اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماجراجویی جدید آمریکایی‌ها و متحدانش در سوریه/ جزئیات حضور نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت در شرق رود فرات + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17760
  • 30 آبان 1397 - 13:38
ماجراجویی جدید آمریکایی‌ها و متحدانش در سوریه/ جزئیات حضور نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت در شرق رود فرات + نقشه میدانی

کاروانی از نظامیان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ضد جبهه مقاومت وارد مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات شده اند. به گزارش اخبار جهادی، همزمان با آماده شدن شبه نظامیان کُرد برای بازپس گیری و تصرف دوباره مناطق از دست رفته در شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور)، تحولات میدانیدر این محور با اتفاق […]

کاروانی از نظامیان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ضد جبهه مقاومت وارد مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، همزمان با آماده شدن شبه نظامیان کُرد برای بازپس گیری و تصرف دوباره مناطق از دست رفته در شرق رود فرات (جنوب و جنوب شرق استان دیرالزور)، تحولات میدانیدر این محور با اتفاق جدید دیگری روبه رو شده است.

یک منبع میدانی به جزئیات تحرکات جدید ائتلاف غربی به سرکردگی آمریکا در شرق رود فرات اشاره کرد و اعلام کرد: کاروانی از نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت وارد مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شرق رود فرات شده اند.

این منبع میدانی با بیان این که آمریکایی ها به دنبال ماجراجویی جدید در شرق سوریه هستند، گفت: نظامیان کشورهای عربی که حامیان تروریست ها هستند با همراهی خودروهای نظامی و زرهی ائتلاف غربی خود را به شرق رود فرات رساندند.

وی افزود: نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت در این بازدید میدانی که ۵ روز قبل صورت گرفت حدود ۸ ساعت (از ساعت ۶ صبح تا ۲ ظهر) در خط تماس شبه نظامیان کُرد و تروریست‌های داعش حضور داشتند و در نهایت به عقب بازگشتند.

عکس آرشیوی
عکس آرشیوی

این منبع میدانی تصریح کرد: تحرکات جدید ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در شرق رود فرات تحولات میدانی سوریه را پیچیده تر از قبل می کند و حضور نیروهای نظامی کشورهای عربی در این محور در حالی صورت می گیرد که مقامات این کشورهای عربی نقش ویژه ای را در ایجاد بحران سوریه ایفا کردند.

وی با بیان این که این تحرکات جدید با صحنه گردانی آمریکایی ها نشان از نقشه جدید است که می تواند درگیری ها را تشدید کند، افزود: حضور میدانی نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت در شرق رود فرات تحت عنوان مبارزه با گروه تروریستی داعش توجیه می شود.

به گفته این منبع میدانی گفت: دولت های مرتجع عربی در تلاش هستند تا در ظاهر از عزم خود برای انجام عملیات علیه تروریست های داعش خبر می دهند و این در جالی است که سازمان رزم گروه تروریستی داعش در سوریه با محوریت جبهه مقاومت از هم فرو پاشیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ته‌مانده‌های تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات در مساحت معدود تحت اشغال حضور دارند و تحولات به گونه ای نیست که نیازی بر لشکرکشی وجود داشته باشد و همه این اقدامات کشورهای عربی ضد مقاومت برای افزایش نفوذ در سوریه صورت می گیرد.

این منبع میدانی با بیان این که مقامات این کشورها در ۷ سال گذشته به صورت علنی و شیوه های مختلف از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و دفاع کرده اند، افزود: این حضور میدانی برای جلوگیری از شکست کامل آنان در سوریه است اما این اقدام هم به نتیجه ای نخواهید رسید.

به گزارش اخبار جهادی، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر در ماه های گذشته اعلام کرده بود که کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت باید در شمال سوریه حضور پیدا کنند و به نظر می رسد این حضور میدانی نظامی این کشورها در راستای صحبت های ترامپ است.

به گفته منابع میدانی، نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت مقدمات نفوذ خود را در شمال سوریه فراهم کردند و درصدد هستند یک سناریوی جدید را به ویژه در شمال شرق و شرق سوریه اجرایی کنند.
انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.