اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای دیدارهای محرمانه مقامات تشکیلات خودگردان با آمریکایی‌ها

  • کد خبر : 16545
  • 14 شهریور 1397 - 12:22
افشای دیدارهای محرمانه مقامات تشکیلات خودگردان با آمریکایی‌ها

بر خلاف ادعاهای تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع روابط با آمریکا، مقامات این نهاد چندین دیدار محرمانه با آمریکایی‌ها داشته‌اند و برای از سرگیری روابط ، از سقف شروط خود بسیار پایین آمده‌اند. به گزارش اخبار جهادی، علیرغم تأکیدهای مکرر تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع ارتباط با آمریکا پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت […]

بر خلاف ادعاهای تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع روابط با آمریکا، مقامات این نهاد چندین دیدار محرمانه با آمریکایی‌ها داشته‌اند و برای از سرگیری روابط ، از سقف شروط خود بسیار پایین آمده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، علیرغم تأکیدهای مکرر تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع ارتباط با آمریکا پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و نیز انتقال سفارت این کشور به قدس، گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی خلاف این را نشان می‌دهد.

به گفته گزارش‌های اسرائیلی، چندین دیدار میان مسئولان فلسطینی مانند «صائب عریقات» عضو ارشد مذاکره‌کننده فتح و «ماجد فرج» رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان با مقامات آمریکایی انجام شده اما رام‌الله یا به این موضوعات واکنشی نشان نمی‌دهد یا آن را تکذیب می‌کند.

فراتر از این تشکیلات خودگردان ویژه رئیس آن «محمود عباس» در محافل مختلف تأکید می‌کند آمریکا دیگر میانجی بیطرفی در مذاکرات سازش نیست و در صورتی که این کشور بخواهد همچنان میانجی مذاکرات صلح باشد تشکیلات خودگردان حاضر به برگشت بر سر میز مذاکره نیست.

اخباری که به دست روزنامه لبنانی «الاخبار» رسیده، نشان می‌دهد، برعکس اظهارات مقامات تشکیلات خودگردان، دیدارهایی محرمانه میان مقامات فلسطینی و آمریکایی انجام شده بویژه پس از تحرکات مصر و واشنگتن در رابطه با غزه و توافق آتش‌بسی که رایزنی‌ها درباره آن فعلا متوقف شده است.

این روزنامه به نقل از منابع فلسطینی نوشت تشکیلات خودگردان طی دو هفته اخیر پیامی به دولت آمریکا فرستاده مبنی بر اینکه اگر مداخلات «جرد کوشنر و جیسون گرینبلت» مشاوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه بویژه در امور غزه پایان یابد تشکلیلات خودگردان حاضر است از پیش‌شرط‌های خود دست بردارد و به میز مذاکرات تحت نظارت آمریکا بازگردد.

 در ادامه گزارش مذکور آمده است، رویکردی آمریکایی-اسرائیلی برای تغییر واقعیت سیاسی در کرانه باختری در جریان است ، تحرکات کوشنر و گرینبلت پایان حضور (حاکمیت) تشکیلات خودگردان بر کرانه باختری و تقسیم آن به هفت را دنبال می‌کند که پس از انحلال تشکیلات خودگردان بوسیله اداره‌های امنیتی محلی اداره خواهند شد خصوصا اینکه دولت رژیم صهیونیستی نقش اداره مدنی وابسته به خودش در کرانه باختری را ضمن همین سناریو تقویت خواهد کرد.

الاخبار سپس نوشت هفته گذشته دیدارهای مفصلی در واشنگتن و رام‌الله انجام شد و هیأتی از دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان به ریاست ماجد فرج با مسئولانی از سازمان اطلاعات آمریکا «سی‌آی‌ای» دیدار کردند ، دیداری مشابه نیز در ماه می گذشته میان فرج و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا انجام شده بود.

همچنین یک هیأت امنیتی آمریکا در آغاز هفته جاری به کرانه باختری آمدند با شخصیت‌های عالیرتبه فلسطینی دیدار کردند که بر اساس گزارش «اسرائیل هیوم» در این دیدارها درباره بازگشت به مذاکرات و پایان قطع ارتباط تشکیلات خودگردان با آمریکا صحبت شده است.

بر اساس گزارش الاخبار، این دیدارها شاهد کاهش شدید در سقف شروط تشکیلات خودگردان پیرامون بازگشت روابط با کاخ سفید بوده است تشکیلات خودگردان از آمریکا خواسته فرد دیگری به جای گرینبلت تعیین کند زیرا وی آشکارا از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند و در ادامه خواستار توقف مداخلات کوشنر شده است. این نهاد بر ضرورت هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی در راستای بازگشت روابط و نیز از سرگیری مذاکرات تأکید کرده است.

در همین راستا «احمد المجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد آمریکا گفته حاضر است کمک‌هایی که به آنروا (آژانس امداد و کاریابی ویژه اوارگان فلسطینی) داشته را به دولت‌های میزبان آوارگان یا برخی سازمان‌های انسانی دیگر بدهد.

از طرف دیگر رایزنی‌های گروه‌های فلسطینی در مصر درباره توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی فعلا متوقف شده است، رایزنی‌هایی که ماه گذشته (مردادماه) شاهد پیشرفت‌هایی بود و تشکیلات خودگردان مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=16545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.