اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سیلی‌های دردناک اطلاعاتی مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 17855
  • 07 آذر 1397 - 14:23
سیلی‌های دردناک اطلاعاتی مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی

مجموع تحولات اخیر در نوار غزه ضربات اطلاعاتی سخت و دردناکی را متوجه رژیم صهیونیستی کرد و موازنه‌های قدرت در جنگ شدید اطلاعاتی میان دو طرف را تغییر داده است. به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های عربی‌زبان منطقه اخیراً به ابعاد قابل توجهی از برتری اطلاعاتی نیروهای مقاومت فلسطین در اوج تقابل اطلاعاتی با دشمن صهیونیستی […]

مجموع تحولات اخیر در نوار غزه ضربات اطلاعاتی سخت و دردناکی را متوجه رژیم صهیونیستی کرد و موازنه‌های قدرت در جنگ شدید اطلاعاتی میان دو طرف را تغییر داده است.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه‌های عربی‌زبان منطقه اخیراً به ابعاد قابل توجهی از برتری اطلاعاتی نیروهای مقاومت فلسطین در اوج تقابل اطلاعاتی با دشمن صهیونیستی اشاره کرده و جنگ اخیر را یکی از بهترین نمودهای این برتری اطلاعاتی می‌دانند. آنچه در این مقاله مورد اشاره قرار خواهد گرفت، گزارش روزنامه الاخبار و پایگاه خبری شبکه المیادین در این خصوص است.

سرنخ‌های اطلاعاتی عملیات خان‌یونس و کمیته تحقیق دشمن برای شناسایی عوامل شکست

روزنامه ال اخبار لبنان در مقاله خود تأکید می‌کند که نیروهای مقاومت فلسطین حدود ۸۰ درصد از تحقیقات خود در خصوص فعالیت یگان ویژه رژیم صهیونیستی در عملیات خان‌یونس را که با هوشیاری اطلاعاتی نیروهای مقاومت با شکست مواجه شد کامل کرده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد طرف اسرائیلی نیازمند تحقیقات بیشتر بعد از شکست و رسوایی خود در این عملیات ویژه است.

گادی آیزنکات رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در ماه‌های پایانی مأموریت خود در این سمت دستور تشکیل کمیته تحقیق در خصوص عوامل شکست عملیات ویژه شرق خان‌یونس را صادر کرده است.

سرویس‌های امنیتی وابسته به نیروهای مقاومت فلسطین سرنخ‌هایی خوبی را در پی کشف معماهای مربوط به این عملیات و فعالیت‌های سابق تیم مذکور در غزه به دست آورده‌اند. آنها موفق شدند تلاش‌های سابق این تیم عملیاتی برای نفوذ به داخل نوار غزه و مأموریت‌های گذشته آنها و شخصیت‌هایی را که داخل غزه به آنها کمک کرده‌اند شناسایی و مشخص کنند.

تیم مذکور در اوایل سال جاری میلادی برای نصب دو دستگاه جاسوسی وارد غزه شدند و یکی از مزدوران داخلی غزه نیز مقدمات انتقال آسان آن‌ها در غزه را با خودرویی که شبیه خودروهای عناصر مقاومت بود، فراهم کرد.

همین گروه یک دستگاه جاسوسی و شنود را در منطقه مرزی شرق شهر غزه کار گذاشتند. آنها این بار لباس کارکنان یکی از شرکت‌های ارتباطاتی فلسطینی را پوشیده بودند، اما نیروهای مقاومت موفق شدند این سیستم‌ها را از کار بیندازند و خنثی کنند.

جزئیات جدید از عملیات خان‌یونس

در عملیات اخیر تیم مذکور به‌صورت انفرادی و در زمان‌های متفاوت و با هویت اشخاص حقیقی داخل نوار غزه از طریق گذرگاه بیت‌حانون که تحت نظارت تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دارد، وارد نوار غزه شدند. یکی از مزدوران داخلی رژیم اسرائیل در غزه دو خودرو برای یگان مذکور فراهم کرده بود.

با وجود موشک‌هایی که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خودروی یگان ویژه اسرائیلی شلیک کردند، اما بخش قابل توجهی از این خودرو آسیب ندیده بود که همین موضوع باعث شد نیروهای مقاومت بتوانند اطلاعات بااهمیتی در خصوص فعالیت‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به دست بیاورند، از جمله این امکانات و اطلاعات تجهیزات ارتباطی میان عناصر یگان مذکور و اتاق عملیات ویژه رژیم صهیونیستی بود.

نیروهای مقاومت همچنین در ادامه تحقیقات خود موفق شدند برخی مزدوران داخلی رژیم صهیونیستی را شناسایی کنند. آنها همچنین روشهای خطرناکی را که سرویس‌های اطلاعاتی دشمن برای نفوذ به نوار غزه و مناطق مرزی آن با استفاده از نیروهای ویژه استفاده می‌کنند شناسایی کرده‌اند.

 برتری اطلاعاتی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری المیادین نیز در گزارشی نوشت که عملکرد سرویس اطلاعاتی محور مقاومت فلسطین تنها بر ابعاد پیشگیرانه منحصر نشده است، بلکه اطلاعات هجومی مقاومت فلسطین نیز موفق شده شناسایی‌های حساس و دقیقی را از فعالیت‌های دشمن انجام دهد. این اتفاق از طریق نفوذ و رصد  تلفن همراه نظامیان اشغالگر اسرائیل صورت گرفته است.

