اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترفندهای مجازی ضدانقلاب در اغتشاشات دی‌ماه ۹۶

  • کد خبر : 18370
  • 15 دی 1397 - 11:37
ترفندهای مجازی ضدانقلاب در اغتشاشات دی‌ماه ۹۶

رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه سال گذشته تحرکات زیادی را در فضای مجازی به راه انداختند. حمزه ناجیان: درست یک سال پیش در چنین روزهایی تهران و تعداد معدودی از شهرهای ایران صحنه اعتراضات اقتصادی مردم شد اما این اعتراضات با دخالت ضدانقلاب به آشوب کشیده شد. این اغتشاشات با فتنه سال ۸۸ از چند جهت شباهت […]

رسانه‌های ضدانقلاب و بیگانه سال گذشته تحرکات زیادی را در فضای مجازی به راه انداختند.

حمزه ناجیان: درست یک سال پیش در چنین روزهایی تهران و تعداد معدودی از شهرهای ایران صحنه اعتراضات اقتصادی مردم شد اما این اعتراضات با دخالت ضدانقلاب به آشوب کشیده شد. این اغتشاشات با فتنه سال ۸۸ از چند جهت شباهت داشت.

دخالت و حمایت علنی رسانه‌های بیگانه در ساعات ابتدایی اعتراضات و  انتشار اخبار جعلی و کشته‌سازی از وجوه اشتراک این دو اغتشاش بود.

* کشته‌ای که خودش زنده بودنش را تایید کرد

یکی از اصلی‌ترین حربه‌های رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی بخصوص فضای کانال‌های تلگرامی استفاده از «کشته‌سازی» است؛ ترفندی که به شدت باعث جریحه‌دار کردن افکار عمومی می‌شود.

در سال گذشته یکی از پرتکرارترین تصویر در کانال‌های معاند، تصویر نوجوانی به نام امیرحسین پاپی اهل دورود بود که مدعی شده بودند توسط نیروهای امنیتی در اعتراضات تهران کشته شده است.

اما انتشار فیلمی از امیرحسین پاپی که خودش در آن صحبت می‌کرد، نقشه دشمنان را باطل کرد و نشان داد که وی زنده است.

* خبرنگاری که بجای کشته‌شده اغتشاشات جا زده شد

 «یک خانم (راضیه اسماعیلیان) با فرزند در شکمش چند روز پیش به دلیل پرتاب گاز اشک آور و تیرهوایی که ماوران میزدن شوک بهش وارد شد خودش به همراه فرزند در شکمش فوت شدند» این شایعه‌ای بود که سال گذشته در کانال‌ها و رسانه های ضدانقلاب به خصوص منافقین منتشر شد و روی آن مانور بسیاری دادند.

اما واقعیت این بود که کشته شده ادعایی ضدانقلاب در اغتشاشات پارسال،  مرحوم مریم زنگنه دبیر اجتماعی روزنامه قدس بود که در آن ایام بر اثر سرطان جان باخته بود.

* مصادره قربانیان اغتشاشات بجای معترضان

سال گذشته رسانه‌های ضدانقلاب تصویر غلامرضا و شهریار هداوند) را تحت عنوان افرادی که توسط ماموران در شهر درود کشته شدند، منتشر کردند.

این دروغ درحالی منتشر شد  که این پدر  و پسر، قربانی حمله اغتشاش‌گران به ماشین آتش‌نشانی شدند. حتی پدر غلامرضا شهریار هداوند سال گذشته این موضع را تایید و اقدامات ضدانقلاب را محکوم کرد.

* سوء استفاده از تصاویر آرشیوی

ضدانقلاب همچنین در جریان اغتشاشات سال ۹۶ با انتشار تصویری مدعی شد که ۲ نفر(به اسم‌های امین رمضانی و آرش خدری)در جریان اعتراضات مسجد سلیمان کشته شدند و حتی با انتشار فیلم کوتاهی مدعی شدند که تشییع جنازه با شکوهی برای این کشته‌شدگان برگزار شد.

اما در همان زمان حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجدسلیمان در گفت و گو با خبرنگار فارس شایعه کشته شدن کسی در اعتراضات سال گذشته مسجدسلیمان را به شدت تکذیب کرد و برعکس حتی خادم مسجد امام حسین(ع) به نام عباس خدری به وسیله فتنه‌گران  مجروح شد.

همچنین یک منبع آگاه در خصوص فیلم منتشر شده هم به ما گفت که این فیلم قدیمی است و به تشییع یکی از بزرگان ایل بختیاری اختصاص دارد.

