اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات میدانی یمن/ از شکار نیروهای مزدور سعودی در استان مآرب تا دفع حملات در استان الجوف + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17811
  • 05 آذر 1397 - 12:02
تحولات میدانی یمن/ از شکار نیروهای مزدور سعودی در استان مآرب تا دفع حملات در استان الجوف + نقشه میدانی

مناطق مختلف یمن و استان های جنوبی عربستان در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بین رزمندگان یمنی با شورشیان بود. به گزارش اخبار جهادی، مناطق مختلف یمن و استان های جنوبی عربستان در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تحولات میدانی در محورهای مختلف به شرح ذیل است: استان مآرب تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن حاکیست، […]

مناطق مختلف یمن و استان های جنوبی عربستان در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بین رزمندگان یمنی با شورشیان بود.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق مختلف یمن و استان های جنوبی عربستان در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تحولات میدانی در محورهای مختلف به شرح ذیل است:

استان مآرب

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن حاکیست، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومتانصارالله در یک عملیات دقیق موفق شدند کاروانی از نیروهای مزدور سعودی را در بخش «صرواح» در غرب استان «مآرب» شناسایی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی کاروان نظامیان مزدور سعودی را در منطقه «المخدره» درصد کردند و با حملات عافلگیرانه آنان را به شدت هدف قرار دادند؛ شماری زیادی از نیروهای مزدور در جریان درگیری های سنگین یک ساعته کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات توانستند «علی عمیسان»، فرمانده میدانی نیروهای مزدور در منطقه «المخدره» را به همراه ۵ تن ازهمراهانش به هلاکت برسانند؛ این فرمانده میدانی مسئولیت بخش «مدغل» را هم در این محور برعهده داشت.

حدود ۷ درصد از استان مآرب شامل مناطق غربی از جمله «صرواح» تحت کنترل رزمندگان یمنی است؛ حدود ۹۳ درصد از استان شامل مناطق شمالی، مرکزی، شرقی و جنوبی از جمله «مفرق جوف، ماس، سد مارب، حریب و …» در اشغال نیروهای مزدور و گروه های تروریستی داعش و القاعده است.

استان الجوف 

از بخش «المتون» در غرب استان الجوف خبر می رسد، دهها تن از نیروهای مزدور حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در منطقه «حام» انجام دادند اما در کمین تله‌های انفجاری گرفتار شدند و ضربات مهلکی را متحمل شدند.

به گزارش اخبار جهادی، شمار زیادی از از نیروهای مزدور در جریان این کمین کشته و زخمی شدند و شمار دیگری هم که جان سالم به در برده بودند به سمت مناطق شرقی متواری شدند و عقب نشینی کردند.

گزارش ها حاکیست، نیروهای مزدور در این عملیات درصدد بودند بخش «المتون» را به اشغال دربیاورند و مواضع خود را در بخش «المصلوب» تثبیت و به طور کامل امن کنند اما با هوشیاری نیروهای یمنی ناکام ماندند.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی ضد حملاتی را از محور جنوبی بخش المتون و مناطق غربی علیه نیروهای مزدور در بخش المصلوب (دروازه شمال شرق ورود به استان صنعاء) انجام دادند و ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور سعودی وارد آوردند.

به گزارش اخبار جهادی، بیش از ۷۵ درصد از استان الجوف از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» در اشغال نیروهای مزدور است؛ بیشتر مناطق اشغالی استان الجوف بیابانی است.

تحولات میدانی استان نجران عربستان 

خبرها از جنوب غرب استان نجران در جنوب عربستان حاکیست، نیروهای یمنی در حملاتی گسترده و غافلگیرانه به شدت مواضع نیروهای مزدور و نظامیان سعودی را هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مواضع نیروهای مزدور سعودی در منطقه «طلعه» هدف قرار گرفت و دهها تن از آنان در جریان این حملات کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی و پایگاه های نیروهای مزدور وارد شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی درصدد هستند با نا امن کردن مناطق جنوبی استان نجرانعربستان، مسیر کمک رسانی به نیروهای مزدور در استان الجوف را مسدود کنند و یک کمربندی دفاعی و امنیتی در حومه شمال و شمال شرق استان صعده ایجاد کنند.

استان جیزان

از بخش های جنوبی استان جیزان  در جنوب عربستان خبر می رسد، دهها تن از نیروهای مزدور با پشتیبانی جنگنده های سعودی حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در محور شرقی کوه «النار» انجام دادند.

گزارش ها حاکیست، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محور دفع کنند و تلاش نیروهای مزدور را برای سیطره بر محور شرقی کوه «النار» ناکام بگذارنند.

به گزارش اخبار جهادی،، حدود ۳۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در تلاش هستند با مشغول کردن نظامیان سعودی و نیروهای مزدور در استان  جیزان، از شدت حملات به شمال استان حجه بکاهند.
انتهای پیام/
منبع: مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.