اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نبرد ارتش سوریه با وجود تهدیدهای آمریکا برای آزاد سازی منطقه جنوب نزدیک است

  • کد خبر : 15075
  • 26 خرداد 1397 - 13:24
نبرد ارتش سوریه با وجود تهدیدهای آمریکا برای آزاد سازی منطقه جنوب نزدیک است

ارتش سوریه، بعد از بسط سیطره‌اش بر بیش از ۸۰ درصد از کشور به‌ویژه بعد از بازپس‌گیری غوطه شرقی، در موقعیتی قوی قرار دارد ولی تامین عملی امنیت پایتخت فقط بعد از سیطره بر مناطق جنوبیِ مجاور اردن و فلسطین اشغالی و بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» ممکن است. به گزارش اخبار جهادی،«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح […]

ارتش سوریه، بعد از بسط سیطره‌اش بر بیش از ۸۰ درصد از کشور به‌ویژه بعد از بازپس‌گیری غوطه شرقی، در موقعیتی قوی قرار دارد ولی تامین عملی امنیت پایتخت فقط بعد از سیطره بر مناطق جنوبیِ مجاور اردن و فلسطین اشغالی و بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» ممکن است.

به گزارش اخبار جهادی،«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای‌الیوم» نوشت: نبرد ارتش سوریه برای بازپس‌گیری منطقه جنوب غربی و گشودن مرزهای مشترک با اردن، به رغم تهدیدهای آمریکا، نزدیک شده است… نتانیاهو دست به دامان رئیس‌جمهوری روسیه می‌شود… رئیس‌جمهوری سوریه نیز به استفاده از گزینه زور، در سایه کاهش راه‌حل‌های سیاسی، تأکید دارد.

عطوان نوشته است: بیشتر اخبار درز شده به بیرون از تقویت احتمال پیشروی ارتش سوریه به جنوب جهت بازپس‌گیری کنترل جنوب غربی کشور به‌ویژه منطقه درعا و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با اردن، حکایت دارند.

زمانی‌که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به طور ناگهانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تماس تلفنی جهت گفت‌وگو درباره اوضاع سوریه برقرار می‌کند و وزارت خارجه آمریکا نیز در روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از عملیات بعدی ارتش سوریه، تهدید می‌کند که در صورت حمله ارتش سوریه به منطقه «کاهش تنش» در جنوب غربی کشور، «پاسخی قاطع» خواهد داد به این معناست که گزارش‌های رسیده از دمشق، مبنی بر این‌که ارتش در آمادگی کامل برای گسیل شدن به جنوب است، را باید جدی گرفت.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العالم» ایران، که روز پنجشنبه پخش شد، «آمریکا و اسرائیل را به حمایت مستمر از تروریست‌ها در منطقه جنوبی متهم کرد». بشار اسد در عین حال تأکید کرد: «دو گزینه برای تعامل با این نیروهای تروریستی وجود دارد یا آشتی در چارچوب عملیات سیاسی مشابه تحولات در الغوطه، یا آزادسازی با توسل به زور».

ارتش جمهوری عربی سوریه، اکنون بعد از بسط سیطره‌اش بر بیش از ۸۰ درصد از خاک کشور به‌ویژه بعد از بازپس‌گیری غوطه شرقی و اردوگاه «الیرموک» و شهرک «الحجر الاسود»، در موقعیتی قوی قرار دارد ولی امکان تامین عملی امنیت دمشق، پایتخت سوریه فقط بعد از سیطره بر مناطق جنوبیِ مجاور با اردن و فلسطین اشغالی و بازگشایی گذرگاه مرزی «نصیب» وجود دارد.

بعید نمی‌دانیم این حالت وحشت‌گونه اسرائیل و آمریکا، شتاب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دولت اشغالگر، برای گفت‌وگوی تلفنی با پوتین، و تهدیدهای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر پاسخ قاطع به ارتش سوریه در صورت حرکتش به جنوب، در نتیجه اطلاعات موثقی باشد که تاکید می‌کند این پیشروی( ارتش سوریه) تقریبا قطعی شده است و احتمالا این عملیات بعد از تعطیلات عید مبارک فطر، با پشتیبانی روسیه، آغاز می‌شود.

حق ارتش سوریه است که به سمت جنوب برود و گذرگاه جنوبی با اردن را بازگشایی و آن را برای تجارت بین‌المللی باز کند که در راستای منافع هر دو کشور است. مطمئنا این عملیات نیز با حمایت مقام‌های اردنی همراه خواهد شد؛ چرا که این گام به این معناست که سالیانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار، در قالب مالیات بر محموله کامیون‌های حمل و نقل به خزانه دولت اردن واریز می‌شود و این مبلغ در کاستن از کسری بودجه اردن و انباشت بدهی‌های اردن سهیم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=15075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.