اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعضای خاندان سلطنتی منتظر فرصتی برای به‌زیر کشیدن بن‌سلمان هستند

  • کد خبر : 17303
  • 02 آبان 1397 - 10:37
اعضای خاندان سلطنتی منتظر فرصتی برای به‌زیر کشیدن بن‌سلمان هستند

روزنامه ایندیپندنت به نقل از ساکنان ریاض نوشت که اعضای خاندان سلطنتی منتظر فرصتی برای به‌زیر کشیدن ولی‌عهد سعودی هستند. به گزارش اخبار جهادی، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به بررسی تاثیر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول بر وجهه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پرداخته و نوشت که این اتفاق آخرین ضربه به […]

روزنامه ایندیپندنت به نقل از ساکنان ریاض نوشت که اعضای خاندان سلطنتی منتظر فرصتی برای به‌زیر کشیدن ولی‌عهد سعودی هستند.

به گزارش اخبار جهادی، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در گزارشی به بررسی تاثیر قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول بر وجهه «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پرداخته و نوشت که این اتفاق آخرین ضربه به اعتبار وی بود و انتقادها علیه بن‌سلمان در داخل عربستان هم رو به افزایش است.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه حتی مردم عربستان سعودی هم ادعای بی‌اطلاعی بن‌سلمان از قتل خاشقچی را باور نمی‌کنند، آمده است: «افراد زیادی شامل روزنامه‌نگاران حامی دولت و نزدیکان خاندان سلطنتی به ایندیپندنت گفتند که داستان رژیم را باور نمی‌کنند. همه آنها به خاطر ترس از مجازات در صورت شناسایی شدن توسط رژیم، از طریق پیام‌رسان‌های رمزگذاری شده و ناشناس ارتباط برقرار کردند».

ایندیپندنت پیام یکی از خبرنگاران تلویزیونی در یک شبکه دولتی سعودی را به این شکل نقل قول کرد: «اطرافیان من از این توجیه (درباره مرگ خاشقچی) ناامید شده‌اند. آنها فهمیده‌اند و می‌دانند که همه چیز، فارغ از میزان کوچک بودن مسئله، توسط دولت دستور داده می‌شود. آنها این (روایت) را نمی‌پذیرند».

این خبرنگار که زمانی همکار خاشقچی در تلویزیون عربستان سعودی بوده، معتقد است به هیچ وجه امکان ندارد بن‌سلمان از طرح قتل وی آگاه نبوده باشد.

یکی از اعضای خاندان سلطنتی که از حلقه نزدیکان ولی‌عهد سعودی کنار گذاشته شده به این روزنامه گفت که درپی مخالفت بین‌المللی با این ادعای رژیم که تیم ۱۵ نفره به تنهایی مسئول قتل خاشقچی است، جسورتر شده‌اند. و به دلیل اینکه بن‌سلمان قدرت را فقط اطراف خود جمع کرده، عواقب قتل خاشقچی فقط به او صدمه زده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود توضیح داد: «برای اولین بار است که آنها (دیگر اعضای خاندان سلطنتی) نمی‌ترسند. آنها منتظر بهترین زمان برای به زیر کشیدن محمد بن سلمان هستند. او دیگر افراد خاندان سلطنتی را از عرصه سیاسی اخراج کرد و آنها هیچ ارتباطی با (قتل خاشقچی) ندارند».

ایندیپندنت در ادامه توضیح داد که مردم در ریاض به دو بخش تقسیم شده‌اند، عده‌ای احساس می‌کنند رژیم سعودی با آنها مثل کودکان رفتار کرده و گمان می‌کرد که روایت آنها از مرگ خاشقچی را باور می‌کنند و عده‌ای هم انتقادات بین‌المللی را نامتناسب دانسته و از آن عصبانی هستند.

این روزنامه به نقل از یکی از افرادی که دوستانی در حلقه‌های سلطنتی دارد، نوشت: «در روزهای بعد از (مفقود شدن وی) دولت دستور داد پاداش سالانه مجددا برای تمام کارکنان در نظر گرفته شود. آنها مانند کودکان با ما رفتار می‌کنند».

دیگر ساکن ریاض که مدت‌های طولانی حامی رژیم سعودی بوده می‌گوید مردم این کشور احساس می‌کنند هم از سوی دولت و هم از سوی جامعه جهانی به آنها خیانت شده است.

ایندیپندنت با بیان اینکه ساکنان استان حجاز، زادگاه خاشقچی، محمد بن سلمان را «نوجوانی بی‌پروا» می‌خوانند، افزود: «آنها می‌گویند که قتل این روزنامه‌نگار ضربه نهایی (به ولی‌عهد سعودی) بود. اکنون هیچکسی محمد بن سلمان را قبول ندارد و خاشقچی هم ضربه‌ای بود که کمر شتر (او را) شکست».

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

در بیانیه دیوان سلطنتی سعودی ادعا شده که خاشقچی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول، با عده‌ای که قصد «ترغیب کردن» وی برای «بازگشت» به ریاض را داشتند، درگیر شده و نهایتا در پی یک «اشتباه» مرده است.

تیم تحقیقاتی ترکیه شامل بازرسان و نیروهای امنیتی این کشور دو بار جهت انجام تفتیش حول پرونده مفقود شدن خاشقچی، وارد ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول شدند. پلیس ترکیه با ظن اینکه سه خودرو متعلق به کنسولگری سعودی در استانبول مفقود شده، دو منطقه (جنگل بلگراد و مزرعه‌ای در شهر یالووا) در نزدیکی شهر استانبول را بازرسی کرد.

بعد از گزارش «نیویورک تایمز» مبنی بر به قتل رسیدن سپس تکه تکه شدن جسد خاشقچی برای انتقال راحت‌تر به بیرون از ساختمان کنسولگری، روزنامه «صاباح» ترکیه نیز بامداد چهارشنبه با انتشار نام و تصویر ۱۵ سعودی مشکوک به دست داشتن در پرونده خاشقچی، جزئیاتی جدید و تکان‌دهنده از این ماجرا منتشر کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.