اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات بزرگ در غرب استان الانبار در واکنش به کمین‌های داعش/ حومه شمالی شهر تلعفر از ۴ محور زیر آتش سنگین نیروهای عراقی + نقشه میدانی

  • کد خبر : 17100
  • 20 مهر 1397 - 22:13
عملیات بزرگ در غرب استان الانبار در واکنش به کمین‌های داعش/ حومه شمالی شهر تلعفر از ۴ محور زیر آتش سنگین نیروهای عراقی + نقشه میدانی

نیروهای عراقی تاکنون امنیت را به بخش هایی از مناطق بیابانی غرب استان الانبار بازگردانده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی استان الانبار حاکیست، عملیات نیروهایعراقی در حدفاصل حومه شمالی شهر فلوجه تا شمال شهر الحدیثه علیه هسته های خاموشداعش ادامه دارد. از محور غربی استان الانبار خبر می رسد، نیروهای امنیتی، اطلاعات، بسیج مردمی و یگان های مهندسی، عملیات […]

نیروهای عراقی تاکنون امنیت را به بخش هایی از مناطق بیابانی غرب استان الانبار بازگردانده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی استان الانبار حاکیست، عملیات نیروهایعراقی در حدفاصل حومه شمالی شهر فلوجه تا شمال شهر الحدیثه علیه هسته های خاموشداعش ادامه دارد.

از محور غربی استان الانبار خبر می رسد، نیروهای امنیتی، اطلاعات، بسیج مردمی و یگان های مهندسی، عملیات جدید و گسترده ای را در مناطق بیابانی و صحرای غربی علیه عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته، عناصر تروریستی داعش از منطقه «السرجه» در بیابان های غربی استان الانبار، خسارت هایی را به نیروهای عراقی وارد کردند و این عملیات در پاسخ به این حملات شروع شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات تروریست های داعش از منطقه «السرجه» تا مناطق «ام تینه، مقالع ابراهیم، الخرجه» صورت گرفت و شماری از نیروهای بسیج مردمی در کمین ها شهید و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای عراقی تاکنون امنیت را به بخش هایی از مناطق بیابانی غرب استان الانبار بازگردانده اند؛ پیشروی در این محور به دلیل احتمال حملات انتحاری و وجود تله های انفجاری با احتیاط در حال انجام است.

نیروهای متخصص یگان های مهندسی هم در حال پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله های انفجاری هستند؛ شماری از تروریست های داعش در جریان درگیری از پای درآمدند و تعداد قابل توجهی از منطقه متواری شدند و یه سمت مرزهای مشترک با سوریه و عربستان عقب نشینی کردند.

تروریست های داعش درصدد هستند با ایجاد نا امنی در محور غربی استان الانبار، مسیر ارتباطی عراق را با مرزهای مشترک سوریه و عراق قطع کنند که تاکنون با واکنش قاطع نیروهای بسیج مردمی ناکام مانده اند.

در حال حاضر، بخش هایی از مناطق شمالی استان الانبار در حد فاصل «فلوجه – الحدیثه»، حومه گذرگاه القائم و مناطق مرزی مشترک استان الانبار با نوار مرزی کشورهای سوریه و عربستان به عناصر مخفی داعش آلوده است.

از شمال استان نینوا خبر می رسد، نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و ارتش عراق با پشتیبانی بالگردهای نظامی، عملیات گسترده ای را از ۴ محور علیه مواضع عناصر مخفی داعش در حومه شمالی شهر تلعفر آغاز کردند.

نیروهای عراقی در مرحله نخست عملیات در محور رشته کوه های «سوسان» و «مال ویران» موفق شدند بخش هایی از مناطق آلوده را از وجود هسته های خاموش گروه تروریستی داعش پاکسازی کنند.

همزمان بالگردهای ارتش و یگان های موشکی به شدت مواضع تروریست های داعش را در ارتفاعات حومه شمال شهر تلعفر هدف قرار دادند و چند انبار سلاح و تونل را منهدم کردند؛ شماری از تروریست ها در این حملات به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع میدانی، رشته کوه های «سوسان» بر مناطق حومه اشراف کامل دارد و نیروهای عراقی در تلاش هستند با پاکسازی این منطقه، امنیت را به حومه شمالی شهر تلعفر بازگردانند.

به گزارش اخبار جهادی ، در حال حاضر، بخش هایی از حومه شمالی شهر تلعفر، حومه غربی شهر موصل، مناطق مرزی مشترک با سوریه، مناطق مرکزی و جنوبی استان نینوا از جمله حومه مناطق «الحضر، البعاج، تل عبطه، عین الجحش، البادی» به عناصر مخفی داعش آلوده هستند.

 

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.