اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پایان دولت «سعد الحریری»؛ «بری» با ۱۰۰ رأی، بار دیگر رئیس پارلمان لبنان خواهد شد

  • کد خبر : 14705
  • 02 خرداد 1397 - 12:10
پایان دولت «سعد الحریری»؛ «بری» با ۱۰۰ رأی، بار دیگر رئیس پارلمان لبنان خواهد شد

روزنامه‌ای لبنانی با اشاره به آغاز به کار پارلمان جدید این کشور، نوشت، در جلسه امروز پارلمان، نبیه بری با ۱۰۰ رأی، بار دیگر به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد. به گزارش اخبار جهادی،دوره پارلمان لبنان لبنان رسما از امروز (چهارشنبه) آغاز شد و قرار است رأس ساعت ۱۲ اولین جلسه آن برای انتخاب رئیس […]

روزنامه‌ای لبنانی با اشاره به آغاز به کار پارلمان جدید این کشور، نوشت، در جلسه امروز پارلمان، نبیه بری با ۱۰۰ رأی، بار دیگر به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد.

به گزارش اخبار جهادی،دوره پارلمان لبنان لبنان رسما از امروز (چهارشنبه) آغاز شد و قرار است رأس ساعت ۱۲ اولین جلسه آن برای انتخاب رئیس پارلمان و معاونانش برگزار شود.

مهلت پارلمان لبنان در ۲۰ می (۳ روز پیش) به پایان رسید و دولت «سعد الحریری» به صورت خودکار به دولت «پیشبرد امور» تبدیل شد. در ۲۱ می آخرین نشست هیأت دولت فعلی به ریاست «میشل عون» رئیس‌جمهور و حضور سعد الحریری و دیگر وزرا برگزار شد و دولت الحریری تا تشکیل دولت جدید فقط عهده‌دار امور معمول و اجرایی خواهد بود.

روزنامه «البناء» در گزارشی درباره جلسه امروز پارلمان نوشت: با استناد به مواضع ائتلاف‌ها، نبیه بری ۸۱ رأی از ائتلاف‌های المستقبل، اللقاء الدیموقراطی (دیدار دموکراتیک)، مستقل‌ها به علاوه تیم ۸ مارس و بدون ائتلاف‌های القوات‌اللبنانیه، الکتائب و لبنان‌القوی به دست خواهد آورد و اگر تعدادی از نمایندگان ائتلاف «لبنان القوی» را اضافه کنیم ، این آرا به ۸۸ خواهد رسید.

البناء در ادامه اعلام کرد: اما اطلاعاتی که ما داریم حاکی از آن است که ائتلاف «لبنان‌القوی» ۲۲ رأی به نبیه بری خواهد داد و این بدان معناست که وی با ۱۰۳ رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان انتخاب خواهد شد.

این روزنامه درباره انتخاب معاون رئیس پارلمان نیز پیش‌بینی کرده است «ایلی الفرزلی» با ۸۰ رأی بر «انیس نصار» با ۴۰ رأی پیروز خواهد شد.

 ریاست جلسه امروز پارلمان را «میشل المر» (۸۶ ساله) مسن‌ترین نماینده بر عهده خواهد داشت. دو نماینده از کم سن‌ترین نمایندگان یعنی «سامی فتفت» (۲۹ ساله) و «طونی فرنجیه» (۳۱ ساله) به عنوان معاونان میشل المر در جلسه خواهند بود.

المر پس از سخنرانی ابتدایی ، به انتخاب رئیس پارلمان می‌خواند و صندوق رأی میان نمایندگان پارلمان می‌چرخد. شخص کاندید برای ریاست پارلمان در دور اول باید اکثریت مطلق یعنی «یک‌چهارم» آرا را از آن خود کند و اگر این موضوع محقق نشد در دور دوم رأی‌گیری نیز باید همین میزان رأی را کسب کند اما اگر رأی‌گیری وارد دور سوم شد، شخص مذکور باید در این دور، اکثریت نسبی یعنی «نیم به علاوه یک» را از آن خود کند؛ اما اگر در هیچ کدام از این ۳ دور آرای مورد نظر به دست نیامد مسن‌ترین نماینده به عنوان رئیس پارلمان انتخاب خواهد شد.

پس از اعلان نام برنده به عنوان رئیس پارلمان، این شخص خواهان برگزاری جلسه‌ای برای انتخاب معاون رئیس پارلمان، دو دبیر و سه کمیسیونر خواهد شد.

پارلمان قبلی لبنان از سال ۲۰۰۹ تا کنون ۳ بار تمدید شده بود تا اینکه بالاخره ۱۶ اردیبهشت انتخابات لبنان بر اساس نظام تناسبی برگزار شد و تکلیف ۱۲۸ کرسی پارلمان جدید مشخص شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=14705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.