اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن/ تلاش نیروهای مزدور سعودی برای محاصره نیروهای ارتش و انصارالله در منطقه راهبردی «حرض» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 18385
  • 17 دی 1397 - 10:18
آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن/ تلاش نیروهای مزدور سعودی برای محاصره نیروهای ارتش و انصارالله در منطقه راهبردی «حرض» + نقشه میدانی و عکس

نیروهای مزدور سعودی حملات سنگینی را برای محاصره نیروهای یمنی در منطقه «حرض» انجام دادند اما تاکنون با شکست روبه رو شده اند. به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، یگان‌های توپخانه و موشکی مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند کاروان نیروهای مزدور سعودی و نظامیان سعودی را در شمال […]

نیروهای مزدور سعودی حملات سنگینی را برای محاصره نیروهای یمنی در منطقه «حرض» انجام دادند اما تاکنون با شکست روبه رو شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، یگان‌های توپخانه و موشکی مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند کاروان نیروهای مزدور سعودی و نظامیان سعودی را در شمال استان حجه هدف قرار دهند.

براساس اخبار به دست آمده، کاروان نیروهای مزدور سعودی و نظامیان عربستانی در غرب منطقه «حیران» هدف قرار گرفت؛ دهها تن از نیروهای سعودی و مزدوران چند ملیتی آنان در این حملات کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع میدانی، دهها خودروی نظامی و نفربر در جریان این عملیات دقیق منهدم شدند و خسارت‌های سنگین بی سابقه‌ای به نیروهای مزدور سعودی و نظامیان عربستانی در این محور وارد آمد.

از حومه شمال شرق منطقه مثلث «عاهم» در جنوب شرق منطقه «حرض» در شمال استان حجه خبر می‌رسد، حملات نیروهای مزدور سعودی با واکنش قاطع نیروهای یمنی ناکام مانده است.

حدود ۸۰ تن از نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ حدود ۱۰ خودروی نظامی نیروهای مزدور سعودی توسط نیروهای یمنی هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

گفته شده، ۳ گروه از نیروهای مزدور سعودی در این عملیات حضور داشتند و درگیری‌ها حدود ۸ ساعت ادامه یافت اما تلاش آنان در نهایت با مقاومت نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله به نتیجه‌ای نرسید.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مزدور سعودی درصدد هستند با اشغال حومه شمالی منطقه «مثلث عاهم» به جنوب کوه «حصنین» برسند تا نیروهای یمنی در منطقه راهبردی «حرض» محاصره شوند که تاکنون ناموفق بوده‌اند.

از حومه شمال شرق صحرای «میدی» خبرها حاکیست، چند گروه از تک تیراندازهای مقاومت انصارالله موفق شدند در منطقه نفوذ کنند و شماری از نیروهای مزدور سعودی که ملیت سودانی داشتند را به هلاکت برسانند.

در حال حاضر، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه از جمله صحرای میدی و بخش وسیعی از مناطق «حیران و طوال» به اشغال نیروهای مزدور سعودی درآمد اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

به گزارش اخبار جهادی، استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستان و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.