اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش: واکنش‌ مختلف معارضین به اجرای دقیق توافقنامه ادلب؛ تاکتیک جدید یا شروع اختلافات داخلی؟

  • کد خبر : 17056
  • 16 مهر 1397 - 16:06
گزارش: واکنش‌ مختلف معارضین به اجرای دقیق توافقنامه ادلب؛ تاکتیک جدید یا شروع اختلافات داخلی؟

گروه مسلح “جبهه ملی” به‌عنوان یکی از دو گروه بزرگ مسلح قلمروی ادلب به‌صورت رسمی اعلام کرد عملیات خروج تسلیحات سنگین را از منطقه حائل مرزی در ادلب آغاز کرده است. به گزارش اخبار جهادی، ناجی مصطفی، سخنگوی گروه  جبهه ملی تحریر به‌صورت رسمی اعلام کرد: «در راستای اجرای توافقنامه سوچی در مورد ایجاد منطقه حائل […]

گروه مسلح “جبهه ملی” به‌عنوان یکی از دو گروه بزرگ مسلح قلمروی ادلب به‌صورت رسمی اعلام کرد عملیات خروج تسلیحات سنگین را از منطقه حائل مرزی در ادلب آغاز کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، ناجی مصطفی، سخنگوی گروه  جبهه ملی تحریر به‌صورت رسمی اعلام کرد: «در راستای اجرای توافقنامه سوچی در مورد ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه، جبهه وطنیه با همکاری برادران ترک عملیات انتقال تسلیحات سنگین خود به خارج از منطقه حائل را آغاز کرده است».

او در ادامه تأکید کرد که اولاً اکثر تسلیحات سنگین این گروه از همان ابتدا در خارج از محدوده منطقه مرزی قرار داشته و ثانیاً جبهه وطنیه تمام مقرهای خود را حفظ کرده و با تسلیحات متوسط و سبک در منطقه حائل حضور دارد. او همچنین هشدار داده که در صورت عملیات نیروهای ارتش سوریه، ارتش ترکیه نیز کنار معارضین می‌جنگد!!

«هادی العبدالله» از سرشناس‌ترین خبرنگاران مقیم ادلب و حامی گروه‌های تروریستی وابسته به ارتش آزاد، با حمایت از این اقدام جبهه وطنیه نوشت: «سه نکته مهم در مورد این اقدام وجود دارد؛ اول این‌که معارضین تسلیحات خود را زمین نمی‌گذارند؛ دوم این‌که حتی تسلیحات سنگین خود را نیز تحویل نداده‌اند و برای مقابله با عملیات احتمالی متحدین از آمادگی کافی برخوردارند؛ سوم این‌که حتی یک متر هم از قلمروی خود عقب‌نشینی نکرده‌اند و فراتر از آن اجازه ورود روسیه و دیگران را به این منطقه نخواهند داد!».

در مقابل، «خلیل المقداد» از استراتژیست‌های افراطی حامی القاعده در سوریه که در قطر زندگی می‌کند با اشاره به آغاز عملیات اجرای توافقنامه سوچی نوشت: «آن‌ها اسم خود را جبهه وطنیه برای “تحریر” گذاشته‌اند؛ اما همان طور که از روز نخست گفته‌ بودم آن‌ها جبهه وطنیه برای “تسلیم” هستند!».

«اسیف عبدالرحمن» از فرماندهان قدیمی النصره و از نزدیکان ابومحمد الجولانی در هیئت تحریر الشام در توییت کوتاهی مخالفت خود با این اقدام را به این شکل بیان کرد: «تاریخ شهادت داد که یک ائتلاف بزرگ به‌نام جبهه وطنیه تشکیل شد که نام “تحریر” را به‌عنوان سومین کلمه در عنوان خود قرار داد. همین تاریخ نقل خواهد کرد که نخستین اقدام عملی جبهه تحریر، اجرای پست‌ترین، خبیثانه‌ترین و حقیرانه‌ترین توافقنامه‌ای بود که به‌روی فرش‌های سوچی در غیاب حتی یک نفر اهل سوریه اجرا شد. به‌زودی زمانه‌ای می‌رسد که بگویند جبهه وطنیه للتسلیم!».

در مقابل «ابوریان المأسده» از مفتی‌های تکفیری سرزمین شام در مورد واکنش سران تحریر الشام نوشت: «کسانی از جبهه تحریر انتقاد می‌کنند که خودشان مانع عملیات حراس‌الدین شدند. اقدام این افراد نه پذیرش توافقنامه سوچی بلکه حراست و پاسداری از آن بود! سبحان الله از این حجم دورویی، نفاق و خیانت که در سران تحریر الشام جمع شده است!».

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=17056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.