادی،وبگاه خبری «الخلیج الجدید» وابسته به قطر در یادداشتی با عنوان «اسرائیل عربستان سعودی را به عنوان یک […]

وبگاه خبری الخلیج الجدید، مخالفت رژیم صهیونیستی با دستیابی ریاض به رآکتور هسته‌ای از طرف آمریکا را در راستای تلاش بی وقفه تل آویو برای مقابله با قدرت گرفتن متحد سعودی آن توصیف کرد.

به گزارش اخبار جهادی،وبگاه خبری «الخلیج الجدید» وابسته به قطر در یادداشتی با عنوان «اسرائیل عربستان سعودی را به عنوان یک متحد عاری از مولفه‌های قدرت می‌خواهد»، به تشریح واقعیت مخالفت رژیم صهیونیستی با اتمی شدن عربستان و دستیابی سعودی ها به عوامل قدرت بازدارندگی پرداخت.

 در مقدمه این یادداشت آمده است: خوشحالی رهبران اسرائیل از قدم های عرب‌های حاشیه خلیج فارس در مسیر عادی سازی با تل آویو و بخصوص ریاض که اخیرا در نشست ورشو به اوج خود رسید با تحرکات فشرده رژیم اسرائیل علیه منافع سعودی‌ها و اقدامات تحریک آمیز این رژیم علیه عربستان در تضاد است.

الخلیج الجدید نوشت: در حالی که رسانه‌های عبری زبان سرگرم جنجالی هستند که نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا در پی افشای صدور مجوز به شرکت‌های آمریکایی به منظور فروش رآکتور هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز به عربستان درست کردند، این واقعیت غافل مانده که نخستین تیر مخالفت با رویکرد ریاض برای دستیابی به رآکتور هسته‌ای را «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شلیک کرد، کسی که دو سال است به موفقیت خود در توسعه روابط و شراکت‌های محرمانه با رژیم حاکم بر ریاض اشاره می کند.

این وبگاه خبری اضافه کرد: یک سال پیش هم رسانه‌های اسرائیلی تلاش های نتانیاهو را در جلسات مکررش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و  مقامات دولت او برای متقاعد کردن دولت آمریکا به نفروختن راکتورهای هسته‌ای و جت های F-35 به عربستان سعودی، زیر نظر داشتند.

به عقیده نویسنده بدیهی است که استدلال نتانیاهو برای تحریک علیه هسته‌ای شدن ریاض این است که رژیم سعودی ناپایدار است و می‌تواند سقوط کند، در نتیجه خطر رسیدن توانمندی‌های سعودی به دست «افراط گرایان» افزایش پیدا می‌کند.

موسسه تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی بر مبنای همین استدلال  درخواست کرد که رهبری سیاسی در تل آویو به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دستور بدهد به جمع آوری اطلاعاتی در مورد عربستان سعودی بپردازد از بیم اینکه اسرائیل به شکلی غیرمنتظره با «تغییراتی ناگهانی» که ثبات رژیم حاکم بر ریاض را برهم زده باشد، روبرو نشود.

الخلیج الجدید ادامه داد: کار همین جا تمام نمی‌شود، بلکه  در داخل تل آویو درخواست‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر  مولفه‌های قدرت در عربستان بر مبنای پروژه هسته‌ای این کشور افزایش یافت، تل آویو نباید گزینه اقدام برای حمله پیشگیرانه به عربستان را حذف کند.

«عاموی دومبا»، سردبیر مجله «دفاع اسرائیل» که با سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی مرتبط است، روز چهارشنبه با انتشار مقاله‌ای در سایت اینترنتی این مجله نوشت: بر اساس آموزه‌های امنیتی که توسط «مناخیم بگین» نخست وزیر اسبق اسرائیل پایه ریزی شده است، به منظور جلوگیری از هر گونه تلاش عربستان در ایجاد قدرتی نظامی که می‌تواند بر اساس گزینه هسته‌ای باشد لازم است عملیات هوایی در عمق عربستان انجام شود.

نویسنده تاکید کرد: از مطلب این تحلیلگر رژیم صهیونیستی معلوم می‌شود که اسرائیل صرف رویکرد عربستان برای توسعه زاردخانه موشکی را به عنوان یک تحول بسیار خطرناک تلقی می‌کند چیزی که تل آویو را ملزم می‌کند تا مراقب باشد، موشک‌هایی که به دست ریاض می‌رسد، قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نباشد.

مراکز مطالعاتی مرتبط با محافل تصمیم ساز در تل آویو تحقیقات منحصر به فردی را درباره خطرات دستیابی عربستان به موشک‌های پیشرفته بخصوص از طرف چین منتشر کردند، موشک‌هایی که برد برخی از آنها به پنج هزار کیلومتر می‌رسد و این تحقیقات در راستای آنچه نگرانی از رسیدن این توانمندی‌ها به دست افراط گراها خوانده می شود، انجام شده است.

به نوشته الخلیج الجدید، اگرچه عربستان سعودی تا کنون زیردریایی ندارد، اما اسرائیل بسیار نگران برنامه‌هایش برای خرید زیردریایی‌ها است، زیرا این نوع جنگ افزارها می‌تواند قادر به حمل موشک‌های دارای کلاهک‌های هسته‌ای باشد.

بر همین اساس تل آویو نسبت به تحرکات دیپلماتیک رژیم حاکم بر ریاض تردید دارد و نگران توسعه رابطه میان عربستان و پاکستان است، از همین روست که رادیو اسرائیل به نقل از محافل امنیتی این رژیم گزارش داد که اسرائیل نگران  استفاده عربستان از قدرت هسته‌ای اسلام آباد است تا جایی که در خصوص برخی پروژه‌های اقتصادی که ریاض اخیرا به امضا رسانده است، هم ابراز تردید کرد.

الخلیج الجدید نوشت: در این زمینه، مجله «دفاع اسرائیل» اخیرا با ابراز تردید نسبت  به پروژه ریلی که قرار است اردن را به عربستان سعودی متصل کند، ادعا کرد که هدف واقعی از راه اندازی این پروژه انتقال اورانیومی است که از بیابان جنوبی اردن استخراج شده و برای ساختن پروژه هسته‌ای عربستان سعودی استفاده می‌شود، در حالی که خود این مجله می‌داند که هیچ شواهدی وجود ندارد مبنی بر اینکه سعودی‌ها قصد توسعه یک برنامه اتمی نظامی داشته باشند.

نویسنده گفت: قابل ذکر است که گرچه نتانیاهو از تحریک آشکار علیه عربستان سعودی اجتناب کرده است، اما واضح است که اقدامات پی در پی کنگره با هدف تصویب قوانینی که مانع  از عرضه راکتورهای هسته ای توسط دولت آمریکا شود به  تحرکات مخفی نخست وزیر اسرائیل مربوط است که  به طور مستقیم یا از طریق لابی‌های یهودی جریان دارد.

وی افزود: بدیهی است که اسرائیل بسیار نگران خطرات ناشی از دستیابی عربستان سعودی به توانایی‌هایی است که می‌تواند اجازه دهد که سلاح‌های هسته ای را در آینده بسازد، هرچند موسسه تحقیقات امنیت ملی آمریکا قبلا فاش کرده است که در شرایط وقوع هر گونه تهدیدی علیه رژیم حاکم بر ریاض آمریکا برای تسلط بر توانایی‌های استراتژیکی که واشنگتن به عربستان سعودی فروخته برنامه دارد تا اجازه ندهد این توانایی‌ها به دست طرف‌های افراطی برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.