اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

«النصره» تمامی مناطق تحت تسلط «الزنکی» در غرب حلب سوریه را اشغال کرد

  • کد خبر : 18373
  • 15 دی 1397 - 12:00
«النصره» تمامی مناطق تحت تسلط «الزنکی» در غرب حلب سوریه را اشغال کرد

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که تحریر الشام همه مناطق تحت تسلط «نورالدین الزنکی» را در غرب حلب به اشغال خود درآورده و قرار است عناصر این گروه به «عفرین» انتقال یابند. به گزارش اخبار جهادی، گروههای تروریستی «هیئه تحریر الشام» و «الجبهه الوطنیه للتحریر» از سه‌شنبه (۱۱ دی) بار دیگر […]

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که تحریر الشام همه مناطق تحت تسلط «نورالدین الزنکی» را در غرب حلب به اشغال خود درآورده و قرار است عناصر این گروه به «عفرین» انتقال یابند.

به گزارش اخبار جهادی، گروههای تروریستی «هیئه تحریر الشام» و «الجبهه الوطنیه للتحریر» از سه‌شنبه (۱۱ دی) بار دیگر در غرب استان حلب سوریه با یکدیگر درگیر شدند.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- امروز شنبه گزارش داد که عناصر تحریر الشام توانسته‌اند تمامی مناطق تحت تسلط گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» -یکی از گروههای الجبهه الوطنیه- را در غرب حلب به اشغال خود درآورند.

ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه» که شامل دهها گروهک مسلح در شمال و شمال غرب سوریه است، تحت عنوان «نیروهای میانه‌رو» در حمایت ترکیه قرار دارد.

عناصر تحریر الشام در جریان این درگیری‌ها، روز گذشته مناطق «قبتان الجبل، حور، بسرطون، المنصوره، قیلون، بابیص، معاره الأرتیق، عرب فطوم و الهوته» و چند منطقه دیگر در غرب حلب را اشغال کرد.

منابع آگاه به دیدبان گفتند که در حال حاضر تحریر الشام با نورالدین الزنکی در مذاکره است تا این گروه وارد منطقه «عفرین» شود.

در جریان درگیریهای روزهای اخیر بین دو گروه، ۵۸ عنصر از تحریر الشام، ۵۶ عنصر از الجبهه الوطنیه و هشت غیر نظامی کشته شدند.

درگیری بین الجبهه الوطنیه و تحریر الشام در مناطقی از ریف ادلب و بخشهایی از غرب حلب در جریان است و دیدبان اعلام کرد که الجبهه توانسته است شهرک «تلمنس» در جنوب ادلب و روستای «کفرنتین» در غرب حلب  را اشغال کند.

در همین راستا، پایگاه خبری «عنب» گزارش داد که تحریر الشام در غرب حلب توانسته است عنجاره را که مهمترین مرکز نورالدین الزنکی در غرب حلب به شمار می‌رود، اشغال کند.

«الزبیر الغزی» یکی از سرکرده‌های تحریر الشام اعلام کرد که این گروه شهرک مذکور را به صورت کامل به کنترل خود درآورده و بدین ترتیب جاده ارتباطی از ریف غربی حلب به ریف شمالی «عندان» و اطراف آن باز شد.

عنجار شهرکی است که «توفیق شهاب الدین» سرکرده نورالدین الزنکی در آن حضور داشته است.

به گزارش عنب، برخی از کانالهای وابسته به تحریر الشام در تلگرام اعلام کردند که تحریر الشام توانسته است در غرب حلب به طورکامل نورالدین الزنکی را نابود کند.

گروه الزنکی چه گروهی است؟

الزنکی یکی از مهمترین گروههای تروریستی حاضر در استان حلب و یکی از عناصر تشکیل دهنده گروه «الجبهه الشامیه» در گذشته و الجبهه الوطنیه در حال حاضر است.

الزنکی که قبلا یکی از بزرگترین گروههای تشکیل دهنده تحریر الشام بود در ۲۹ تیر ۱۳۹۶ از این گروه جدا شد.

گروهک نورالدین الزنکی در ۱۰ آبان ۱۳۹۰ تحت عنوان «گردانهای نورالدین الزنکی» تأسیس شد که دارای دو شاخه بود: یک شاخه نظامی و میدانی که هدفش تضعیف حکومت سوریه بود و شاخه دیگر حمایت از خانواده‌های تروریستهایی بود که در مناطق تحت اشغال این گروه حضور داشتند.

گزارشهای رسانه‌ای حکایت از آن دارد که سرویس جاسوسی آمریکا مهمترین حامی مالی نورالدین الزنکی به شمار می‌رود.

این گروه در ۲۸ تیر ۱۳۹۱ به گروه تروریستی «لواء التوحید» و در پایان سال ۲۰۱۲ به گروه «تجمّع فاستقم کما أُمرت» پیوست و در سال ۲۰۱۳ نیز از این گروه جدا شد.

این گروه در آخرین مرحله، به الجبهه الوطنیه پیوست؛ الجبهه الوطنیه هم گروهی است که زیر نظر ارتش آزاد سوریه و تحت حمایت ترکیه قرار دارد و در می ۲۰۱۸ در قالب ائتلاف ۱۱ گروهک در شمال غرب سوریه تشکیل شد.

تحریر الشام یا جبهه النصره نیز شاخه شبکه تروریستی القاعده در سوریه است که در ‌اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی و در اولین سال شروع بحران سوریه تشکیل شد و طولی نکشید که با افزایش قدرت خود به یکی از سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی در این کشور تبدیل شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=18373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.