اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیاتی از عملیات «لبه‌شمشیر» در غزه/ جایزه یک میلیون دلاری حماس برای شکار نیروهای ویژه صهیونیست

  • کد خبر : 18521
  • 23 دی 1397 - 13:57
جزئیاتی از عملیات «لبه‌شمشیر» در غزه/ جایزه یک میلیون دلاری حماس برای شکار نیروهای ویژه صهیونیست

جنبش حماس اعلام کرد که جاسوسان رژیم صهیونیستی در صورتی که توبه کنند و یکی از عناصر ویژه رژیم صهیونیستی را به دام بیندازند، مورد عفو قرار گرفته و یک میلیون دلار جایزه می‌گیرند. به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری فلسطین‌الیوم، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که عناصر […]

جنبش حماس اعلام کرد که جاسوسان رژیم صهیونیستی در صورتی که توبه کنند و یکی از عناصر ویژه رژیم صهیونیستی را به دام بیندازند، مورد عفو قرار گرفته و یک میلیون دلار جایزه می‌گیرند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری فلسطین‌الیوم، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که عناصر مقاومت در جریان عملیات «لبه شمشیر» موفق شدند تجهیزات فنی و لوازمی را از دشمن اسرائیلی به غنیمت بگیرند که اسرار قابل توجهی از رژیم صهیونیستی را فاش کرده است. این در حالی است که اسرائیلی‌ها بعد از شکست عملیات یگان ویژه خود در نوار غزه خودروهای مورد استفاده آن‌ها را موشک باران کردند و تصور کردند که با این انفجارها تمام تجهیزات داخل خودرو منهدم شده است.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام در کنفرانس مطبوعاتی به بیان جزئیاتی از عملیات لبه شمشیر که در جریان آن نیروهای مقاومت در برابر یگان ویژه رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه ایستادگی کردند اشاره و تاکید کرد که گنج اطلاعاتی که ما در این عملیات به دست آوردیم، یک ویژگی استراتژیک در عرصه جنگ مغزها در برابر دشمن صهیونیستی به ما داد.

وی تاکید کرد که عملیات لبه شمشیر درست بودن گزینه‌های مقاومت در میان بستر مردمی خود را به اثبات رساند و تاکید کرد که مقاومت آمادگی خود را در تمام سطوح ادامه می‌دهد. وی در عین حال ابراز داشت که نیروهای مقاومت بسیاری از تلاش‌های صهیونیست‌ها را طی سالهای گذشته با شکست مواجه کرده‌اند.

ابو عبیده با اشاره به فرصتی برای عفو عمومی مزدورانی که پیش از این در دام رژیم صهیونیستی گرفتار شده و تصمیم به توبه دارند، تأکید کرد که هر مزدوری که بتواند یک نیروی ویژه رژیم صهیونیستی را به دام بیندازد، مقاومت فلسطین او را عفو می‌کند و یک میلیون دلار جایزه به او می‌دهد.

وی در بیان جزئیات عملیات صورت گرفته توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد که این نیروها، آموزش‌های عملیاتی و فنی خود را طی ماه‌های جولای و اکتبر سال ۲۰۱۸ انجام دادند و هدف از عملیات آنها کاشت سامانه های جاسوسی برای شنود از شبکه‌های ارتباطات ویژه محور مقاومت در نوار غزه بود.

ابوعبیده افزود که نیروهای مقاومت توانستند با وجود تلاش‌های گسترده سازمان اطلاعات دشمن این عملیات را با شکست مواجه کنند.

به گفته سخنگوی یگان‌های نظامی جنبش حماس، عملیات از طریق وارد کردن خودروها و تجهیزات و امکانات لازم از چند ماه قبل از طریق گذرگاه های نوار غزه به ویژه گذرگاه کرم ابوسالم آغاز شده بود. این تجهیزات در مناطق مختلف انبار شده بودند و عصر روز اجرای عملیات، ۱۵ نفر از نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی که در میان آنها هیچ مزدور فلسطینی وجود نداشت، در دو گروه وارد غزه شدند. یکی از تیمها مسئول اجرای عملیات بود و تیم دیگر مأموریت پشتیبانی تیم عمل کننده را بر عهده داشت.

وی افزود که این نیروها از یک منطقه صعب العبور در دیوار حائل و با استفاده از هوای مه‌آلود وارد غزه شدند و تجهیزات پیشرفته و سامانه‌های فرماندهی و کنترل و تجهیزات مربوط به شرایط فوق‌العاده و تمام ملزومات نیروهای ویژه نظامی را با خود همراه داشتند.

این عناصر همچنین تمام اسناد لازم برای پوشش این عملیات را به همراه آورده بودند. آنها گذرنامه های شخصی به اسم خانواده‌های موجود در نوار غزه همراه داشتند و اسناد مربوط به دو خودرو را نیز در اختیار داشتند و اسناد مربوط به یک جمعیت خیریه را تهیه کرده بودند که به عنوان پوشش عملیات آنها مورد استفاده قرار گرفته بود. همچنین افسر زن رژیم صهیونیستی که در این عملیات حضور داشت پیش از این تحت پوشش یک موسسه بین‌المللی فعال در نوار غزه وارد این منطقه شده بود.

بر اساس این گزارش تیم مذکور با استفاده از اسناد هویتی مذکور کلبه‌ای چوبی را در منطقه خان یونس تا مدت چند ساعت اجاره کردند، اما در جریان تحرکات خود از سوی نیروهای امنیتی وابسته به گردان های القسام تحت تعقیب قرار گرفتند.

بعد از تحقیقات صورت گرفته، شهید نور برکه و افراد دیگر تیم القسام به آنها مشکوک شده و دستور بازداشت آنها را صادر کردند، اما تیم مذکور بلافاصله اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه این حمله نور برکه و محمد القرا به شهادت رسیدند. عناصر مقاومت بلافاصله اقدام به پاسخ به این حملات کردند که در نتیجه آن فرمانده تیم به هلاکت رسید و یک نفر دیگر زخمی شد. اما نیروهای مذکور موفق شدند فرد کشته شده و زخمی شده را سوار کرده و قبل از رسیدن نیروهای القسام متواری شوند.

در جریان تعقیب خودروی مذکور نیز تمام مسیرهای مواصلاتی خودرو مسدود شد، اما نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و بخش توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل اقدام به آغاز عملیات خود برای پوشش فرار نیروهای متجاوز کردند و تلاش کردند آنها را با یک هواپیما که در نقطه مرزی در انتظار آنها بود فراری دهد.

در جریان تعقیب تیم مذکور نیز ۵ نفر از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تلاش کردند خودروهای مورد استفاده تیم ویژه رژیم صهیونیستی در داخل نوار غزه را موشک باران و منهدم کنند، اما تحقیقات فوری و گسترده و تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی و میدانی عناصر مقاومت باعث شد سرنخ‌هایی دقیقی از این عملیات به دست آید.

ابو عبیده می‌افزاید که در نتیجه این تحقیقات اسامی و تصاویر و ماهیت ماموریت عناصر شرکت کننده در عملیات مذکور و روش‌های کاری آنها کاملا مشخص شد. آنها حتی ماموریت های خارجی دیگری را نیز در مناطق مختلف کشورهای عربی و اسلامی انجام داده بودند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.