علاوه بر اینها سرویس‌های اطلاعاتی مقاومت فلسطین موفق شده یگان‌های مبارزاتی دشمن را بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، با موشک‌های خود هدف قرار دهد. این سرویس‌ها چندین عملیات اطلاعاتی پشت خطوط دشمن انجام داده‌اند که شاید زمان برای افشای تمام آنها مناسب نباشد.

المیادین می‌افزاید عملیات اطلاعاتی خان‌یونس عملیاتی پیچیده از سوی رژیم صهیونیستی بود که با موفقیت سرویس‌های اطلاعاتی محور مقاومت همراه شد. نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و عناصر بخش اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) بعد از اینکه با هوشیاری امنیتی عناصر مقاومت مواجه شدند، در انجام مأموریت خود در غزه شکست خوردند و تنها مداخله نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بود که باعث شد نیروهای عملیات کننده اسرائیلی دستگیر نشوند. در این زمان بالغ بر ۸۰ حمله با جنگنده‌های اف۱۶ در منطقه عملیاتی صورت گرفت.

برتری اطلاعاتی محور مقاومت تنها به این موضوعات خلاصه نشد، بلکه گروه‌های فلسطینی موفق شدند اطلاعات مهمی در خصوص فعالیت‌های جاسوسی دشمن به دست آورند و بخشی از تجهیزات فنی و تکنولوژیک آنها را در اختیار بگیرند که این موضوع باعث شکست عملیاتی آنها در جنگ اخیر شد. نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند راهکارهای عملیاتی و ابزارهای مورد استفاده و جزئیات مربوط به روش‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه را نیز شناسایی کنند.

اقدام محور مقاومت در انتشار تصاویر مربوط به عناصر یگان ویژه رژیم صهیونیستی ابعادی امنیتی داشت که تنها منحصر به جغرافیای غزه نمی‌شود، بلکه سرنوشت عوامل اجرایی عملیات را که از اعضای یگان سیریت متکال وابسته به بخش اطلاعات نظامی اسرائیل بودند نیز در بر می‌گیرد. این موضوع باعث شده است دوست و دشمن اطلاعات منتشرشده از سوی مقاومت فلسطین در خصوص این عملیات را پیگیری کنند.

یکی از ابعاد نگرانی رژیم صهیونیستی از انتشار تصاویر این افراد مشخص شدن فعالیت‌های خارجی افراد مذکور در خارج از سرزمین‌های اشغالی است. این موضوع آسیب قابل توجهی به سرویس‌های اطلاعاتی دشمن وارد می‌کند.

عملیات خان‌یونس اوج عملکرد سرویس‌های اطلاعاتی محور مقاومت بود. رهبران مقاومت اهمیت بسیار بالایی به ابزارهای اطلاعاتی خود می‌دهند، همین موضوع در عملکرد میدانی نیروهای مقاومت در مقابل دشمن اسرائیلی نمود پیدا کرده است و باعث شده ضربات دردناکی به پیکره ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی وارد شود، علاوه بر این‌که نیروهای مقاومت موفق شدند یک اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی را با موشک کورنت هدف قرار دهند و تصاویر و فیلم‌های این عملیات را نیز منتشر کنند.

بر اساس این گزارش گسترش عملیات نیروهای امنیتی و اطلاعات مقاومت عامل اساسی پیروزی‌های متوالی این جریان است و باعث شده ضربات مهمی به دشمن وارد شود. در ماه می گذشته نیروهای مقاومت موفق شدند مأموریت اطلاعاتی دشمن برای کاشت یک سامانه شنود در شبکه ارتباطات مقاومت را ناکام بگذارند.

نیروهای مقاومت همچنین موفق شدند معمای ترور شهید مازن فقها را در مارس گذشته شناسایی کرده و عوامل این عملیات را در مدت کوتاهی بعد از عملیات بازداشت کنند. آنها همچنین از طریق شناسایی و بازداشت مزدوران وابسته به سرویس جاسوسی شاباک و عوامل کهنه‌کار این جریان ضربات امنیتی متوالی را به این سرویس‌ها وارد کرده‌اند.

عملکرد موفقیت‌آمیز سرویس اطلاعاتی محور مقاومت تنها در ابعاد پیشگیرانه نیست، بلکه در ابعاد هجومی نیز این سرویس‌ها موفق شدند اطلاعات حساس و بسیار مهمی از فعالیت‌های دشمن به دست آورند.

شاید مقاومت فلسطین نخواهد تمامی توانمندی‌های اطلاعاتی و فعالیت‌های هجومی خود ضد دشمن اسرائیلی را فاش کند. در حال حاضر تقابل مغزها در بالاترین حد خود میان مقاومت فلسطین و دشمن صهیونیستی در جریان است. گرچه رژیم ‌صهیونیستی توانمندی‌ها و تکنولوژی و همکاری‌های اطلاعاتی گسترده‌ای با بسیاری از کشورهای دنیا دارد، اما نمی‌توان دستاوردهای محور مقاومت در درگیری‌های آزادیبخش را نادیده گرفت.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغالگری خود در فلسطین، وجهه پوشالی از قدرت نظامی و امنیتی خود در ذهن جهان عرب ایجاد کرده و همین موضوع باعث شده برخی رژیم‌های عربی به‌دنبال عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی شوند، اما محور مقاومت باعث انزوای این وجهه شده و پوشالی بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی را ثابت کرده است. مهم‌ترین دلیل بر این سخن جذب یکی از وزرای رژیم صهیونیستی به فعالیت‌های جاسوسی توسط ایران بود که ممکن است ایران از این طریق به اطلاعاتی دست پیدا کرده باشد که حیاتی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.