* وقتی عکسی از مصر سر از ایران در می‌آورد

رسانه‌های معاند برای جنایتکار نشان دادن جمهوری اسلامی دست بر هر جعلی زدند. به طور مثال تصویر زیر که پیشتر رسانه‌های عربی تحت عنوان کشته شدگان تظاهراتی در مصر منتشر کرده بودند را به اغتشاشات ۹۶ ربط دادند و نوشتند: «خون‌های ریخته‌شده توسط جنایت‌کاران حکومت اسلامی در اهواز؛ مادران میهن، انتقام خون فرزندانشان را از دادگاه عدل الهی خواهند گرفت.»

* حمایت از جنایتکاران مسلح کوموله

در آن روزها نام شخص دیگری در شبکه های اجتماعی معاند به نام سارو قهرمانی به عنوان دستگیر شده‌های اعتراضات اخیر دیده می‌شد؛ حتی یکی از سلبریتی‌ها هم درباره او نوشت: او یاغی و سرکش نبود و چنین سرنوشتی نباید برایش رقم می خورد.

اما سارو قهرمانی یکی از اعضای مسلح گروه کومله بود که در اغتشاشات سال گذشته نقش مهمی ایفا کرده بود و در درگیری با نیروهای انتظامی کشته شد و نه در زندان و زیر شکنجه!

* سقوط ایذه و بازپس گیری از راه دریا

یکی از خنده‌دارترین شایعات سال گذشته را شبکه من‌وتو خلق کرد. این شبکه ماهواره‌ای پارسال مدعی شد: شهر ایذه سقوط کرد اما سپاه از راه دریا آن را پس گرفت! اما واقعیت این است که شهر ایذه واقع در استان خوزستان هیچ راهی به دریا ندارد و حداقل با دریا ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد و عوامل این شبکه حرفه‌ای! حتی به خودشان زحمت سرچ در گوگل مپ را هم ندادند.

* حضور تانک‌ها در خیابان‌های تهران!

استفاده از تصاویر آرشیوی و قدیمی و حتی تصاویر اتفاقات قدیمی کشورهای دیگر بجای اغتشاشات سال ۹۶ یکی از ترفندهای ضدانقلاب بشمار می‌رفت.

یکی از همین کانال‌های تلگرامی معاند تصویری از یک تانک را در یکی از خیابان های تهران منتشر کرد و از  آغاز حضور تانک‌ها و نفربرها در خیابان ها خبر داد.

این هم یکی دیگر از دروغ های شاخدار این رسانه‌ها بود، چرا که با جستجوی تیتر «تانک در بزرگراه همت» تصاویر متعددی از انتقال این تانک به نمایشگاه دفاع مقدس در سال ۹۴ به دست می‌آند.

* متوسل شدن به تصویر فیلم قلاده‌های طلا

برخی از کاربران ضدانقلاب با سوءاستفاده از احساسات مردم، تصویر زیر را تحت عنوان وضعیت نامساعد ایران در اغتشاشات دی ماه منتشر کردند.

اما جستجوی کوتاهی در اینترنت نشان می‌دهد که این تصویر بخشی از فیلم قلاده‌های طلا ساخته ابوالقاسم طالبی بود.

* تصاویر انقلاب بحرین ۲۰۱۱ و بجای اعتراضات ایران ۲۰۱۸

همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز سال گذشته برای این که از قافله عقب نمانند تصویری را منتشر کردند و مدعی اعتراض ۳۰۰ هزار نفری در ایران شدند.

یهمان زمان تعدادی از کاربران از حمله این کاربر از بحرین نوشت که این تصویر هرگز مربوط به ایران نیست و متعلق به تظاهرات سال ۲۰۱۷ بحرین است.

* دیگر شایعات

البته می‌توان به این لیست استفاده از یک تصویر برای تجمعات شهرهای مختلف برای گسترده نشان دادن جمعیت معترضان ، انتشار تصاویر مراسم ۹ دی به جای اعتراضات مردمی، انتساب ویدئوی منتشر شده مربوط به تظاهراتی در بوئینس آیرس آرژانتین به ایران و یا فیلمی از برخورد پلیس ایتالیا و جازدن آن به جای پلیس ایران را هم به کارنامه دی ماه ۹۶ پیاده نظام دشمن در فضای مجازی اضافه کرد.

با نزدیک شدن به چهلمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن تمام توجه خود را به کار گرفته تا ضرباتی به ملت ایران بزند و البته طبق فرمایشات رهبری ممکن است در سال ۹۷ جنجال بکنند و نقشه را برای سال ۹۸ کشیده باشند، این فرمایش ضرورت توجه بیشتر مردم و البته مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.