اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حملات سنگین برای نفوذ به دروازه شرقی پایتخت یمن/جزئیات عملیات مهم و راهبردی نیروهای یمنی برای تغییر موازنه قدرت در مرکز استان الحدیده + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 17768
  • 30 آبان 1397 - 23:16
حملات سنگین برای نفوذ به دروازه شرقی پایتخت یمن/جزئیات عملیات مهم و راهبردی نیروهای یمنی برای تغییر موازنه قدرت در مرکز استان الحدیده + نقشه میدانی و تصاویر

درگیری بین رزمندگان یمنی با شورشیان وابسته به ائتلاف در جبهه های داخلی و خارجی گسترش یافته است. به گزارش اخبار جهادی، این منبع میدانی با بیان این که اعزام چند گروه از نیروها از پایتخت به استان الحدیده تاثیری در خطوط دفاعی شمال شرق استان صنعاء نداشته است، گفت: مواضع دفاعی در این محور […]

درگیری بین رزمندگان یمنی با شورشیان وابسته به ائتلاف در جبهه های داخلی و خارجی گسترش یافته است.

به گزارش اخبار جهادی،

این منبع میدانی با بیان این که اعزام چند گروه از نیروها از پایتخت به استان الحدیده تاثیری در خطوط دفاعی شمال شرق استان صنعاء نداشته است، گفت: مواضع دفاعی در این محور به گونه ای ترتیب داده شد که مانع از نفوذ نیروهای مزدور شود.

وی به جزئیات حملات نیروهای مزدور تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی به شمال شرق استان صنعاء اشاره کرد و افزود: این حملات با پشتیبانی جنگنده های سعودی صورت گرفت و مواضع نیروهای یمنی در بخش «نهم» هدف قرار گرفته شد.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در برابر نیروهای مزدور مقاومت کردند و پس از چندین ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند.

وی با بیان این که ۶۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند، گفت: یگان های موشکی، تک تیرانداز و مهندسی به ترتیب با شلیک دقیق موشک های ضد زره، شکار متجاوزان و کارگذاری تله های انفجاری نقش ویژه ای در متوقف کردن پیشروی ها و دفع حملات ایفا کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی در تلاش هستند با تمام قدرت از خطوط دفاعی خود در این محور محافظت کنند چرا که بخش راهبردی «نهم» در شمال شرق استان صنعاء دروازه شرقی ورود به پایتخت یمن به شمار می آید و همین مسئله اهمیت این منطقه را چندبرابر کرده است.

از جنوب غرب استان نجران عربستان و مناطق هم مرز با استان الجوف خبر می رسد، نیروهای یمنی در یک کمین دقیق موفق شدند کاروانی از نیروهای مزدور سعودی را در صحرای «الاجاشر» گرفتار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دو خودروی نظامی نیروهای مزدور سعودی در جریان این کمین منهدم شدند و سرنشینان کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یگان مهندسی با آلوده کردن مسیر خودروها به تله های انفجاری سهمی ویژه ای در این کمین موفق داشتند.

خبرها از مناطق مرکزی استان الحدیده حاکیست، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای برای پاکسازی شهر راهبردی «الحیس» در حومه شرقی شهر راهبردی و مهم «الخوخه» آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی عملیات علیه مواضع نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف را از شمال شهر «الحیس» شروع کرده اند؛ تاکنون ۵۵ تن از نیروهای مزدور در جریان حملات یگان های موشکی، توپخانه ای و زمینی کشته و زخمی شده اند.

براساس گزارش های به دست آمده، چند خودروی زرهی به همراه مقادیری از تجهیزات نظامی در عملیات نیروهای یمنی منهدم شده اند و یگان های موشکی و توپخانه ای با حملات دقیق چند مقر نیروهای دشمن را در این محور هدف قرار دادند و نابود کردند.

عملیات نیروهای یمنی برای آزادسازی شهر «الحیس» از محور های شرقی، جنوب شرقی و شمالی در حال انجام است و همزمان تلاش ها برای مسدود کردن مسیر ارتباطی نیروهای مزدور از شهر الخوخه – الحیس ادامه دارد تا انتقال نیرو و تجهیزات نظامی غیر ممکن شود.

به گزارش اخبار جهادی، شهر راهبردی حیس دروازه شرقی برای ورود به شهر ساحلی الخوخه محسوب می شود؛ شهر الحیس، جاده «سه راهی المخا» در شمال استان تعز و در شرق شهر المخا را به «سه راهی صنعاء – الحدیده – تعز» (منطقه کیلو۱۶) در شرق شهر الحدیده متصل می کند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.