اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش واشنگتن‌پست از هراس نیروهای آمریکایی از درگیری با ایران

  • کد خبر : 17497
  • 13 آبان 1397 - 11:44
گزارش واشنگتن‌پست از هراس نیروهای آمریکایی از درگیری با ایران

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت ایران دستکم ۱۰۰۰ قایق تندروی مسلح دارد، قادر است هزاران مین دریایی را در آب‌های‌ منطقه کار بگذارد و با زیردریایی‌های کلاس «کیلو» تنگه هرمز را ببندد. به گزارش اخبار جهادی، یک روزنامه آمریکایی شنبه شب در تحلیلی اذعان داشت که کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه به توانایی این […]

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت ایران دستکم ۱۰۰۰ قایق تندروی مسلح دارد، قادر است هزاران مین دریایی را در آب‌های‌ منطقه کار بگذارد و با زیردریایی‌های کلاس «کیلو» تنگه هرمز را ببندد.

به گزارش اخبار جهادی، یک روزنامه آمریکایی شنبه شب در تحلیلی اذعان داشت که کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه به توانایی این کشور در واکنش نشان دادن به تهدیدهای ایران در منطقه و در زمانی که بازتحریم‌های نفتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خطر مواجهه بالقوه بین دو طرف را افزایش داده، لطمه می‌زند.

 روزنامه «واشنگتن پست» در گزارش خود به بروز نگرانی‌ها در زمینه تصمیم پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در خارج کردن کشتی‌ها، جنگنده‌های تهاجمی و سامانه‌های دفاع موشکی از منطقه با توجه به مهلت باقی مانده تا شروع بازاعمال تحریم‌های انرژی بر ایران اشاره کرد.

 به نوشته این روزنامه، مقام‌های پنتاگون نگران استفاده (محتمل) ایران از زرادخانه قدرتمند موشک‌های بالستیک و یا استفاده از مین‌های دریایی برای مسدود کردن مسیرهای مهم آبی ترددهای تجاری هستند.

 این درحالی است که در دوره ترامپ با توجه به تغییر اولویت‌های امنیت ملی که مواجهه مستقیم با رقبایی چون چین و روسیه تا گروه‌های شورشی است، حضور نظامی آمریکا در منطقه کاهش داشته است.

 به نوشته این روزنامه، چندین مقام آمریکایی گفته‌اند که فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» (ویژه عملیات برون مرزی این کشور در خاورمیانه)، منابع بیشتری را تقاضا کرده است.

 یک مقام آمریکایی که مایل به افشای نامش نبود به عدم حضور یک ناوهواپیمابر این کشور از ماه مارس (اسفند) به این سو اشاره کرده و گفته که حتی موشک‌های «پاتریوت» و جنگنده‌های تهاجمی «اف-۲۲» آمریکا از منطقه خارج شده‌اند. این در حالی است که ایران به طور علنی تهدید به بستن تنگه هرمز کرده است.

یک مقام دیگر آمریکایی با اشاره به فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا بر ایران گفت، واکنش نهایی ایران نامشخص است.

 براساس این گزارش، ایران دستکم ۱۰۰۰ قایق تندروی مسلح دارد و قادر است هزاران مین دریایی را در آب‌های‌ منطقه کار بگذارد. براساس برآورد مقام‌های آمریکایی، ایران می‌تواند هزار مین دریایی را در کمتر از یک هفته در منطقه کار بگذارد. این مقام‌ها همچنین به توانایی زیردریایی‌های کلاس «کیلو» ایران در بستن تنگه هرمز اشاره کرده‌اند.

 این روزنامه حمله اخیر موشکی ایران از خاک خود و علیه مقر تروریست‌ها در سوریه که در سه مایلی استقرار نظامیان آمریکایی فرود آمد را نشانی از بهبود میزان دقت هدف‌گیری آن‌ها عنوان کرد.

 واشنگتن پست در خاتمه به نقل سخنان «مارا کارلین» مقام سابق پنتاگون و استاد کنونی روابط بین‌الملل دانشکده «جان هاپکینز» پرداخت.

مارا کارلین با بیان این‌که تصمیم ترامپ در کاهش شمار نیروها خطر بروز درگیری را افزایش داده، گفت: «از بین بردن برجام، چشم‌انداز درگیری را بیشتر می‌کند.»

 انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.