اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

لیبرمن: ایران پشت چالش‌های اسرائیل است؛ شدیدترین ضربه را به حماس می‌زنیم

  • کد خبر : 17158
  • 23 مهر 1397 - 17:14
لیبرمن: ایران پشت چالش‌های اسرائیل است؛ شدیدترین ضربه را به حماس می‌زنیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای قبلی درباره دخالت ایران در بحران‌های غزه و سوریه، گفت، تل‌آویو به مقابله با آن مطابق با امنیت داخلی خود ادامه می‌دهد. به گزارش اخبار جهادی، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با بیان اینکه این رژیم اجازه نخواهد داد ایران جای پای خود را در […]

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای قبلی درباره دخالت ایران در بحران‌های غزه و سوریه، گفت، تل‌آویو به مقابله با آن مطابق با امنیت داخلی خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اخبار جهادی، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با بیان اینکه این رژیم اجازه نخواهد داد ایران جای پای خود را در سوریه محکم کند، مدعی شد تهران پشت تمام چالش‌هایی است که اسرائیل با آن روبه‌رو است.

لیبرمن طی سخنرانی در همایش روزنامه «معاریو» در قدس اشغالی، مدعی شد: «در حال مقابله با چالش‌های بسیاری هستیم. گروه‌های تروریستی بین‌المللی در هر اینچ از مرزهای اسرائیل حضور دارند. ایران پشت تمام آنهاست».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با غیرمحتمل دانستن توافق با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» برای آتش‌بس در مرز غزه، گفت: «علی‌رغم تمام گام‌هایی که ما برداشته‌ایم، هنوز هم خشونت‌ها اتفاق می‌افتد. ژست‌های بشردوستانه نتوانست خشونت را متوقف کند».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اما با بیان اینکه هنوز از تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس با حماس ناامید نشده‌اند، اضافه کرد: «اما با روند فعلی، چنین چیزی ممکن نیست. ما مجبور هستیم شدیدترین ضربه ممکن را به حماس بزنیم، حتی اگر این باعث درگیری وسیع‌تر شود».

لیبرمن با ابراز رضایت تلویحی از جنگ با نوار غزه در سال ۲۰۱۴، ادعا کرد: «ما باید به وضعیت کاملا آرامی که بعد از این جنگ حاصل شد، برسیم. آن جنگ چهار سال آرامش برای ما داشت. اکنون نیز برای آنکه آرامش را بدون صدمه زدن به بازدارندگی خود، بازگردانیم لازم است ضربه سختی به حماس بزنیم که این امر بازهم آرامش ۴ یا ۵ ساله‌ای به ما خواهد داد».

وی در ادامه ادعاهای خود، درباره وضعیت جبهه شمالی فلسطین اشغالی گفت: «سیاست شفافی وجود دارد و آن اینکه همواره در شمال (مطابق خواست خود) اقدام می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم ایرانی‌ها جای پای خود را (در سوریه) محکم کنند و به اقدام علیه آنها ادامه می‌دهیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سپس درباره تنش‌های اخیر با روسیه و استقرار سامانه‌های پدافند موشکی S-300 در دمشق توضیح داد: «روس‌ها مطابق منافع امنیت ملی خود عمل می‌کنند ما هم مطابق امنیت ملی خود. این منافق همیشه مطابقت ندارند. چیزی که مهم است، مذاکرات ما در چنین اوضاعی است».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای جلسه هفتگی با ابراز نارضایی شدید از تظاهرات بازگشت در مرز غزه، حماس را تهدید کرد: «ما به واکنشی از نوع رفتاری که ضربات بسیار قوی را تضمین می‌کند، بسیار نزدیک هستیم… حماس پیام را نفهمید. اگر راهپیمایی‌ها متوقف نشود، پاسخ به شکلی دردناک داده خواهد شد».

لیبرمن همچنین روز گذشته در مصاحبه با یدیعوت، گفت: «برای توقف تظاهرات در مرز غزه تمامی راه‌ها را امتحان کردیم، اوضاع به مرحله غیرقابل تحملی رسیده است، با ادامه ارسال بالن‌های آتش‌زا به مرحله‌ای رسیده‌ام که باید ضربه ای سخت به حماس وارد کنیم».

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.